جاباما
۷۵۳۸۰۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

نامزدهای اماراتی سفر به فضا معرفی شدند

سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos) میزبان یک هیئت اماراتی، متشکل از نمایندگان مرکز فضایی محمد بن راشد و ۹ نامزد برای پروازهای فضایی با ماموریت‌های مختلف علمی است.

ایسنا: سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos) میزبان یک هیئت اماراتی، متشکل از نمایندگان مرکز فضایی محمد بن راشد و ۹ نامزد برای پروازهای فضایی با ماموریت‌های مختلف علمی است.

به گزارش ایسنا، بررسی وضعیت پزشکی متقاضیان طی سه هفته در مرکز آموزش فضانوردان روسیه انجام می‌شود و بر اساس نتایج این بررسی، دو نامزد انتخاب خواهند شد.

آماده سازی فضانورد اصلی و پشتیبان امارات برای پرواز به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بلافاصله بعد از مشخص شدن دو نامزد نهایی آغاز خواهد شد.

پرواز نخستین فضانورد امارات به ایستگاه فضایی بین المللی برای ۵ آوریل ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده و ۱۰ هفته ادامه خواهد داشت. این سفر به همراه الگ اسکریپوچکا (Oleg Skripochka) از روسکاسموس و کریستینا هاموک- کوچ (Christina Hammock-Koch) بر عرشه ناو سایوز ام.اس-۱۲ (Soyuz MS-۱۲) انجام خواهد شد. فضانورد اماراتی در ۱۵ آوریل با سرنشینان سفینه سایوز ام. اس-۱۰ (Soyuz MS-۱۰) به زمین بر می‌گردد.

نامزدهای اماراتی سفر به فضا معرفی شدند

کریکالیف مدیر اجرایی برنامه های فضایی سرنشیندار روسکاسموس به نمایندگان رسانه های همگانی درباره این همکاری گفت: "ما همکاری عملی با مرکز فضایی محمد بن راشد برای آماده سازی پرواز اولین فضانورد امارات متحده عربی آغاز کرده‌ایم و انتظار داریم که تعامل ما با آنها بلند مدت و راهبردی باشد."

یوسف شیبانی مدیر عامل شرکت مرکز فضایی محمد بن راشد نیز گفت: "ما از همکاری سازنده و مثبت با سازمان دولتی روسکاسموس که تاریخی غنی و افتخار آمیز دارد خوشحالیم و مشتاقانه منتظر ارزیابی دقیق از وضعیت پزشکی هر یک از نامزدها هستیم که گامی مهم در روند انتخاب نخستین فضانورد امارات بشمار می رود.

نامزدهای اماراتی سفر به فضا معرفی شدند

" روسکاسموس کتابچه راهنمای کاربردی شرکت فضایی گلاوکاسموس روسیه در این دوره را به طرف اماراتی متحده عربی ارائه داد.

مرکز فضایی محمد بن راشد در سال ۲۰۰۶ برای انجام برنامه فضایی ملی امارات تاسیس شد. این مرکز تولید و کنترل ماهواره‌های سنجش از دور زمین را بر عهده دارد، تصاویر و خدمات فضایی را بر اساس آنها به مصرف کنندگان در سراسر جهان ارائه می دهد.

این مرکز قصد دارد در سال ۲۰۲۱ یک کاوشگر برای جمع آوری اطلاعات علمی در مورد "سیاره سرخ"، به مریخ بفرستد. همچنین در چارچوب برنامه های ملی فضایی مسئول برگزاری "ماموریت مریخی" است.

همچنین این مرکز قصد دارد شهرک مفهومی مریخ ۲۱۱۷ را برای درک شرایط مهاجرت و زندگی انسان در مریخ را ایجاد کند. اولین مرحله اجرای این برنامه از سال ۲۰۲۰ با پایه گذاری شهر علمی مریخ آغاز خواهد شد.

نامزدهای اماراتی سفر به فضا معرفی شدند

نامزدهای اماراتی سفر به فضا معرفی شدند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابیرام

      کمتر دزدیدن ببین به کجاها دارن میرسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج