جاباما
۷۵۳۴۸۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

واقعیت مجازی به آتش‌نشان‌ها آموزش می‌دهد

شرکت "اچ‌تی‌سی"، یک شبیه‌ساز واقعیت مجازی ابداع کرده است که می‌تواند به آموزش ساده‌تر و ایمن‌تر آتش‌نشان‌ها کمک کند.

ایسنا: شرکت "اچ‌تی‌سی"، یک شبیه‌ساز واقعیت مجازی ابداع کرده است که می‌تواند به آموزش ساده‌تر و ایمن‌تر آتش‌نشان‌ها کمک کند.

واقعیت مجازی به آتش‌نشان‌ها آموزش می‌دهد

به نقل از گیزمگ، آتش‌نشان بودن، شغل خطرناکی است؛ در نتیجه آموزش‌های آن، بسیار مهم هستند اما آموزش آتش‌نشان‌ها می‌تواند کار خطرناکی باشد.

آموزش به آتش‌نشان‌ها، به آتش نیاز دارد اما این کار همیشه عملی و ایمن نیست و شاید به محیط زیست آسیب برساند. شبیه‌سازها، جایگزین خوبی برای آموزش محسوب می‌شوند اما معمولا زیاد واقعی به نظر نمی‌رسند.

شرکت "اچ‌تی‌سی"(HTC)، برای آموزش ساده‌تر به آتش‌نشان‌ها، یک شبیه‌ساز واقعیت مجازی موسوم به "فلیم ترینر"(FLAIM Trainer) ابداع کرده است که یک هدست واقعیت مجازی "اچ‌تی‌سی وایو" (HTC Vive)، سیستم‌های لمسی و یک جلیقه با قابلیت ردیابی نشانه‌های حیاتی کارآموز را شامل می‌شود.

واقعیت مجازی به آتش‌نشان‌ها آموزش می‌دهد

"فلیم ترینر"، برای نخستین بار در نمایشگاه "CES ۲۰۱۷" به عنوان یکی از تجهیزات ردیابی جدید شرکت اچ‌تی‌سی که قابلیت ردیابی حرکات کاربر و نمایش آنها در دنیای واقعی را دارد، رونمایی شد. آتش‌نشان‌ها می‌توانند با استفاده از این نمونه جدید که به انتهای شلنگ آتش‌نشانی متصل می‌شود، آتش‌های مجازی را با تجهیزات واقعی خاموش کنند.

واقعیت مجازی به آتش‌نشان‌ها آموزش می‌دهد

برای بی‌نقص بودن این فناوری، در مجموعه مورد نظر، یک کیت تنفسی هم قرار دارد. یک سیستم بازخورد لمسی نیز روی شلنگ آتش‌نشانی قرار دارد که نیروی جریان آب را شبیه‌سازی می‌کند. لباس‌های مخصوص، هنگام آموزش بدن کارآموز را گرم می‌کنند تا به این صورت، با آتش مجازی روبه‌رو شود.

سازندگان این فناوری امیدوار هستند استفاده از این سیستم شبیه‌سازی، به سادگی آموزش آتش نشان‌ها کمک کند و هزینه و زمان عملیات را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج