۷۵۳۶۸۵
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

«الشرق الاوسط»: عمان باز هم میانجی‌گری می‌کند

عبدالرحمن الراشد در الشرق الاوسط نوشت: این اولین بار نیست که رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ مواضعی متناقض، محافل سیاسی را غافلگیر می کند و به فاصله یک هفته، نخست از زبان تهدید علیه ایران استفاده کرده و پس از آن ایرانیها را دعوت به مذاکره می کند.

انتخاب: عبدالرحمن الراشد در الشرق الاوسط نوشت: این اولین بار نیست که رئیس جمهور آمریکا با اتخاذ مواضعی متناقض، محافل سیاسی را غافلگیر می کند و به فاصله یک هفته، نخست از زبان تهدید علیه ایران استفاده کرده و پس از آن ایرانیها را دعوت به مذاکره می کند.

به عقیده من، هفته گذشته ارتباطات غیر مستقیم زیادی بین مسئولان ایران و آمریکا صورت گرفته است. ترامپ برای آغاز اجرای تحریمها زمانی تعیین کرد تا به ایرانیها فرصت لازم برای ارائه بهترین امتیازها را بدهد. چه بسا عمان که سابقه انتقال پیامها بین ایران و آمریکا را دارد، این بار نیز با سفر وزیر خارجه خود به ایالات متحده، قصد میانجی گری واضحی میان این دو کشور را داشته است.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه عرب زبان ادامه داد: نباید به این سرعت پیروزی یا شکست یکی از طرفین ایران و آمریکا را اعلام کنیم؛ چرا که تسلیم شدن ایران یا عقب نشینی امریکا، یک بازی فوتبال نیست. اما یک مساله واضح وجود دارد و آن اینکه یکی از طرفها در این میان باید امتیازاتی بدهد.

احتمالا آمریکایی ها اطلاعات لازم در مورد نظر تهران پیرامون مذاکره را در اختیار داشته اند و دعوت ترامپ از روحانی برای مذاکره بدون پیش شرط، با استفاده از همین اطلاعات صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیری

      #توراخدا خواهش میگنم برین مذاکره کنین یکی 15مرداد یکی هم ابان تورخدا به قول اقای ظریف برحامتون میاد سرجاش مذاکره کنید یه بمب بخوره توسر امریکا تحریمبرداره توراخدا خیلی بد مسیله ای درپیش دارن ایرانیها ماکه دیگه به استقبال تحریم نمیریم قبول کن که عمانم امده میانجگیریتوراخدا فقط به حرف مردم سرگرم نکنید

    • آ زاد

      چرا همواره دیگران بجای ما مذاکره کنند وبجای ما امتیاز بدن ،تابوی مذاکره با آ مریکا باید شکسته شود چون هیچ کس مثل خودمان نمی تواند صلاح کشور ومنافع را بداند وهیچ کشوری بخاطر رضای خدا برای ما مذاکره نمی کند ،مثل روسیه خائن ودزد دلارهای مردم ایران که توسط مسئولین به اونا هدیه میدن

    • س

      اگر ده سال هم جنگ وخونریزی بشه آخرش بازهم به مذاکره ختم میشه ‌. پس باید عقل بود وکار درست رو ازهمون اول انجام داد.نه بعد ازهزینه وتلفات وخسارات جبران نپذیر .

    • احمد

      بهرام قاسمی گفته هیچ میانجیگری در کار نبست ....
      چه کسی دروغ می گوید ؟؟؟
      چرا دروغ میگوید ؟؟؟

    • بدون نام

      بالاخره.......؟

    • بدون نام

      اینا که ساز مهالف میزنن فقط برای خوش گذرانی میخوان باایران میانجیگری کنن

    • بدون نام

      این حرف شماشاید کمی اشتباه باشدگه دراین مذاکره بایدیکی ازطرفین امتیاربدهد نه اینطور نیست اصلامذاکره بخاطراینست که طرفین حتی المقدوربه حق ویاهدف خودبرسند ویابه قول آقای روحانی میتواند برد برد باشد اصل اینست که این همنشینی انجام گیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج