۷۵۳۹۷۸
۳۰ نظر
۵۰۰۹
۳۰ نظر
۵۰۰۹
پ

گزارشی از تجمعات امروز برخی شهرهای کشور

امروز (پنج‌شنبه) در شماری از شهرهای کشور از جمله اراک، مشهد، شیراز، اصفهان و کرج تجمعاتی در اعتراض به آنچه که مشکلات معیشتی و اقتصادی می‌خواندند شکل گرفت که کمی پس از حضور مأموران امنیتی پایان یافت.

خبرگزاری ایسنا: ظهر پنج‌شنبه ۱۱ مرداد، شماری در شیراز با حضور در خیابان‌های توحید، چهارراه‌زند و خیابان لطفعلی خان زند، تجمعی اعتراضی را برپا کردند که با حضور نیروهای پلیس خاتمه یافت.

تجمع‌کنندگان که شمار آنان بیش از ۲۰۰ نفر نبود با سردادن شعارهایی «نظیر بازاری حمایت حمایت!» خواستار پیوستن کسبه و بازاریان به جمع خود شدند، در ادامه هم حمایت نیروهای پلیس را خواستار شدند. در این میان برخی شعارها ساختارشکنانه بود.

مأموران پلیس از کسبه خواستند که مغازه‌ها و پاساژها را تعطیل کنند.

حوالی ساعت ۱۲ ظهر پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور، کوشید تا تجمع‌کنندگان را که شمار آنان بیشتر شده بود، پراکنده کند.

در اعتراضات امروز شیراز ناظران این تجمعات در عین حال که این شکل از اعتراضات را محکوم می‌کردند، از سیاست‌های اقتصادی انتقاد داشتند و تداوم وضعیت کنونی و مشکلات معیشتی و اقتصادی، را مشکل‌آفرین دانستند.

این تجمع در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز پایان یافت.

شعارهای معترضان که ابتدا اعتراض به وضعیت معیشت و اقتصاد بود، خیلی سریع به سمت شعارهای تند سیاسی کشیده شد.

براساس این گزارش، «حیدر خوش‌نیت»، سرپرست فرمانداری مشهد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد که تجمع در میدان شهدا مشهد مجوز ندارد.

وی، ادامه داد که هیچ تجمعی مجوز ندارد، به‌علت سوءاستفاده‌ دشمنان مردم ایران به هیچ تجمعی مجوز داده نشده و نمی‌شود و همه تجمعات غیرقانونی است.

سرپرست فرمانداری مشهد در رابطه با برخورد با تجمع‌کنندگان، در ادامه گفت که نیروی انتظامی فرمانده میدان بوده است. تجمع جزئی بوده و شمار اندکی حضور داشتند که شعارهای مختلفی سر می‌دادند.

خوش‌نیت در خصوص صحبت فرمانده سپاه امام رضا(ع) با تجمع‌کنندگان، گفت که کار به صحبت نرسید و تجمع جمع شد.

ظهر امروز ۱۱مرداد ماه در میدان شهدای مشهد تجمع اعتراضی به‌علت مشکلات معیشتی و اقتصادی برگزار شد. تجمع‌کنندگان که حدود ۲۰۰ نفر بودند بعضاً شعارهای انتقادی سر می‌دادند.

تجمعات پراکنده‌ اصفهان امروز هم در اعتراض به وضعیت اقتصادی ادامه یافت و علاوه‌بر اصفهان، در شاهین‌شهر و نجف‌آباد هم تجمعاتی شکل گرفت.

صبح امروز در منطقه شاپور جدید اصفهان تجمع اعتراضی با سر دادن شعارهایی با موضوع مشکلات اقتصادی و بیکاری انجام شد. در این میان برخی شعارها ساختارشکنانه بود.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان وارد شدند که به درگیری‌های پراکنده منجر شد.

گزارش‌ها تا لحظه ارسال خبر حاکی از آن است که تجمع‌های پراکنده در این منطقه ادامه دارد و نیروهای امنیتی و انتظامی در تلاش برای برقراری نظم هستند.

صبح امروز در نجف‌آباد هم تجمع اعتراضی رخ داد و با شعار به وضعیت اقتصادی کشور اعتراض کردند.

برخی بازاریان نجف‌آباد با بستن مغازه‌ها نسبت به وضعیت اقتصادی اعتراض کردند که در نهایت بازار نجف‌آباد تعطیل شد.

در شاهین‌شهر هم امروز تجمع اعتراضی و با شعارهای بیشتر اقتصادی انجام شد.

تجمع‌کنندگان شاهین‌شهری که اغلب آنان را زنان تشکیل می‌دادند از بازاریان خواستند که به آن‌ها بپیوندند.

تجمع‌های اعتراضی در اصفهان از روز سه‌شنبه ۹ مرداد در منطقه شاپور جدید آغاز شد و معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان دیروز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که این تظاهرات صنفی است و در اعتراض به گرانی قطعات یدکی انجام می‌شود اما شماری قصد دارند در این فضا موج سواری کنند.

طباطبایی افزوده بود که اعتراضات صنفی باید از طریق مراجع قانونی مانند وزارت صنعت پیگیری شود نه از راه تجمع و تظاهرات.

تجمعات پراکنده اعتراضی در کرج که از چهارشنبه نهم مرداد ماه آغاز شده بود امروز نیز با حضور جمعی از معترضین ادامه داشت.

براساس این گزارش، دیروز چهارشنبه ۱۰ مرداد در پی انتشار اطلاعیه‌ای در فضای مجازی که حاکی از اخذ مجوز برای تجمع و اعتراض نسبت به وضعیت اقتصادی اخیر بود فرمانداری کرج با انتشار اطلاعیه‌ای، این موضوع را یک شایعه عنوان و صدور هر مجوز برای تجمع در کرج را تکذیب کرد. با این وجود ظهر امروز شمار اندکی که وضعیت اقتصادی به خصوص گرانی را علت حضور خود عنوان می‌کردند در فلکه اول رجایی‌شهر(گوهردشت) دست به تجمع زدند.

این تجمع خیلی زود با حضور عوامل انتظامی و دعوت به آرامش پایان یافت.

در نخستین تجمع که حوالی ساعت هشت شب سه‌شنبه نهم مرداد در گوهردشت صورت گرفت جمعیتی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ نفر حضور داشتند، معترضین در این تجمع با سردادن شعارهایی به وضعیت اقتصادی و مدیریتی کشور اعتراض داشتند.

معترضین پس از چند ساعت حضور توسط نیروی انتظامی متفرق شدند.

شب چهارشنبه دهم مرداد ماه نیز وضعیتی مشابه شب اول به وجود آمد که به گفته برخی شاهدان عینی یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودروی نیروی انتظامی توسط شماری معترض به آتش کشیده شد، که البته این موضوع را هیچ مقامی در استان تایید نکرده است.

تجمعات اعتراضی پراکنده‌ای هم امروز در اراک برگزار شد.

ظهر امروز میدان شهدا و ابتدای خیابان شهید رجایی شهر اراک شاهد اعتراضات پراکنده شماری از تجمع‌کنندگان بود.

این تجمع که با حضور حدود ۲۵۰ نفر که به‌تدریج در این مکان تجمع کرده بودند ایجاد شده بود با حضور نیروهای انتظامی پایان یافت.

در این تجمع شعارهایی در اعتراض به شرایط اقتصادی موجود سرداده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا یادت افتاده برترینها ازتظاهرات داخل کشورهم بگی اونم ۲۰۰نفرنبودندوالاه توشیرازفکرکنم بیشترازهزارنفربودند فکرکنم توتظاهرات فلسطین رو داری میگی

    • بدون نام

      باید دولت جلو گرانیها رو بگیره نه اینکه خودش همه چی رو بالا میبره از جمله بنزین خوب الان که وضع کشور اینطوره مردم زیر بار گرانیها خیلی ناراحتن به صلاح کشور نیست که همه چی حتی بنزین رو گران کنن وگرنه وضع کشور خیلی خراب میشه مسولان به فکر باشین مردم نمیتوانن اینقد گرانی را تحمل کنن چاره ای بیندیشید یا با کلید حسن گاو صندوق را باز کنید تا مشکلات معیشتی مردم حل شود

    • امیر

      همه چیز آرومه ایرانی چه خوشبخته....
      کار کار BBC. VOA هستش قیمت دلار 2000 تومانه شایع غرب هست که دلار 12000 تومانه.. اعتراضی نبوده تظاهراتی نیست. .... چقدر دروغ زیاد شده فضایی مجازی. عه عه

    • بدون نام

      خدایی خودتون خندتون نمیگیره اینهمه میگین دویست ؟ یعنی همه شهرها دویست نفر دویست نفر هماهنگ کرده بودن برن بیرون؟ بس کنید تورو خدا خودتونو ب کوچه علی چپ نزنید من کاری ندارم این حرفم فقط خواستم ب گوش اندک طرفداراتون برسه که ما هموطنتونیم مارو نفروشید حداقل در کامنت هاتون راستگو باشین

    • هادی

      آقا دست شما درد نکنه اطلاع رسانی می کنید گزارشات شما عالی بود فقط یک نکته در بیشتر آنها برجسته بود کسانی که حضور داشتند دویست نفر بودندممکنه اینا از این شهر به شهر دیگه رفته باشند و آشوب کرده باشند شاید اینا فقط دویست نفر باشند که به وضعیت اقتصادی در کشور اعتراض دارند و هی جابجا می شوند.

    • نیلوفر

      درتمام شهرفقط عدد۲۰۰نفرگفته شده کاش برترینهاای اخبارکذب راچاپ نمیکردید شاید سنگین تربودید دروغگویا

    • بدون نام

      چه گزارش خنده دار و احمقانه ای

    • فرهنگی

      آخه جیره خوار مجبوری مثل صدا و سیما دروغ بگی ؟؟؟؟ یعنی تو بخاطر 200 نفر این همه مطلب نوشتی ؟؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا که خیلی رو دارید، یه مجوز بدید هرکس معترضه بیاد شرکت کنه اونوقت خواهید دید

    • مهدی

      خخخ جوک مینویسید ......200 تا یه سفر کم گذاشتن .....بعد شعار بازاری حمایت ! ولی برعکس بودا یکم به فیلم های ارسالی نگاه کنید متوجه میشید ..... برترینها اخبار کذب رو پخش نکن .... ننگ بر شما ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف شما درست همان 2000 نفرین شما هم مثل کشورها ی عربی منتظر داخل کشورمان اتفاقی بیفته هر روز اخبار دروغ شان پخش میکنند کور خوندن انشاءالله هیچ اتفاقی نمی افتد عربستان سعودی انشاءالله تو جون هم بیافتند که داره مردم بی گناه یمن مکش

    • بدون نام

      اخباردروغ

    • قاتل شب های تاریک ( همون خشم شب یا نیلوفر )

      خدایی این چرت وپرت هایی رو که نوشتین خودتون هم باور دارین دعوت به آرامش خخحخخخحخ

    • بدون نام

      محاکمه ی سریع و مجازات انقلابی دزدان و رانت خواران، راه نجات انقلاب است دادگاه های صحرایی ویژه تشکیل دهید و ده ها مجرم را سریع اعدام کنید به نظر می رسد دیگر دزدان در آینده ی ایران جایی ندارند اگر فرصت ازدست برود و قوه ی قضاییه نجنبد ....

    • بدون نام

      قابل توجه مسئولان عزیز ؛ اینا همون مردمی هستند که اجازه مذاکره با آمریکا را نخواهند داد . بابا بخدا مردم خسته شدن . یه شعار خوبی هم داشتن مثل اینکه تو تجمع اصفهانی ها بوده ، اونم این که : نه غزه نه لبنان ، جانم فدای ایران . خیلی خوب بود حرف دل اکثر مردم تو همین شعاره .

    • بی نام

      چیزی نبودن که همش ۱۰۰ نفر بودن

    • بدون نام

      من یه فرد عادی.اصلا هم تجمع نکردم.اما بالاخره یکی باید به فکر معیشت مردم باشه یا نه.
      مردم هیچی بجز عدالت نمیخوان.هیچ چی به غیر از برابری نمیخوان
      من نمیتونم مرغ ۸ تومنی بخورم.آخه کی قیمت میزاره.
      میوه نمیتونم بخورم کی قیمت میزاره
      برنج ایرانی که هیچ،برنج هندی ۵۰ تومنی هم نمی تونستم بخرم که الآن شده ۷۵تومن
      مردم فقط عدالت میخوان.کاری با نظام ندارن.ولی ازمسئولین درخواست برابری و عدالت دارن
      من مسافربر شخصی هستم.الآن ۱۷ساله نه قانونی شدم که کار کنم نه کاری برام کردن.
      نه بیمه دارم .بیرون شهر کار میکنم.تا چند سال که پلیس راه جریمه میکرد که چرا کار میکنی.هر چی می گفتم کار و چاره ای ندارم اونا کار خودشون رو میکردن و جریمه سنگین.البته سال ۸۸ تا ۹۲ جریمه واسه من سنگین بود۴۰۰۰۰تومن
      الآن که به لطف ماشین های عبوری کرایه ما افت کرده و واسه ۱۱۰ کیلومتر شده نفری ۵۰۰۰تومن.آخه خداوکیلی ۲۰ بری ۲۰ بیای و خرج ماشین رو هم کم کنی چقد میمونه؟اون قد هم زیادیم که نمیشه دو سرویس رفت.۴۰۰۰۰۰کرایه خونه رو کم کن.پول آب و برق رو کم کن.بقیش رو چی بگیرم............؟اصلا هم تجمع نکردم.
      خوب یکی بیاد مشکل منو حل کنه.........
      دیگه بریدم به مولا

    • حسن کبابی

      خسته نشید از دروغ گویی؟؟

    • بدون نام

      ملت عزیز دشمن اگر جسارت کند . با تو دهنی عظیم ارتش سپاه و نیروهای مردمی مواجه و بلافاصله تا مرزهای خودشان عقب خواهند نشست .

    • بدون نام

      کرج بالای دویست نفر اومده بودن به خیابان...
      بالغ بر چن هزار نفر بیشتر از دویست نفر!!!!

    • بدون نام

      باباشما یه جوری مینویسین250نفر که خدایی نکرده مردم روپپه فرض کردین یاخودتون نفهمین!!!!!!! تجمعات شیراز یامشهد و... بااون همه افراد خیابون فقط 200نفربودن.اولا شما زحمتشو نکشین قبل اینکه شما بنویسین هرروزه شبکه های خارجی ازتمامی ابعادش نشون میدن والبته تحلیل هم میکنن. شما فقط ساکت باشین بهتره تا اینهمه دروغ سرهم کنین وبنویسین که همه چی آرومه!!!!! .درضمن مردم حالو نیستن دیگه گزشت اون روزا همه چی رومیدونن ومیفهمن. توبرو خود را باش!!!!!

    • بدون نام

      همه کسایی که تو خیابونن دست نشونده امریکان

    • بدون نام

      سعی داری تو متن ماست مالی کنی ولی نمیشه

    • بدون نام

      مگه تا حالا به تجمع مجوز دادید . فقط روحانی میگه طبق اصل قانون اساسی مردم می توانند تجمع مسالمت آمیز داشته باشند . ولی یک مجوز هم نداده

    • بدون نام

      شما که آمار تک به تک تجمع کنندگان را دارید لااقل آمار تک تک حقوق نظامیان و مسئولان و اختلاس گران و آمار فرزندان آنها را که در چه کشوری و به چه فعالیتی مشغول هستند را هم بگید.در ضمن بگید فرزند کدام مسئولی به جبهه جنگ رفته یا شهید شده و یا حتی به سوریه و عراق و لبنان فرستاده اید.

    • بدون نام

      برترین ها گزارشات احمقانه نده.۲۰۰ نفر؟خجالت بکشید ....

    • بدون نام

      ۵الی۶نفر بودند.اونک تازه خار وخاشاک بودند.

    • بدون نام

      این اعتراض ها کار دشمنان نظام هستند بعضی هم کور کرانه ونبال رو آنها هستند ما همه میدانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد ولی بهانه باید به دست دشمنان ندهیم. چرا ما باید مواظب نباشیم که عاقبتمان به شه سوریه ..

      پاسخ ها

      • میلاد

        برو رفیق فکر کنم سوادت اندازه یه نهضتی بیشتر نیست .ببین چقدر غلط املای داری خخخخت

    • میلاد

      این بنده خدا میخواسته بنویسه ۲۰۰۰۰ هزار یا سواد نداشته یا چشماش خیلی ضعیف بوده که ۲ تا نقطشو نتونسته بنویسه .شایدم کور بوده که اون جمعیتو ۲۰۰ نفر میدیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج