۷۵۳۹۴۷
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بعیدی نژاد: نمی‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند

سفیر ایران در لندن گفت: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

خبرگزاری ایلنا: حمید بعیدی‌نژاد امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به وقوف دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: با ۱۵ کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

وی با اشاره به اعمال دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان گفت: مهمترین محور زندگی مردم اقتصاد است و از آنجایی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد، دشمنان در تلاشند مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

سفیر ایران در لندن افزود: آمریکا می‌کوشد با فشارهای اقتصادی مردم را به اعتراض وادارد و به عبارتی، جنگی را علیه تمامیت نظام اسلامی به راه اندازد و به حرف بسنده نمی‌کند.

او همچنین به فعالیت رسانه‌ای و روانی آمریکا روی نرخ سکه و ارز به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین بحث‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه شاخص‌های اقتصادی کشور رو به رشد است و حتی بودجه سال‌جاری ۲۰ درصد رشد داشته است.

بعیدی‌نژاد نوسان‌ها را مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور دانست و اضافه کرد: ۹۵ درصد از مصارف ارز کشور به واردات کالاهای اساسی و یا هزینه‌های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تامین آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: بزرگترین اقتصاد جهان(آمریکا)، علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کرده و هدف آنها، بی‌ثباتی بازار است و در این زمینه بودجه‌هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص داده‌اند.

سفیر ایران در انگلستان با بیان اینکه تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه‌هایی هستیم، افزود: وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمدها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می زنند نیز کنترل خواهد شد.

وی به اقدام‌ها و سفرهای اخیر بنیامین نتانیاهو به کشورها برای مقابله با ایران اشاره کرد و این اقدام‌ها را ناشی از بی‌ثباتی و ترس رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

بعیدی نژاد ادامه داد: اقدام‌ها و سفرهای نتانیاهو به سایر کشورها ارتباطی با نگرانی آنها از برجام ندارد، بلکه این سفرها نشان از ترس، بی‌ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه‌ای است. رژیم نژادپرست صهیونیستی می‌داند حزب‌الله لبنان صدها برابر قوی‌تر از دوره جنگ ۳۳ روزه و یک سپاه مقتدر از نظر تاکتیک‌های نظامی و لجستیکی است و صحنه برای آنها و سایر قدرت‌ها در منطقه بسیار تغییر کرده است.

سفیر ایران در انگلستان بیان کرد: حتی برخی مقام‌های اروپایی نیز از سوی صهیونیست‌ها اعلام کردند که توازن منطقه‌ای در خاورمیانه به هم خورده و نمی‌توانند این موضوع را تاب بیاورند بنابراین برای اصلاح این توازن اقدام‌هایی را دنبال می‌کنند.

او در ادامه از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، جنگ ایران و عراق، حمله عراق به کویت و شکل گیری داعش به عنوان چهار تحول بزرگ خاورمیانه یاد کرد و گفت: این رویدادها اثرهای بسیار مهم سیاسی و بین المللی داشته و سوای آنها نمی‌توان به تحلیل شرایط کنونی منطقه و کشور پرداخت.

بعیدی‌نژاد اضافه کرد: با توجه به شرایط دو قطبی جنگ سرد حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان با پشتیبانی لجستیکی و مالی آمریکا از مجاهدین همراه بود که در نهایت 'اسامه بن لادن' نیز از آن برخوردار شد.

آمریکایی‌ها سال‌ها بعد اعتراف کردند به شرایط پس از عقب‌نشینی شوروی فکر نکرده بودند و نتیجه آن پیوستن نیروهایی از دیگر کشورها به مجاهدان افغانستانی و حمله به خود ایالات متحده بود.

سفیر ایران در انگلستان گفت: پس از حمله عراق به کویت، کشورهای متحد به عراق هجوم بردند و سال‌ها بعد هم آن را اشغال کردند اما امروز غربی‌ها اعتراف می‌کنند به دوره پس از سقوط صدام فکر نکرده بودند و با انحلال ارتش و بیکاری بعثی‌ها، آنها به تدریج جذب جریان‌های تروریستی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حبیب

      منظورش اینه یعنی ما روزی یک بشکه را صادر میکنیم که حرف ترامپ دروغ دربیاد و بهش بخندیم بگیم دیدی صفر نشد

    • بدون نام

      اینویه بچه هم میدونه صفر غیرممکن هستش..زیر۳۰۰هزاربشکه یعنی صفر...الان که نزدیک سه میلیون هستش اوضاع داغونه

    • نیلوفر

      حالا بشین ببین چه جوری می رسونند..

    • بدون نام

      یعنی باز برای دور زدن تحریم های نفتی احتیاج به یه بابک زنجانی دیگه هست؟؟!

    • بدون نام

      دیدم ریلکس حرف میزنی پس لندن تشریف دارن. برج ساعته قشنگه ؟

    • بدون نام

      جناب بعیدی اصلا بعید نیست ، زیاد به فامیلتان متکی نباشید

    • TNT2

      بله شاید اما به یک درصد و دو درصد و اصلا 10درصد که میرسه خیلی فرقه بین مثلا 2درصد با صفر درصد خجالت بکشید

    • سعید

      جناب سفیر ایران در لندن حالا شاید چون در افغانستان و عراق موفق نبودن تجربه کسب کردن که در ایران موفق شوند با این گندی که شما مسولین در ایران زدین و ادعا میکنید انهم به دروغ که شاخص پیشرفت در اقتصاد و تولید و کار در ایران بالا بوده یک ماه بیا ایران با حقوق کارمندی و کارگری زندگی کن میفهمی این قضیه ربطی به امریکا و اسراییل که از الان میخای بچسبونی به اونا و مردم معترض رو از منافقین و دست نشانده های دولت بدونی نداره مردم گرسنه ان گرسنه حتی برای برای نون شبشون اگر دست نشانده ایی هم هست تو امثال تواند که با خانواده در کشور خائنی مانند انگلیس زندگی و امرار معاش میکنند اون هم با هزینه بیت المال که این دروغها رو بهم ببافند بسه دیگه خسته شدیم از این اراجیف

    • بدون نام

      آقای بعیدی نژاد لطفا همراه با طیفتان دنبال ارایه راهی باشید که دشمن ایران مو فق شوند جلو فروش نفت را بگیرند عجله کنید.؟؟؟؟

    • بدون نام

      چ بدرد ملت میخوره هر چی نفت. بیشتر بفروشیم نکبت زده ها بیشتر میدزدن. اگر هم. چند دلار تهش بمونه اونم خرج تشریفات مسئولین و هزینه وایاب وذهابشون میشه. پس به حال مردم عادی فرق. نمیکنه؟ !!!!!

    • هومن خان

      از این نمی توانند ها زیاد شنیدیم مثل نمی توانند برجام را بهم بزنند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج