۷۵۳۶۴۲
۱۰ نظر
۵۰۱۷
۱۰ نظر
۵۰۱۷
پ

بهشت زهرا از بستگان هر متوفی چقدر می‌گیرد؟

روزنامه ایران گزارشی را از روزنامه اطلاعات چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۵۱در باره وضعیت درآمدها و هزینه های سازمان بهشت زهرا در نخستین سال تاسیسش منتشر کرده است.

روزنامه ایران گزارشی را از روزنامه اطلاعات چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۵۱در باره وضعیت درآمدها و هزینه های سازمان بهشت زهرا در نخستین سال تاسیسش منتشر کرده است.

در این گزارش آمده است:

گورستان بهشت زهرا در مقابل دریافت ۲۶۰ تومان برای کلیه مخارج و تشریفات کفن و دفن مرده، ضرر می‌دهد.

امروز آقای توسلی مدیرعامل گورستان بهشت زهرا به خبرنگار ما گفت: اگر پولی که ما از بابت ساختن مقبره دریافت می‌کنیم، نباشد، سازمان بهشت زهرا به هیچ‌وجه نمی‌تواند کار خود را ادامه دهد.

زیرا ۲۶۰ تومان پولی که ما برای انجام کلیه خدمات و تشریفات یک مرده دریافت می‌کنیم، رقمی کمتر از هزینه واقعی کفن و دفن است.

در این میان بهشت‌زهرا برای ساختمان هر مقبره ۳۰ هزار تومان دریافت می‌کند که هزینه ساختمان هر مقبره حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر تمام نمی‌شود و رقم مازاد این مبلغ موجب گردیده که سازمان بهشت‌زهرا بتواند روی پای خود بایستد.

آقای توسلی اضافه کرد: تا سال پیش شهرداری پایتخت سالانه مبلغی به ما پرداخت می‌کرد ولی امسال کمک شهرداری نیز قطع شده است و اصولاً کمک پولی شهرداری برای سازمان بهشت‌زهرا جایز نیست. بنابر این باید برای دوام این سازمان مبلغی بابت نگهداری و مرمت قبور از صاحبان اموات دریافت شود.

خبرنگار ما در گزارش خود اضافه کرده است: سازمان بهشت‌زهرا برای خرید ۲۰ دستگاه آمبولانس که قرارداد آن را مدتی پیش منعقد کرده است، اعتباری به میزان یک میلیون تومان در اختیار دارد که از مجموع مبلغ قرارداد ۳۰۰ هزارتومان دیگر کسر اعتبار دارد.

گورستان بهشت‌زهرا از تاریخ مرداد ماه سال ۱۳۴۹ مورد استفاده قرار گرفته است. در این مدت ۴۹۰۷۲ نفر فوت شده‌اند که از این تعداد ۱۶۴۸۷مرد و ۱۱۴۸۳ نفر زن و ۲۱۱۰۷ کودک از ۱۲ سال به پایین بوده است و جمعاً تعداد ۴۰۳۶۱ مرده در گورستان بهشت زهرا دفن شده‌اند. تعداد مقبره‌های ساخته شده در بهشت زهرا ۱۸۰ باب می‌باشد که گنجایش دفن ۲۶ مرده را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا عشقی

      آهان پس دولت این وسط چکار می‌کنه اگه قرارباشه از مرده و عذادارها هم بغیر این مبلغ باز بگیرن که جمع کنید این نظام و کشور ثروتمندداریم فقط دنبال گدایی هستن چطور شهرداری از پول خود مردم بده جایز نیست ولی مردم بدن جایزه این پول و از اونایی بگیرین که دلالی قبر میکنن تو همون بهشت زهرا جای مالیات بگیرین ماشاالله دولت ما که از همه خوب بلده مالیات بگیره یارو قبر داره خرید فروش میکنه۳۰۰میلیون اینها کیا هستن بخدا خودتونید عوض اینکه کسی داغدار میشه بیایین تمام هزینه هاشو پوشش بدید حتی تا نهار مهمونای عذادار رو فقط دنبال تیغیدن هستین تازه چرا دروغ میگین شما برای یه مداح یه ربع قراره بخونه ۳۰۰هزار میگیرید دیگه چطوری قراره گوش مردم و ببرید یهو چند نفرم از فامیل مرده بگیرید باهاش زنده بگور کنید تا خیالتون راحت شه ثروتمندترین مملکت دنیا رو داریم با گدا ترین و دلال ترین آدما

    • هومن

      این چه گزارشی نوشتید .از شما بعیده.یبار بخونید.هم متنش بده و هم نوشتارش

    • بی نام

      عزیزدل برادرچون جایی که برای شهرداری سودنداشته باشه همکاری نمیکنه چون شهرداریهاالان شدن باجه دریافت نه پرداخت اونهم به جیب خصوصی..

    • بدون نام

      آیا میدانید حقوق رئیس بهشت زهرا چقدر است .لطفا فیش حقوقی را به مردم نشان بدهید تا مردم بدانند که آنها چقدر می گیرند.

    • ع

      حال شما خوبه 46سال پیش260تومان میگرفت میگفت به صرفه نیست الان که دیگه همه چی سربه فلک این باید رایگان میکردن همون بهتر که ادم بسوزونن وهیچ اثری نباشه متاسفم برای طرز فکر طرف که معلوم نیست خودش الان زنده هست یامرده

    • بدون نام

      اون قبوری که با قیمت های نجومی میفروشید....چی...همیشه غر میزنید...برای قبرهایی که صاحب دارند و سالیان سال از دفن اموات آنها گذشته و تصمیم دارند متوفی دیگری در انجا دفن کنند مجددا پول زیادی میگیرید...زمینهای وقف شده را به قیمت شمال شهر میفروشید....شما واقعآ مرده خور هستید

    • بدون نام

      انصافا با دارمدی که بهشت زهرا داره و پول قبرهایی که از مردم میگیرن بودجه عمرانی کل تهران جور میشه بقیه پولهایی که شهرداری میگیره میشه باهاش پس انداز کنی و شروع به تجارت بزرگ

    • بدون نام

      من که وصیت کردم وبه زن وبچه هاگفتم در باغچه منزل مرا دفن کنندویک درخت هم رویقبرم ۰۰۰۰۰وهروز هم برام فاتحه وقران بخانند پول ان هم ۰۰۰۰۰

    • بدون نام

      چزا حالا گروگان نگه داشتی

    • جواد

      اخه این چیه نوشتین اعداد به ریاله تومانه دلاره مال سال ۵۱ یا الان؟؟
      خداوکیلی اگه چیزی از این فهمیدین به منم بگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج