۷۵۳۵۶۳
۱۰ نظر
۵۰۱۲
۱۰ نظر
۵۰۱۲
پ

نتیجه عکس فشارهای آمریکا بر صادرات نفت ایران

متوسط صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست امسال به روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسید و با وجود تهدید‌ها و فشار‌های آمریکا از میانگین پارسال بیشتر است.

خبرگزاری ایرنا: «دونالد ترامپ» که از بهمن سال ۱۳۹۵ به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته‌ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم‌ها را در دوره ۹۰ و ۱۸۰ روزه صادر کرد.

همچنین مطابق تصمیم نشست یکصد و هفتاد و چهارم اعضای اوپک که اوایل خردادماه برگزار شد، کشور‌های عضو متعهد شدند از ابتدای ژوئیه ۲۰۱۸ (مرداد) سطح پایبندی خود را به تعهد تعدیل تولید به ۱۰۰ درصد برسانند.
در همین پیوند، تارنمای وزارت نفت امروز اعلام کرد: ایران در چهار ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام به مقصد‌های آسیایی و اروپایی صادر کرد.

میانگین صادرات نفت‌خام ایران در سال ۱۳۹۶، به‌طور میانگین ۲ میلیون و ۱۱۵ هزار بشکه در روز بود.

چین و هند از بزرگ‌ترین مشتریان نفت خام ایران به شمار می‌روند که پس از خروج آمریکا از برجام تحت فشار‌های این کشور قرار نگرفته و به واردات نفت خود از کشور ما ادامه می‌دهند.

بتازگی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه به نقل از وزیر نفت و گاز هند خبر داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئن (خرداد- تیر) نسبت به دوره مشابه پارسال نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت.

کره جنوبی و ژاپن به‌عنوان دیگر مشتریان نفت و میعانات گازی ایران در پی دریافت مجوز از آمریکا برای واردات نفت از کشور ما هستند.

به نظر می‌رسد بازار نفت توان حذف نفت ایران را ندارد، زیرا بسیاری از پالایشگران بزرگ آسیایی پالایشگاه‌های خود را بر پایه نفت ایران بنا نهاده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هنوز که شروع نشده تحریم که . بزار بخش اول تو مرداد شروع بشه . هر چند اصلی تو ابان هست....

    • بدون نام

      تحریمها هنوز شروع نشده بخاطر همین کشورهای همانندهند از این فرصت باقی مانده برای پر کردن پالایشگاههایش نفت شان نهایت بهره برداری را داره می برند.خواهشا نه خودتان ونه مردم را فریب ندهید.

    • بیخیال

      آمار مال قبله چند هفته دیگه امار بدین و برین دست بوس ترامپ

    • بدون نام

      با نوچه به تحریم ها شرکت های هندی وچینی که به بهانه تحریم پول نفت را نخواهد داد شروع به واردات بیشتر نفت ایران کرداند باز هم میلیاردها دولار از پول نفت گم خواهد شد

    • دبیریان

      تا کجا اخه دروغ

    • بدون نام

      چت نگو بابا

    • بدون نام

      شمارش معکوس تازه درحال شروع شدن هست پس الکی نه بزرگش کنیدونه خوشحالی بی موردکنین.

    • بدون نام

      واقعا تحلیل این خبرگزاری برای جو سازی منو داغون کرد، آخه کم خرد هنوز به مرحله واقعی شروع کاهش نرسیدیم، دوم آمار های جدید ثبت سفارش نفت را ارائه کنید نه صادرات فعلی سوم گیریم که بخرن پولشو چجوری باید بگیریم؟

    • بدون نام

      واقعا تحلیل این خبرگزاری برای جو سازی منو داغون کرد، آخه کم خرد هنوز به مرحله واقعی شروع کاهش نرسیدیم، دوم آمار های جدید ثبت سفارش نفت را ارائه کنید نه صادرات فعلی سوم گیریم که بخرن پولشو چجوری باید بگیریم؟

    • بدون نام

      شما راست میگی!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج