۷۵۴۴۰۰
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

گوشی‌های هوشمند آینده قطعا این ویژگی‌ها را دارند

در دنیای امروز تکنولوژی به محصولاتی مانند عینک­‌های VR (واقعیت مجازی) توجه ویژه‌ای می‌شود، اما به این علت که هربار گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه می‌شود ممکن است قابلیت‌های چشمگیر و جدیدی نداشته باشد، به این دسته از محصولات تکنولوژی آن طور که لازم است توجه نمی‌شود.

وب سایت کلیک - مریم شعبانی: نسل جدید گوشی های هوشمند آینده در مسیر ایجاد فضای بیشتر برای صفحه نمایش گوشی، روش های متفاوتی را مورد استفاده قرار داده اند.

در دنیای امروز تکنولوژی به محصولاتی مانند عینک­‌ های VR (واقعیت مجازی) توجه ویژه ای می شود، اما به این علت که هربار گوشی هوشمند جدیدی به بازار عرضه می شود ممکن است قابلیت های چشمگیر و جدیدی نداشته باشد، به این دسته از محصولات تکنولوژی آن طور که لازم است توجه نمی شود. به همین دلیل شاید نیاز باشد تحولی عظیم در دنیای گوشی های هوشمند صورت گیرد. همین حالا هم اگر نگاهی به روند فعلی تغییرات در این صنعت بیاندازید، می­‌توانید متوجه شوید گوشی های هوشمند آینده چه میزان متفاوت خواهند بود.

گوشی‌های هوشمند آینده قطعا این ویژگی‌ها را دارند

با ما همراه باشید تا باهم نگاهی به تازه‌ ­ها و آنچه که در انتظار گوشی های آینده است، بیاندازیم.

لبه در گوشی های هوشمند،با این که هنوز حتی یک سال هم نیست که مورد استفاده قرار می گیرد، دیگر قدیمی شده است. گوشی های هوشمند آینده لبه را نادیده خواهند گرفت و هیچ لبه قابل توجهی در اطراف صفحه نمایش آن­ها وجود نخواهد داشت. این نکته با Oppo Find X (تصویر رندر شده گوشی OPPO Find X منتشر شد) که دارای صفحه نمایشی بدون لبه که 94 درصد پنل جلویی را اشغال می‌­کند است، آغاز شده است. این موضوع بی سابقه است!

یکی از نکات قابل توجه Oppo، نحوه برطرف شدن مشکل جا داده شدن همه چیز در فضایی کوچک است. فضای قسمت بالایی به طور کامل، که شامل سنسورهای مختلف و دوربین­‌های جلو و عقب است، هنگامی که به دوربین برای گرفتن عکس یا فیلم و یا بازکردن قفل با چهره نیاز باشد، به سمت بالا حرکت می­‌کند. اگر به دوربین ­‌ها نیاز نداشته باشید، آن­ها در داخل بدنه گوشی پنهان خواهند یود. این یک راه حل هوشمندانه است که نیاز به وجود لبه در صفحه نمایش را از بین می­‌برد.

ویوو نکس

Vivo Nex (تماشا کنید: تیزر رسمی ویوو نکس) نیز که به علت تبلیغات متعدد در جام جهانی روسیه ذهن همه را به خود مشغول کرده بود، در همین مسیر حرکت می­‌کند. Vivo هم از لبه ها صرف نظر کرده و دوربین آن از درون گوشی بیرون می­‌آید. برخلاف Oppo، به جای آن که تمام قسمت بالایی گوشی متحرک باشد، تنها بخش کوچکی از آن متحرک است. اما ایده کلی مشابه است؛ دوربین تا زمانی که در استفاده نیست، ناپیداست، که این موضوع باعث ایجاد فضای بیشتری برای صفحه نمایش می‌ ­شود.

یکی دیگر از ویژگی های این گوشی هوشمند، وجود نمونه ای از صفحات نمایش جدیدی که پخش صدا در کلاس flagship را جایگزین پخش‌کننده‌ های مخصوص صدا می‌کنند و اکنون بسیار پرطرفدار هستند. است. این صفحه‌های نمایش نه تنها قادر به نمایش داده‌ های قابل دیدن هستند، بلکه خروجی‌ های صوتی را نیز تحت پوشش قرار می‌ دهند.

از لحاظ نظری، ایده بلندگوی جداگانه که در گوشی‌های هوشمند فضای نسبتا زیادی را اشغال می‌ کند، ممکن است در آینده به طور کلی منسوخ شود.

آینده از آن صفحات نمایش تاشو

توسعه اجزای تاشو کماکان ادامه دارد. تولیدکننده‌­های بسیاری در حال کار برروی گوشی‌ ­هایی با صفحه نمایش تاشو هستند. رقابت برای اولین گوشی دارای صفحه نمایش تاشو قابل ارائه به بازار بودن کماکان ادامه دارد، اما در حال حاضر سامسونگ با Galaxy S خود محبوب است. خلق صفحه نمایش تاشو می­‌تواند در اوایل 2019، در دهمین سالگرد سری S گوشی­ های Galaxy، برای سامسونگ تبدیل به یک واقعیت شود.

گوشی­‌های تاشو منحصرا توسط سامسونگ توسعه پیدا نکرده اند؛ گفته می‌­شود هواوی و LG نیز در حال کار بر روی دستگاه­‌ های خود هستند. آن­‌ها به لحاظ فنی طرفدار کمتری خواهند داشت، اما ZTE Axon M (نقد و بررسی گوشی ZTE Axon 7 Mini) که دو صفحه نمایش را در کنار یکدیگر قرار داده هم اکنون در بازار است، با این وجود صفحه نمایش یکپارچه نیست.

تمام نیازها تحت پوشش خواهند بود!

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند آینده همچنان به تدوین دستگاه‌­ های ویژه برای نیازهای ویژه هرچند اندک در بازار ادامه خواهند داد. گوشی­‌ های مخصوص بازی نمونه برجسته ای از این موضوع هستند و درحال حاضر در تمام بازار گسترش پیدا کرده اند. گوشی­­های هوشمند مخصوص برنامه­‌ های بسیار دشوار مانند Cat S61 (گوشی کاترپیلار S61)، هواداران قابل توجهی را برای خود ایجاد کرده اند. در مجموع، روند به جای "تعمیم" به سمت "تخصص" در حال حرکت است.

این یک مسیر امیدوارکننده، به ویژه برای تولیدکنندگان کوچک‌ ­تر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج