۷۵۴۱۵۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طرح جدید برای ایمنی ساکنان برج‌های تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح طرح ۹۹۹ گفت: این طرح در فاز اول برای آموزش ایمنی به ساکنان برج‌های مسکونی تهران اجرا می‌شود و بر اساس آن ساکنان برج‌ها به صورت رایگان در زمینه افزایش آگاهی نسبت به ایمنی، آموزش می‌بینند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح طرح ۹۹۹ گفت: این طرح در فاز اول برای آموزش ایمنی به ساکنان برج‌های مسکونی تهران اجرا می‌شود و بر اساس آن ساکنان برج‌ها به صورت رایگان در زمینه افزایش آگاهی نسبت به ایمنی، آموزش می‌بینند.

جلال ملکی در گفت‌وگویی در مورد طرح ۹۹۹ که برای آموزش به ساکنان برج‌های تهران انجام می‌شود، اظهار کرد: سازمان‌های آتش نشانی معمولا از دو جنبه خود را تقویت می‌کنند.

یک بخش مربوط به تجهیزات و بخش سخت افزاری است که شامل ارتقای کیفیت ایستگاه‌ها، نوع تجهیزات و همچنین متناسب بودن تعداد ایستگاه‌ها، تجهیزات و پرسنل با تراکم و جمعیت شهری است.

موارد دیگری از جمله البسه و حفاظت فردی آتش نشانان که بسیار حائز اهمیت نیز است در این زمره قرار می‌گیرد. حتی ساختمان‌های یک شهر نیز به نوعی به عنوان تجهیزات و سخت افزار ایمنی شهر قلمداد می‌شود.

وی افزود: بخش نرم افزاری کار به قوانین باز می‌گردد. اینکه آیا این قوانین کافی و بازدارنده هستند و آیا می‌توانند الزام آور باشند یا خیر؟ از موارد با اهمیت دیگر نیز وضعیت فرهنگ و سواد و آگاهی ایمنی شهروندان است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: می‌توان گفت که باید آتش نشانان به تجهیزات بیشتر مجهز شوند و مقدار ایستگاه‌ها و پرسنل افزایش پیدا کند.

این اتفاق امکان پذیر است اما باید به این مسئله توجه کرد که آتش نشانی‌ها از هزینه عوارض شهرداری‌ها تامین می‌شوند و هزینه امکانات تجهیزات آتش نشانی نیز بسیار بالا است و حتی قیمت یکی از خودروهای آتش نشانی می‌تواند تا ۹ میلیارد نیز برسد.

وی ادامه داد: ایجاد یک ایستگاه با توجه به هزینه تجهیزات و پرسنل تا حدود ۲۰ میلیارد هم می‌تواند برآورد شود. بنابراین افزایش چند برابری ایستگاه‌ها امکان پذیر است اما هزینه سرسام آوری را می طلبد.

در این شرایط در دنیا رویکرد به این سمت رفته که خود شهروندان در زمینه ایمنی شهری همکاری داشته باشند. حتی شعار شهردار تهران با عنوان شهر زیست پذیر شهروند مشارکت پذیر نیز در همین راستا است که شهروندان در مسائل مختلف از جمله ایمنی مشارکت داشته باشند.

ملکی گفت: با توجه به اینکه امروزه مانند گذشته خانه‌ها ویلایی و حیاط دار نیستند و بیشتر ساخت و سازها به سمت طبقاتی شدن پیش می‌رود، در یک برج ساکنان زیادی حضور دارند و در این شرایط شهروندان باید با مسائل ایمنی مربوط به زندگی در چنین برج‌هایی آشنا شوند.

ضرورت توجه به ایمنی به معنای این نیست که برج‌ها همه ناایمن هستند که البته ما در تهران برج‌های مختلفی داریم که تاییدیه ایمنی ندارند اما به هر حال مسئله ایمنی برای زندگی شهری از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که می‌تواند از هزینه‌های بسیاری بکاهد .

به عنوان مثال می‌توانیم به مواردی اشاره کنیم که یک فرد برای تهیه یک خودرو یک میلیارد هزینه می‌کند اما چون نمی‌داند که تهیه یک کپسول اطفای حریق ۴۰ هزار تومانی چه کمکی به او می‌کند، پس از بروز این حادثه ضررهای به مراتب بیشتری می‌بیند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ۹۹۹ در راستای آموزش موارد ایمنی به ساکنان برج‌های مسکونی تهران اجرا می‌شود، گفت:

سازمان آتش نشانی چند وقتی است که این طرح را با هدف آموزش ایمنی به مالکان و ساکنان برج‌ها آغاز کرده که این آموزش‌ها تنها مختص به برج‌های مسکونی نیست بلکه برج‌های تجاری اداری و ... را هم مد نظر قرار خواهیم داد اما در فاز اول برج‌های مسکونی را مورد بازدید قرار می‌دهیم.

ملکی اظهار کرد: آتش نشانان با هدف آموزش به ساکنان برج‌ها با هماهنگی قبلی برای آنها کلاس‌های حضوری به صورت رایگان برگزار می‌کنند و اصول ایمنی اولیه به آنها آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در فازهای بعدی آموزش به ساکنان ساختمان‌های کمتر از برج و حتی مغازه‌ها و کسبه بازار نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

توقع ما از شهروندان این است که پس از آموزش در کلاس‌های ۹۹۹ به نوعی به ناظر ایمنی تبدیل شوند و افرادی که این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند می‌توانند شرایط ناایمن را تشخیص دهند و در زمان بروز حادثه به خود و دیگران کمک کنند.

همچنین آگاهی به این موارد باعث می‌شود که شهروندان تفاوت ساختمان ایمنی و ناایمن را بدانند و اگر ساختمانی ناایمن بود به عنوان یک ناظر ایمنی از هیات مدیره‌ها و مالکان خواستار رفع ناایمنی‌ها شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج