۷۵۳۷۱۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کرانچار: جای نورافکن و شکاری در تیم خالی است

زلاتکو کرانچار مسیر تازه‌ای را پیش گرفته و البته ریسک بزرگی کرده است.

ایران ورزشی: در واقع فوتبال ایران هنوز کرانچار را به‌عنوان یک مربی موفق و حاذق می‌شناسد و شاید اصلا با همین هدف بود که تیم المپیک بعد از چهار دهه ناکامی به او سپرده شده تا عملیات غیرممکن بالاخره ممکن شود.

کرانچار این روزها مدام در رفت و آمد است و حضور در برنامه‌های متعدد را تجربه می‌کند. او بعد از بازگشت از عراق و حضور در مراسم بدرقه تیم‌های حاضر در جاکارتا حالا برای سفر به چین آماده می‌شود اما در میان این همه رفت و آمد حتما می‌توان لحظاتی از رضا چلنگر کمک گرفت و با او گپ زد.

حدود هفتاد روز از شروع کارتان در تیم امید می‌گذرد. تصور می‌کنید چند درصد از این بازیکنان در نهایت به تیم ملی بزرگسالان می‌رسند و چه تعدادی از آنها قابلیت ستاره شدن دارند؟

این را که الان نمی‌شود گفت چون همه‌شان استعداد دارند. مثلا در همین اردوهای کوتاه مدت من امید نورافکن را استعدادی دیدم که همین امروز می‌تواند در تیم ملی بازی کند کما اینکه الان در بلژیک حضور دارد. او استعداد بزرگی است هر چند باشگاهش این بازیکن را به ما نداد. بقیه بازیکنانی هم که در جام جهانی زیر ۲۰ سال بازی کردند می‌توانند به تیم ملی بزرگسالان برسند.

اینکه شجاعت کرده‌اید و تیم زیر 21 سال را با خودتان می‌برید عالی است اما ممکن است هزینه‌هایی به دنبال داشته باشد. مثلا اینکه در دور گروهی نتایج ضعیفی بگیرید و حذف شوید که این نتایج حتما انتقاداتی را به دنبال خواهد داشت.

ما اعلام کردیم با تیم زیر ۲۱ سال می‌رویم و طبق برنامه این تیم می‌تواند یک مسابقه رقابتی داشته باشد و خودش را آماده کند برای مقدماتی المپیک. این موقعیت ماست، هر چند ما به‌عنوان ورزشکار دوست داریم نتایج مناسبی بگیریم. با این حال بدون جاه طلبی نمی‌رویم و حتی جاه طلبی بزرگی داریم. می خواهیم کاری را به انجام برسانیم چون با این استعدادهایی که من دیدم می‌شود.

آیا شما با گفتن اینکه از این مسابقات می‌خواهید تجربه کسب کنید و بیشتر به فکر صعود به المپیک هستید، قصد دارید فشار را از روی خودتان کم کنید؟

دوباره می‌گویم؛ هدف ما این است که با انجام بازی‌های خوب و نتایج خوب، تیمی منسجم داشته باشیم برای بازی‌های مقدماتی المپیک. این اولویت ماست.

از باشگاه‌هایی که با تیم امید همکاری نکردند یا دیر بازیکن‌شان را دادند ناراحتید؟

من فکر می‌کنم این باشگاه‌ها در سطح فدراسیون مشکل را حل کردند و غالب اهداف محقق شد. البته اگر این بازیکنان را ۷ روز بیشتر داشتیم در کنار دو مسابقه همکاری خوبی انجام می‌شد و امیدوارم در آینده هم همینطور باشد. علی‌الخصوص که ما فیفادی‌ها را در پیش داریم و در آن تاریخ‌ها باشگاه‌های داخلی و خارجی آماده هستند برای رها کردن بدون مشکل بازیکنان.

ما نوشته بودیم باشگاه‌ها برای دادن بازیکنان‌شان از اخلاق خوب شما و استیلی سوء استفاده می‌کنند چون اهل برخورد چکشی نیستید.

ببینید به نظرم مشخص شد بر طبق عکس‌العمل فعلی، ما برخورد مناسبی داشته‌ایم و همه باشگاه‌ها را متقاعد کردیم که همکاری‌شان حایز اهمیت است. فدراسیون هم تصمیم خوبی گرفت که به باشگاه‌ها گفت اگر بازیکنان‌شان را ندهند از بازی‌های باشگاهی تعلیق می‌شوند و این باعث شد مجبور شوند بازیکن بدهند.

بازیکنانی که خط زدید همه از چهره‌های شناخته شده بودند. معیارهایتان برای تعیین فهرست نهایی چه بود؟

بله اینها بازیکنان آشنایی بودند. این نفرات در خلال ۷۰ روز اردو و تمرین به من و کادر فنی این توجه را دادند که بتوانم ۲۰ نفر نهایی را انتخاب کنم. حالا این نفرات هم با شرایط و کیفیت‌شان نشان دادند می‌توانند نتایج خوبی بگیرند.

تصور می‌کنید با حضور شکاری و نورافکن قهرمان شدن در آسیا راحت‌تر بود؟ اصلا چقدر روی آنها حساب کرده بودید؟

از روز اول روی آنها حساب باز کرده بودم منتهی چون بازی‌ها در تاریخ‌های فیفا برگزار نمی‌شود نتوانستیم در اختیارشان داشته باشیم. ما با باشگاه‌های‌شان مکاتبه کردیم که پاسخ منفی دادند اما روی آنها حساب کرده بودیم و جایشان در تیم خالی است. البته ما جایگزین‌های خوبی برای آنها داریم که صاحب کیفیت هستند و می‌توانند خیلی خوب جایشان را پر کنند.

می‌دانید آخرین قهرمانی ایران در بازی‌های آسیایی با یک کروات رقم خورده و شما این شانس را دارید تا تکرارش کنید؟

نمی‌توانم قول بدهم. فقط هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهم تا نمایش خوبی در طول مسابقات ارائه دهیم و اگر امکان داشته باشد نتایج خوبی بگیریم اما جاه طلبی‌‌مان را خواهیم داشت.

شایعه شده اگر کی‌روش به هر دلیلی نخواهد در تیم ملی ایران بماند شما یکی از آلترناتیوهای فدراسیون فوتبال برای ایشان هستید.

باید بگویم اصلا به فکر این موارد نیستم. اولا مفتخرم که به‌عنوان مربی تیم امید دقیقا برای جوان‌هایی انتخاب شدم که می‌توانم تجارب مربیگری‌ام را به آنها و به فوتبال ایران بی واسطه انتقال دهم. نظر من این است که ادامه همکاری با کی روش تا جام ملت‌ها و تصمیمی که رییس و هیات رییسه فدراسیون گرفته‌اند کاملا درست است. این جزو علایق آقای کی‌روش هم هست و اگر اوضاع به این شکل بماند یعنی مسیر درست انتخاب شده برای تیم ملی و توسعه فوتبال ایران. اما من خودم را از این قضیه مستثنی می‌کنم و فقط خودم را برای تیم امید مصرف می‌کنم تا هم در بازی‌های آسیایی هم در مقدماتی المپیک بهتر کار کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج