۷۵۳۴۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

«بن کینگزلی» در نقش محمدرضا پهلوی؟

جواد شمقدری مذاکره با بن کینگزلی برای بازی در نقش محمدرضا پهلوی در فیلمی که یک سایت خارجی ادعا کرده بر اساس تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط شرکتی خارجی ساخته می‌شود، تکذیب کرد.

خبرگزاری مهر: جواد شمقدری مذاکره با بن کینگزلی برای بازی در نقش محمدرضا پهلوی در فیلمی که یک سایت خارجی ادعا کرده بر اساس تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط شرکتی خارجی ساخته می‌شود، تکذیب کرد.

بولتن نیوز در خبری به نقل از ناسیونال اعلام کرد که کمپانی فیلمسازی گیت فیلمز، استودیوی تولید فیلم مستقر در انگلستان و منا سینه فیانس، به دنبال ساخت فیلمی جدید در رابطه با تاریخچه انقلاب اسلامی و ناگفته های بحران گروگانگیری سفارت امریکا در سال ۱۹۷۹ است.

این منبع خبری همچنین اعلام کرد در این فیلم سینمایی قرار است بن کینگزلی در نقش محمدرضا پهلوی بازی کند. براساس اخبار منتشر شده، بخش هایی از فیلمنامه این فیلم سینمایی در ایران رخ می‌دهد که گویا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق قراردادی قرار بود از این کمپانی برای حضور در ایران دعوت کند تا بخش های مورد نظر در ایران و کاخ نیاوران فیلمبرداری شود.

همچنین در این خبر آمده است، این فیلم سینمایی یک درام ۴۰ میلیون دلاری (معادل ۱۴۷ میلیون درهم) است که قرار است به گفتۀ آنها " شکست سیاست خارجی آمریکا را در این دورۀ تاریخی "به تصویر بکشد.

در بخشی از این خبر آمده است "کریس هاوارد" تهیه‌کننده کمپانی گیت فیلمز در خصوص ساخت این فیلم سینمایی گفته است: سر و صدای زیادی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد. نیکسون و کارتر بیش از حد با شاه ایران همراهی می‌کردند و به وی میدان می‌دادند، بی آنکه برای عواقب این سیاست آماده شده باشند و اینکه چگونه این رفتار آنها عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار داده بود. آنها در رویکرد خود نسبت به این موضوع تا حدی امپریالیستی رفتار کرده اند و اینکار نوعی جایگزین برای انتخاب سیاست خارجی مشفقانه تری برای منطقه بود . این ماجرا یک داستان سیاسی دیدنی از کار در خواهد آمد.

این تهیه‌کننده همچنین تاکید کرده که این فیلم گزارشی دست و پا شکسته و کج و معوج از اتفاق تسخیر سفارت آمریکا نخواهد بود. ما امیدواریم، وقایع را درست کنار یکدیگر قرار دهیم و تصویر درستی از یورش به سفارت آمریکا در تهران به نمایش بگذاریم، تحولی که در آن ۵۲ کارمند سفارت توسط دانشجویان مبارز به گروگان گرفته شدند .

در ادامه این خبر می خوانید: وقتی حرف از وضعیت گروگان ها به میان می آید، تنها چیزی که اکثر آمریکایی ها می دانند عواقب شکست این سیاست است. اما چیزی که آنها درک نمی کنند این است که چگونه شاه آمریکا را سر یک انگشت می چرخاند و چگونه به او تا این حد بال و پر می دادند که کار را به وقوع انقلاب اسلامی کشید.

هاوارد می گوید این فیلم می تواند نوعی بازتولید متعادل از حقایق باشد و با فیلم "آرگو" برنده جایزه اسکارِ بن افلک بسیار متفاوت است.

سازندگان این فیلم سینمایی بیش از هرچیز تاکید دارند که فیلم مورد نظر مانند "آرگو" نیست که در آن فقط آمریکایی ها را می بینید که وارد صحنه می شوند و گروگان ها را نجات می دهند بلکه تماشاگر در این فیلم می بیند که آنها چگونه برای مسلح کردن شاه تلاش می کنند. او معتقد است که دولت ایران حق دارد که به خاطر روایت وارونه از انقلاب در این فیلم رنجیده خاطر شود. "آرگو" برای شما داستانی نقل می کند که در آن فضای ایران به شدت سیاه نمایی شده و انقلاب اسلامی، پدیده ای تک بعدی است که فقط افراد را در آنجا شکنجه می کنند.

اما میشل نیکلسون یکی از تهیه کنندگان شرکت منا سینه فیانس، می‌گوید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از این گروه فیلمسازی دعوت کرده است تا بخش هایی از این فیلم را در کاخ شاه فیلمبرداری کنند.

در همین راستا، جواد شمقدری رئیس سابق سازمان سینمایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر و در پاسخ به اینکه آیا در دوران مسئولیت وی در سازمان سینمایی با این شرکت فیلمسازی برای ساخت این فیلم مذاکره شده است؟ گفت: ساخت این فیلم سینمایی و دعوت از عوامل این فیلم به ایران، هیچ ربطی به دوران مدیریت من در سازمان سینمایی و یا دولت دهم ندارد و فکر می کنم تمام این اخبار گمانه زنی هایی از سوی منبع منتشر کننده خبر یعنی سایت "بولتن نیوز" است و چنین فضای رسانه‌ای سبب خواهد شد تا به این فیلم اعتباری قابل توجه داده شود.

وی بیان کرد: البته نمی دانم دولت جدید برای ساخت این فیلم سینمایی قول همکاری به این شرکت داده است یا خیر.

شمقدری همچنین در پاسخ به این پرسش که پس از پایان دوران ریاست او در سازمان سینمایی چه نسبتی بین سایت "سینماپرس" و او که پیش از این مسئول این سایت بوده است، گفت: خبرگزاری مهر چه نسبتی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد؟ "سینماپرس" نیز همین گونه است. البته در حال حاضر من هیچ مسئولیتی در این سایت ندارم و مدیریت "سینماپرس" به افراد دیگری محول شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج