۷۵۳۶۳۶
۵۸ نظر
۵۰۰۶
۵۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حمله تند کیهان به نایب رئیس مجلس

روزنامه کیهان نوشت: آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، تحلیل قابل تامل و تاسف باری درباره مشکلات اقتصادی این روزهای کشور و علت آن ارائه کرده است.

روزنامه کیهان نوشت: آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس، تحلیل قابل تامل و تاسف باری درباره مشکلات اقتصادی این روزهای کشور و علت آن ارائه کرده است.

این نماینده‌ مجلس‌در مصاحبه‌ای می‌گوید: مسئول وضعیت جاری کشور آنهایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی که وارد ایران شدند.

در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند.

مطهری خطاب به این گروه موهوم که نامی از آنان نمی‌برد، ادامه می‌دهد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

این سخنان آقای مطهری را می‌توان ناشی از دو علت دانست. علت نخست، کم اطلاعی وی از مسائل مربوط برجام است. حتی دولت آمریکا نیز در خروج از برجام مدعی نشده است که به دلیل عدم اجرای برجام از سوی ایران از این توافق خارج می‌شود.

ترامپ به صراحت اعلام کرد که چند دلیل برای خروج از برجام دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها دائمی نبودن توافق بود و همچنان خواهان آن است که «بند غروب» از توافق حذف شود.

مطهری در حالی مدعی است که بخشی از حکومت مایل به اجرای برجام نبود که جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد. سرعت انجام این تعهدات و فراتر رفتن از تعهدات به‌شکلی بود که حتی غربی‌ها را نیز به تعجب واداشت!

در رد این ادعای آقای مطهری همین بس که با گذشت حدود ۳ ماه از خروج آمریکا از برجام، جمهوری اسلامی همچنان بطور کامل به تعهدات خود عمل می‌کند و ذره‌ای از آنها نکاسته است. گروه موهومی که مطهری از آنها یاد می‌کند، چطور می‌توانند ترامپ را مجبور به خروج از برجام کنند و نمی‌توانند مانع ادامه اجرای تعهدات برجامی ایران شوند؟!

علت دوم برای این موضع‌گیری مطهری را باید در حب و بغض‌های سیاسی و جناحی جست‌وجو کرد. هر سیاستمدار و نماینده‌ای می‌تواند سلایق سیاسی و جناحی خاص خود را داشته باشد و این موضوع در ایران به گونه‌ای است که افراد به راحتی و بدون هزینه، تغییر موضع نیز می‌دهند.

گنجاندن افرادی با تابلوی اصولگرا در لیست اصلاح‌طلبان -از جمله شخص آقای مطهری و چند نفر دیگر- نمونه‌ای از تغییرات آب و هوایی سیاسی است. اختلاف سلیقه و تغییر موضع سیاسی یک چیز است و قربانی کردن مسائل و منافع ملی پای این سلایق و حب و بغض‌ها مسئله‌ای دیگر.

در حالی که آمریکا از برجام خارج شده و شمشیر را برای ملت ایران از رو بسته است، متهم کردن داخلی‌ها در این زمینه جز آب ریختن به آسیاب دشمن است؟ دشمنی که باید برای بدعهدی خود پاسخگو و در مقام بدهکار باشد، با این مواضع طلبکار و جری‌تر نخواهد شد و نخواهد گفت ببینید خودشان هم می‌دانند که مقصرند؟!

گویا در ایران برخی می‌خواهند از جفرسون هم دموکرات‌تر باشند! فرمانده ناو آمریکایی موشک شلیک می‌کند و ۲۹۰ شهروند غیرنظامی ایران را در هوا تکه تکه می‌کند و مدال افتخار می‌گیرد. در ایران که اطراف آن مملو از پایگاه‌های نظامی آمریکایی است، نظامیان کشور به دلیل خودکفایی در صنعت موشکی از سوی نماینده مجلس ملامت می‌شوند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      دلیل اینکه به کشورمان حمله نمیکنن همین موشک هایی هست که آقای مطهری میگه هوا کردن. انتقام شهدای حمله داعش به کشورمان رو همین موشک ها گرفتن. آقای مطهری به جای اینکه از جایگاهش واسه ضربه زدن به تنها قدرت دفاعی و بازدارندگیمون استفاده کنه بهتره ساکت باشه و کتابهای پدرش رو مطالعه کنه

      پاسخ ها

      • جواد

        تو هم بهتره بیشتر تو بین مردم باشی تا وضعیت زندگیشون رو درک کنی و ببینی که ما بیشتر از موشک به گفتگو وتعامل با دنیا نیاز داریم الان قرن 21 است دنیا به سوی دوستی و پیشرفت و راحتی مردمش حرکت میکند و ما دنبال شعار نابودی یک کشور روی یک موشک افتخار میکنیم

      • علیرضا

        ایا همه کشورهای دنیا دارن موشک دوربرد میسازن
        وامریکا فقط جلو ماایستاده من نمیدونم

      • بدون نام

        خوبه خود کیهان نشین گفته علت خروج ترامپ دایمی نبودنه برجامه، بله وقتی ترامپ دیده الانم موشک هوا میره، باید هم نگران موقتی بودن برجام باشه
        مطهری درست میگه

    • جواد

      انصافا" حرف درستی زده آقای مطهری

    • حمید

      اقای شریعتمداری خودتان یکی از آنها هستی که ملت ایران را با تیترهای کذایی و بی اساس و تهمت و افترا به فلاکت رساندی تا تند رو هایی امثال شما ها هستش روز کار مردم مشخص هستش جنگ و خونریزی و گدایی و۰۰۰۰۰۰

    • حمید

      خداییش با این که کیهان معمولا مطلباش ادم و دیوونه میکنه ولی الان داره حقیقت و میگه ، آقای مطهری تحلیلش فوق العاده احمقانه بود و دقیقا تو زمین آمریکا بازی کرد.

    • بدون نام

      وقتی کیهان به کسی حمله می کند بدانید که طرف حرفش حق بوده و کیهان جوابی نداشته جز فحاشی

    • حسین

      بنظر می رسد آقای مطهری بیشتر منظورش این بود که عده ای در داخل خود سر هستند وبا اعمال رفتاری باعث تحریک دشمن می شوند وبرات مثال از پرتاب موشک‌ آنهم در شرایطی که دشمن ساخت موشک ودادن موشک به لبنان وسوریه ویمن از سوی ایران ودفاع از تروریسم توسط ایران را درشیپور کرده وبه جهانیان اعلام می کند که ایران تامین کننده سلاح تروریسم در خاورمیانه است

    • مهران

      درود بر مطهری. دقيقأ همینطوره. ما از طرفی مذاکره میکردیم و از طرفی قمه می‌کشیدیم. آیا اونها نداشتن به ما نشون بدن اونوقت میگیم آمریکا مورد اعتماد نیست. ...

    • بدون نام

      دم مطهری گرم حرف صحیح رو ایشون زد تحلیل آب دوغ خیاری کیهان هم د رد خودش می خوره. خدا وکیلی کی روزنامه کیهان میخره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای پاک کردن شیشه میخرند

    • بدون نام

      در دنیای امروز با این شکل ارتباطات ملت ها زود از مسائل مطلع میشوند از جمله ای مسائل برخورداری خیلی ها از اوضاع تحریم و بی نظمی های اقتصادی جامعه اصلا بعضی نمی توانند شاهد آرامش مردم باشند .
      مطالبی که آقای مطهری عنوان میکنند درد ومشکلات پیچیده جامعه است که عا فیت طلب ها از آنها صحبت نمی کنند .وفکر میکنند در فضای 50 سال پیش هستند
      به همین خاطر است تحمل گفتن اینگونه اطلاع رسانی توسط جناب مطهری را ندارند و پر خاش میکنند .

    • علی

      کیهان کارش حمله کردنه خخخخ

    • ایرانی

      خداروشکز که نگفته تقصیر احمدی نژاد بود..خب حتما تقصیر روحانی هم که لابد نیست..درنتیجه تقصر مردم هست...اقای مطهری::مرسی که هستی..

    • بدون نام

      برجام باتلاق ایران بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ااگه باتلاق بوده چرا تا الان بش پایبندید

    • احسان

      درود بر مطهری ننگ بر کیهان و کسانی که باعث بدبختی مردم شده

    • علیرضا

      آقا نمیتونه بگه موشک ها رو بقال محله پرتاب کرده ،ازش میترسه. من و شما که میدونیم کی این هزینه رو برای مملکت ایجاد کرد،بعدشم منظور متن نوشته شده به خط میخی برای محو فلان کشور کذایی بود که تیر خلاص برجام رو زد.حالا ما که نمیفهمیم ولی کیهان حالیشه

    • بدون نام

      موشک پرانهاروح برجام ازبین بردند اینان کاسبان تحریم اند

    • بدون نام

      مطهری همش را راست گفته یکیش خودت بودی

    • ا.ک

      شریعتمداری که همیشه خدای توجیه و همیشه هم از واقعیات فرار میکنه و همیشه به گونه ای تحلیل میکنه که بخش زیادی از حقایق رو اصلا بهش اشاره نمیکنه چون مجبور میشه تایید کنه. بسیاری از گفته های مطهری درسته.

    • اکبرحقگو

      حرف حق تلخه حالا دلواپسا می خواهند قبول کنند یا نه اصلا مهم نیست مردم بهتر می فهمند هر چند که بی تدبیری دولت هم مزید بر علت است.

    • بدون نام

      علی مطهری گناهی نداره او به فکر مردم کم در آمد جامعه است به حال افراد پول دار هیچ تاثیری نداره پول دارها پول دارتر و فقیز ها فقیرتر میشوند

    • سعید

      قبلها فیلم طنز دکتر سلام رو نگاه میکردم از علی مطهری همیشه به اسم آفسایدی یاد میکرد حرفهاشو میشنوم می بینم واقعا لقب با مسمایی گذاشتن روش!!!!!

    • بدون نام

      کیهان = حمله

    • بدون نام

      نمیخواد نام ببره ، تو و قشر متعصب متحجری که هنگام درگیری هم تو ی پنجاه سوراخ پنهان میشین،

    • بدون نام

      تو رو خدا این روزنامه کیهان فروش هم داره؟!‌

    • کاردوک

      متأسفانه واقعا وقتی سطح عقل و شعور و درک و حرف زدن مطهری رو میبینیم و از این طرفم میبینیم ایشون نایب رییس مجلسن ،دیگه میشه فعمید که چرا تو این چند سال دولت تونسته این همه بدبختی و مشکل واسه مردم درست کنه،تا وقتی که یه دولت خائن و مجلس سرسپرده داریم هیچی درست نمیشه،یا باید یه معجزه بشه و خودشون کنار برن و یا دعا کنیم تا آخر دورشون بیشتر از این ملت و کشور نابود نشه.

    • بدون نام

      الهی قربون مطهری برید همتون .مطهری عالی گفت مگه دروغه مگه همی کار نکردن؟کیهان چون آقای مطهری حرف حق رو گفته داری میسوزی؟؟

    • بدون نام

      مطهری ، نماینده روحانی است ، وضعیت اقتصاد کشور قبل از برجام، زمان احمدی نژاد خیلی بهتر بود ، عامل فعلی آن بی کفایتی دولت و سوءمدیریت است و ربطی به برجام و تحریمها ندارد.

    • یک ایرانی

      اقای مطهری بالاخره موضع سیاسی
      شمارامانفهمیدیم .
      خداوندعاقبت این ملت راختم بخیرکند.

    • فرانک

      ان شالله خداامسال مطهری رونابودکنه هرچی میکشیم ازدست تفکرات مزخرف این افراده که جزخودشون نه مردم براشون مهمه نه امنیت کشور ونه دین فقط به فکر دنیای خودشون هستند خدالعنتش کنه نفرین ماهمیشه پشت سرامسال مطهری هست

    • رضا

      خدا منافق هارو هدایت کنه اگرنه بترکونه

    • علی

      اگر یه ذره این جریان صداقت داشتند از مردم عذرخواهی میکردند اما مردم را نادان و احمق حساب میکنند و بجای پاسخگو بودن به عملکرد شرم آورشان به مردم آدرس علط میدهند .

    • علی

      آقای مطهری احمدی نژاد را روسفید کردید . هرچند زمان ایشان همین جریان کثیف اشرافی دوستان شما بازار را اشفته کردند و الان هم دارند خون ملت را می مکند.
      از مردم خجالت بکشید که اینقدر فریبکاری میکنید. من اعتقاد دارم مشکل دولت ضعف مدیریت نیست . مشکل دولت غارتگری و چپاول مردم ساده و بدبخت است که بشما اعتماد کردند.

    • بدون نام

      مثل همیشه تحلیل کیهان عالی بود و تاسف برای مطهری که اینقدر منفعل است.

    • بدون نام

      درود بر کیهان
      مطهری جان این ره که تو میروی به ....

    • بدون نام

      راست گفته بدبخت٬یکسری از اقایون از تحریم سود میبرن اخه.

    • e

      مطهری کاملا حرف حق را زده ودرست هم هست

    • بیطرف

      دمت گرم اقای مطهری
      لغو برجام برا بعضی دلواپسان خیلی چرب و چیل بوده تو این مدت و خوب خون ملت را کشیدن ...

    • بدون نام

      پوروفوسور شریعتنداری که پی اچ دی تمام دانشگاههای معتبر دنیا را داره خودش را اگاه و خبره همه امور میدونه و با چشم بسته و مخ خالی هر چی برسه مینویسه . صد البته برا گفتن مطالب مفید و مهم نیاز به درک و سواد بالا هستش اما چرت و پرت گفتن نیاز به سواد و فهم شعور نداره . وجدانا تا چندم درس خونده اصلا کلاس پیش دبستانی را پاس کرده

    • بدون نام

      برجام بدترین توافق قبول اما اما این افرادی که به برجام حمله رعد اسا میکنن جواب بدن که باعث و بانی مشکلات بوجود امده برا کشور کی بود . چه طیفی باعث شدن که ما مجبور به مذاکره شدیم و اصلا چه لزومی داشت که ما مجبور به قبول شرط و شروط شویم وچه عواملی موجب شد که در مذاکرات اینقدر دست پایین را داشته باشیم . چرا قبل از برجام راهکار ندادید و توی کدوم سوراخی مخفی شده بودید .الان هم دیر نشده اوضاع بدتر از قبل برجام شده فقط بلدید که هیاهو کنید و با قدرتی که دارید و تریبونهایی که در اختیارتونه این و اونا محکوم کنید و ذهن مردم را اشفته کنید .این گوی و این میدون مثل مرد بیایید وسط کارزار و کشور را از فلاکت نجات بدید اقتصاد را متحول کنید قیمت ارز را زیر هزار تومن برسونید . پس شهامت داشته باشید اگه کاری نمیکنید حداقل اینقدر سم پاشی نکنید و با سموم مهلکتان جامعه را نایود تکنید

    • بدون نام

      حمید خان بالا خونه را یا. قیمت دلار ۱۲تومنی دادی اجاره یا با دلار۴۲۰۰

    • محمدنژاد

      آقای مطهری بجاست پسندیده سخن گفتن با درک زمان را از پدر بزرگوارش بیاموزد نه به امید واهی تکیه بر صندلی ریاست جمهوری تبلیغات زودهنگام راه بندازد و با تخریب سپاه و نیروهای ارزشی برای خودش ارزش نداشته اش را کسب کند

      پاسخ ها

      • بیچاره

        والله بلا اقای مطهری راست گفته کاملا حقیقته شماهم که زورتون میاد چون هیچوقت حاضر به شنیدن حقیقت نیستی اخه کجای قیافه یا حرف زدن یا افکار مطهری به غرب یا امریکا میخوره که ارتباطش میدن به اینها علی مطهری راست گویی را از پدر بزرگوارش به ارث برده والله به خدا اگه امثال همین مطهری تو راس کار باشن اوظاع مردم اینجوری نیست بابا شماها که حرفهای مزخرف کیهان را تایید میکنید جیبتون پره براتون فرقی نداره یه کیلو گوشت رو ۲۰تومن بخرین یا۱۰۰ تومن وای به حال ما

    • بدون نام

      حرف ایشان کاملا درست است . من یادمه که مرتب موشک ها را نشان میدادند و حتی روی آنها شعار هم بود . کاری مغرضانه و ضد ایرانی که مرتکب شدند و خدا در آخرت از سر آنها نگذرد که با منافع یک کشور اینگونه بازی کردند

    • ج گ ج

      سلام به همه
      واقعا از نظرات آقای مطهری و دوستانی که نظرات همسو دارند متعجبم,البته غیرقابل تصور هم نسیت ,خداوند همه گمراهان و صفیهان را هدایت کند و در آخر.هم اینکه بدانید روزی خواهید مرد,پس اینهمه دنیاطلب نباشید

    • بدون نام

      مطهری رای افراطی ها را نیاز دارد

    • بنده دلسوز خدا

      آقای .... من مطمئنم پدر بزرگوارتون که خدااورارحمت کند ازخط وراه شما بسیا ر رنج می کشد تورابخد ازمان زندگی کوتاه است برگرد به راه درست پدرت تا پدر ازت راضی گردد

    • ندا

      آقای شریعتمداری چرا چرت و پرت میگذارید آخه مطهری که یه احمق سیاسیه که به خاطر پدرش رشد کرده و اصلا از بیسوادترین آقازاده هاست

    • بدون نام

      نظر آمریکا این بود که موشکهای ایران قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد و نباید اینها تولید شود. در حالیکه شفافسازی شده بود که هدف تولید بمب اتمی نیست.

    • بدون نام

      بخوبی رو‌شن و واضحه اونایی که مخالف برجام بودن و با حرفها و اعمالشون بدنبال شکست اون بودن دقیقا همونا تو زمین آمریکا بازی میکردن و میکنن

    • هموطن

      کیهان و شخص شریعتنداری عصبانی باش...

    • بدون نام

      ببخشید این موشکها در قالب بیست ملیون کار گر بیچاره که دفایاتی نداشته وحق وحقوق این کار گران پا پتی ساخته شده وبرای سرکوبی این عزیزان بیش از دها ملیون افغانی آورده شده واکسرت این عزیزان به علت کولت سندی وگرانی تریاک ونداشتن درآمد مادی جان سپردن آیا چه کسی جواب گو می باشد پس درود خدا بر دکتر مطهری

    • بدون نام

      آمریکاهرکاری کرده مسببش ای تندروهاکه عامل بدبختی ملت ایران هستندیه جورای برادرداعشن خیلی بهم شبیهن بااون افکارپوسیدشون

    • بدون نام

      یعنی موشکامون رو هم بدیم وضعمون از اینی که هست بهتر میشه و آمریکا وکشورهای دیگه باهامون خوب میشن ؟!!!؟؟ یا همون کاری رو میکنند که با یمن وسوریه کردند!؟؟
      چقدر بعضیا احمقند!!!

    • بدون نام

      اگر امریکا به خاطر موشکها از برجام خارج شده بود همون روز که موشک را هوا کرده بودند خارج میشد نه در دوره رییس جمهور بعدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج