۷۵۳۸۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

درخواستی که سفیر عراق در کویت پس گرفت

سفارت عراق در کویت ناچار شد پیشنهاد جایگزین کردن عبارت &#۰۳۹;حمله وحشیانه صدام&#۰۳۹; به جای &#۰۳۹;حمله وحشیانه عراق&#۰۳۹; به کویت (در سال ۱۹۹۰) را پس بگیرد، پیشنهادی که در سالروز اشغال کویت، با واکنش تنش آلود فعالان وکاربران کویتی مواجه شد.

ایرنا: سفارت عراق در کویت ناچار شد پیشنهاد جایگزین کردن عبارت 'حمله وحشیانه صدام' به جای 'حمله وحشیانه عراق' به کویت (در سال ۱۹۹۰) را پس بگیرد، پیشنهادی که در سالروز اشغال کویت، با واکنش تنش آلود فعالان وکاربران کویتی مواجه شد.

'علاء الهاشمی' سفیر عراق در کویت چند روز پیش در آستانه سالروز اشغال کویت از سوی عراق درمصاحبه ای پیشنهاد کرده بود این اصطلاح در رسانه ها و کتاب های درسی کویت اصلاح شود تا نشانگر آن باشد که دو ملت با هم دشمنی و خصومتی ندارند.

این پیشنهاد اما با واکنش های بسیار گسترده و تندی از سوی کویتی ها درمحافل سیاسی، نمایندگان پارلمان کویت و فضای مجازی مواجه شد.

ترجیع بند واکنش کویتی ها این بود که حمله وحشیانه به کویت از سوی دولت و ملت عراق و نه فقط صدام به تنهایی انجام شد و تاکید بر صدامی بودن آن تنها برای تبرئه دولت و ملت عراق در مشارکت در این جنایت است.

درخواستی که سفیر عراق در کویت پس گرفت

در این میان هشتگ 'الغزو_العراقی_ الغاشم' در چند روز گذشته بارها ترند شد و کاربران بسیاری با انتشار ویدئو حمله، عکس قربانیان و طرح خاطرات از زمان حمله عراق به کویت، به بیان جنایات انجام شده در حق مردم کویت می پردازند.

هشتگ 'نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم' نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

بررسی از فضای مجازی کاربران کویتی ذیل این هشتگ ها حاکی است کمتر کاربر کویتی با پیشنهاد سفیر عراق همراهی کرده و آن را در راستای تلاش برای نزدیک تر کردن دو ملت دانسته است. اغلب کاربران این پیشنهاد را برای تبرئه و یا دست کم فرار از مسوولیت اخلاقی از سوی دولت عراق دانسته اند.

اکنون با گذشت چند روز از این ماجرا، بیانیه ای منتسب به سفارت عراق در کویت در برخی رسانه های منطقه ای منتشر شده است که در آن آمده است که هدف از این پیشنهاد نه دخالت در امور داخلی کویت یا نادیده گرفتن واقعیت های تاریخی بلکه تلاشی برای رسیدن به آینده درخشان برای نسل های آینده و منطقه و منافع دو کشور بوده است.

سفارت عراق در کویت با تاکید بر عمق روابط و اهمیت آن و احترام متقابل میان دو کشور یادآور شده است که ملت مظلوم عراق با تجاوز به کشور برادر و همسایه خود، مخالف بود و همان موقع با موضعگیری های محکم این مخالفت را نشان داد.

به نظر می رسد پیشنهاد سفیر عراق و واکنش تند کویتی ها و گم شدن صدای موافقان نشان داد، دو کشور همسایه برغم ریشه های فرهنگی بسیار عمیق، تا پشت سر گذاشتن کدورت های تاریخی هنوز راه درازی در پیش دارند

همچنین حاکی است تا لحظه انتشار این گزارش، این موضوع بازتاب و واکنش عمده ای در میان کاربران عراقی نداشته است و این می تواند نشانه ای بر تمایل عراقی ها برای پشت سر گذاشتن تلخی های گذشته با کویتی ها باشد، امری که کویتی ها تا این لحظه عکس آن را نشان داده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونوقت اینا چه راحت با خون شهدا معامله کردن

    • دارکوب

      نمیدونم واقعا کویتیها حق دارن نبخشن یا ما که بیشترین صدمه را از عراق دیدیم به راحتی بخشیدیم و حتی غرامت جنگی را هم نگرفتیم البته باید دید نظر مردم مظلوم ایران چی هست ؟

    • دیدگاه

      پدرسوخته ها آن زمانی که صدام به ایران حمله می کرد و کمک مالی عالی را می کردید فراموش کردند.
      چوب خدا برایتان بود.
      ما هم نه بخشیدیم و نه فراموش کردیم فقط به حرمت مسلمان نما بودنتان بی خیال شدیم تا تفرقه نیافتد.

    • یوناس حقی

      دمشون گرم ، ما اینجا میگیم کشور دوست وبرادر عراق !!!!همیشه تاکید میکنیم که صدام به ما حمله کرده ، ولی یادمون میره جنایات سربازان عراقی با ایرانیان .

    • آرش فرهادی

      بابا بخدا اونا مرد هستن.غیرت دارن کویتی ها..یعنی چی صدام حمله کرد.هر چی بدبختی داریم تو ایران مال هشت سال جنگی هست که با عراق داشتیم.حالا الان داریم عراق رو آباد میکنیم.خاک بر سر من یکی..عراقی ها ایران براشون شده تایلند. این سالها ازش تو اینده خیلی سئوال میاد تو کتاب تاریخ.

    • هادی

      وای که چقدر ما ملت مظلومی هستیم که حتی خسارت نگرفتیم بلکه چقدر از جیب ملت ایران در عراق هزینه کردیم حالا بفهمیم که ملت از چی عصبانی است می دانم که منتشر نمی کنید ولی درد ما خانواده شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است.

    • بدون نام

      قابل توجه مردم و مسئولین ایران که میگویند صدام باعث جنگ و کشتن ایرانیانیان هست.غیرت و از کویتی ها یاد بگیریم

    • بدون نام

      مثل ما نیستن زود همه چیز فراموش کنند به دشمن دیروز کمک کنند

    • قاسم

      کویتی ها را ببین ما را هم ببین هی چپ و راست میگیم و مینویسیم تجاوز رژیم صدام به ایران.هجوم صدامیان به ایران. بخدا درک و فهم کویتی ها از ما بیشتره. هیچ جنایت و تجاوزی در دنیا بدون همکاری دولت و ملت صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

    • حقگو

      اشکال نداره بجاش مردم ایران راحت عراق روبخشیدن وهمه کاسه کوزه هارو انداختن گردن صدام فقط،خدایا اینمردم چقدربخشنده هستن ما۸سال جنگیدیم باعراق وکلی جوانهای وطن شهیدشدن چه راحت فراموش کردیم وگفتیم فقط صدام یزیدبود بابا چه ربطی داره به عراقیا؟!انگار که صدام دستگاه چاپ سربازداشت یااون سربازها عراقی نبودن یا انگارکل ارتش عراق بعثی بودن!!ولی مردم همین کشورکوچولوهه که اکثرا مامسخره اش میکنیم ومیگیم عددی نیستی با اینکهفقط۶ماه خاکشون اشغال شدوکشته هاشون هم درمقایسه بامارقمی نبوداصلا وتازه عرب وهمجنس عراقی هاهم هستن ببین چه سروصدایی راه انداختن وکمپین راه میندازن بابا اینقدرشلوغ بازی براچیه؟!!از ایرانیا یادبگیرید....والا به خدااااااا

      پاسخ ها

      • یوناس حقی

        والا به ...

    • بدون نام

      خوبه این کویت در جنگ ایران وعراق چه کمکهای به صدام کرده خود.

    • بدون نام

      شیخ الصباح» یکی از سفرای کویت در آمریکا، در رابطه با میزان این کمک‌ها عنوان کرده بود: «کویت ‌چهارده میلیارد دلار کمک نقدی و بیش از ‌شانزده میلیارد دلار از طریق کمک‏های خدماتی و غیره به ماشین جنگی عراق مساعدت کرده است
      تف به ذات بی غیرت کویتیها

    • بدون نام

      کویتیهاهم ازمابهترندعراقیهاانچه نبایدبه ملت ایران کردندوفورابرادران ماشدندوهزاران میلیاردوخون هزاران نفرپایمال شد. وحالاهم دارونداروخاک مارابه توبره میکشنداماکویتیهابااینکه عربندهردوازیک نسلند. حساب شده رفتارمیکنند

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      کویت خخخخخختخخخخ چه سگی هست که خط ونشان میکشه برای عراق کشور بزرگ و قدرتمند منطقه

    • ننننن

      مگه همه مثل ما فراموش کار و بی غیرتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج