۷۵۴۵۲۱
۱۰ نظر
۵۰۱۶
۱۰ نظر
۵۰۱۶
پ

پلنگ ۶ ساله باغ وحش مشهد در آستانه مرگ

توله پلنگی که اردیبهشت ۹۲، در مشهد از قاچاقچیان کشف و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت امانی به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد سپرده شده بود، حالا در آستانه ۶ سالگی به نظر می‌رسد روزهای پایانی زندگی کوتاه و غمبارش را سپری می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: توله پلنگی که اردیبهشت ۹۲، در مشهد از قاچاقچیان کشف و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت امانی به باغ وحش وکیل‌آباد مشهد سپرده شده بود، حالا در آستانه ۶ سالگی به نظر می‌رسد روزهای پایانی زندگی کوتاه و غمبارش را سپری می‌کند.

در ادامه، فیلمی از وضعیت ساعات گذشته ارس، پلنگ ۶ساله باغ وحش مشهد را مشاهده می‌کنید:

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

پلنگ ۶ ساله باغ وحش مشهد در آستانه مرگ

علی کشمیری، فعال محیط زیست خراسان رضوی، که ساعاتی پیش به منظور پیگیری سرنوشت حیوانات باغ مشهد پس از تعطیلی این مرکز، از باغ وحش بازدید کرده و با مدیران مجموعه گفت‌وگویی داشته درباره وضعیت ارس، پلنگ نر 6 ساله باغ وحش مشهد به تسنیم می‌گوید: متأسفانه شرایط جسمانی ارس، شدیدا نامطلوب است و در صورتی که اقدام فوری برای نجات حیوان انجام نشود، این پلنگ ایرانی باارزش را از دست خواهیم داد.

وی ادامه می‌دهد: این پلنگ 5 سال پیش از قاچاقچیان حیات وحش ضبط و به صورت امانی به باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد سپرده شد. به گفته مسئولان باغ وحش، در سال 93، ارس به منظور انجام بیومتری برای یک پروژه تحقیقاتی، بیهوش شد و چند ماه پس از بیهوشی، علائمی از صرع را بروز داد که رفته‌رفته شدیدتر شد.

کشمیری با بیان اینکه پلنگ باغ وحش مشهد، این روزها حتی راه هم نمی‌رود و به سختی توانایی دور کردن حشرات را از روی بدنش دارد می‌گوید: مسئولان باغ وحش مشهد می‌گویند که پیشتر طی نامه‌ای به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، مراتب بیماری ارس را اطلاع داده‌ و از آنجا که این پلنگ به صورت امانی به باغ وحش سپرده شده بوده، خواهان موافقت مسئولان محیط زیست با آغاز درمان حیوان شده‌ بودند اما این نامه بی‌پاسخ مانده.

این فعال محیط زیست، از مسئولان محیط زیست و دامپزشکان ذی‌صلاح می‌خواهد برای نجات جان این گونه ارزشمند جانوری که در زندگی کوتاهش بارها قربانی سوء مدیریت مسئولان محیط زیست شده، برنامه‌ریزی کنند و می‌گوید: دامپزشک باغ وحش، با توجه به شرایط ویژه این حیوان، بیهوش کردن را ریسکی بزرگ می‌داند و از سوی دیگر، نجات جان حیوان را مستلزم خون‌گیری و انجام ام‌آر‌آی عنوان می‌کند.

کشمیری درباره تعطیلی باغ وحش وکیل‌آباد مشهد می‌گوید: باغ وحش از سوی اداره کل دامپزشکی استان و به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی پلمپ شده است و اطلاعی از زمان احتمالی بازگشایی این مرکز در دست نیست.

پلنگ ۶ ساله باغ وحش مشهد در آستانه مرگ

پلنگ ۶ ساله باغ وحش مشهد در آستانه مرگ

ارس، پلنگ باغ وحش مشهد / ۱۳۹۵

پلنگ ۶ ساله باغ وحش مشهد در آستانه مرگ

باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد، سال گذشته در پی شرایط بد نگهداری از حیوانات، ملزم به بازگرداندن گونه‌های امانی خود به سازمان حفاظت محیط زیست شده بود اما از بازگرداندن گونه‌های امانی ارزشمندی چون پلنگ، وشق (لینکس)، کفتار و خرس‌ قهوه‌ای به سازمان حفاظت محیط زیست خودداری کرد. این باغ وحش پس از فاش شدن خبر مرگ دستکم هشت ببر بنگال طی چند ماه گذشته، حالا چند روزی است با پیگیری‌های دادستانی مشهد از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی پلمب شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیملن

      خاک بر

      سر مدیر باغ وحش

    • بدون نام

      مدیر باغ وحش زور بهش میگفتن وکاری عاقلانه یی کرد. حیوانات را بیار بده باغ وحش ما!!!؟ اون بدبخت تلاشش کرده تا پانزده دورگه درست کرده بعد ده تا از هرکدام مالیات و زورگیری میخواهد؟

    • A 21

      این قاچاقچی های لعنتی به افغانیها رحم نمیکنن با وانت چپ میکنن اونارو نابود میکنن
      البته افغانی به وفور یافت میشه ولی ببرو پلنگ نادر و نایاب هست

    • بدون نام

      هه بچه ادم بخاطر نداشتن کرایه خونه خودکشی میکنه هیچکس حرفی نمیزنه شما پلنگو گرفتید،؟...

    • بدون نام

      خاک بر سر مسعولین این باغ وحش

    • بدون نام

      چکار ای پلنگای بخت برگشته دارید آخه مگه اینا هم مالتون خوردن بابا گناه دارن .دیگه حالا آتیش سوزی. ساقط کردن هواپیما تصادفا ی عمدی با گازوئیل قتل کشتار اینا نمیتونه افتادین به جون ای زبون بسته ها؟؟ والا گناه دارن

    • جواد

      بیچاره پلنگ ببین دست چه آدمهای پستی افتاده. به نظر من از خارج کمک بگیرند اونا مجانی میاند معالجه اش میکنند آخه ارزش این حیوانات رو اونا میدانند نه مسئولین بیسواد و نفهم ما.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا جواد عزیز گل گفتی ،
        با نظرت موافقم
        دامپزشکهای خارجی رایگان
        دوا درمونش میکنن

    • Mr.sh

      هیچ‌چیزمون درست نیست شانس حتی به پلنگ ایرانی هم رحم نکرد

    • بدون نام

      رهاش کنندتوطبیعت خودش خوب میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج