۷۵۳۵۱۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

تبانی غرب با عربستان برای انتقال تسلیحات به تروریست‌ها

سفیر اسبق انگلیس در سوریه گفته است مقامات کشورهای غربی که با ریاض برای انتقال تسلیحات به تروریست‌ها در سوریه تبانی کرده‌اند، سعی دارند تا روی واقعیت سرپوش بگذارند.

خبرگزاری فارس: «رابرت فیسک» نویسنده سرشناس و تحلیلگر ارشد روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» اخیرا در گزارشی اسناد و مدارکی درباره رسیدن سلاح‌های ساخت کشورهای اروپای شرقی و بالکان به معارضان و تروریست‌های سوری از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی افشا کرده است. این اسناد از مقر ترویست‌ها در حل کشف شده است.

«پیتر فورد» سفیر اسبق انگلیس در سوریه در گفت‌وگو با رادیو «اسپوتنیک» در این رابطه گفته است، «کاملا مشخص است که (در حال حاضر تنها) نگرانی مقامات کشورهای غربی، سرپوش گذاشتن روی واقعیتی است که می‌دانند در حال وقوع است: انتقال این تسلیحات به تروریست‌ها».

وی ادامه داد: «آنها (مقامات کشورهای غربی) مطمئنا از این مسئله مطلع بوده‌اند و امکان ندارد که اطلاع نداشته باشند. کل جهان می‌دانست که عربستان سعودی در حال تجهیز داعش و تمام این گروه‌های جهادی در سوریه با تسلیحات است.»

این دیپلمات بازنشسته انگلیسی همچنین گفت:‌ «این مسئله نشان‌دهنده تبانی و همدستی مشخص و نوعی دور زدن قوانین داخلی این کشورهاست و این مسئله در مورد آمریکا و انگلیس صدق می‌کند».

فورد در ادامه تأکید کرد: اگر جریانی مخالف این اتفاقات شکل نگیرد، این نتیجه ضعف و شکست روزنامه‌نگاران تحقیقاتی جریان اصلی است. تصور نمی‌کنم که جریان اصلی رسانه‌ای تحقیقاتی در این خصوص صورت دهد. این عدم تمایل رسانه‌های احزاب مخالف، چه دموکرات و چه کارگر است که آنها را با روایت غالب درباره سوریه همسو ساخته و باعث شده تا چشم به روی این گونه حمایت‌های کم و بیش آشکارا از سازمان‌های افراط گرا و تندرو ببندند».

دیپلمات اسبق انگلیس علاوه بر این تصریح کرد: «این افشاگری‌های جدید جنبه‌های جالبی دارد. اول اینکه عربستان سعودی، مجرای مهم انتقال تسلیحات است. این کشور سرچشمه اصلی جهادی‌گری و افراط‌گری‌های الهام‌گرفته از وهابیت است. این مسئله رسوایی افشاگری اخیر را نیز بیشتر و بیشتر می‌سازد».

وی ادامه داد: «دومین مسئله این است که زمانیکه به جزئیات این تسلیحات نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که بخش مهمی از تغییر جریان نبرد در سوریه به واسطه رسیدن این تسلیحات به میدان نبرد ایجاد شده است و شاید دلیل اصلی که روس‌ها وارد جریان سوریه شدند نیز همین مسئله بود».

پیتر فورد، دیپلمات بازنشسته بریتانیایی است که در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ به عنوان سفیر انگلیس در بحرین و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ به عنوان سفیر این کشور در سوریه فعالیت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب شما چ کار دارین اگه راست میگین خودتون درست کنین

    • بدون نام

      چ کار عربستان دازین کشورنون ده درصد عربستات وامکانات ورفاه عربستان نمیرسه.شما نگران خودتون و فکراین وضع خودتون باشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج