۷۵۴۵۳۰
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

مرغ ۳ هزار تومان گران‌تر از قیمت مصوب است

در حالی که ستاد تنظیم بازار در جلسه هفته گذشته مصوب کرد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با ۹ درصد افزایش، حداکثر باید ۸۱۷۵ تومان فروخته شود، در بازار مصرف بیش از کیلویی ۳۰۰۰ تومان گران‌تر از این قیمت یعنی کیلویی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود و مسئولان سازمان حمایت پاسخگو نیستند.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که ستاد تنظیم بازار در جلسه هفته گذشته مصوب کرد که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ با ۹ درصد افزایش، حداکثر باید ۸۱۷۵ تومان فروخته شود، در بازار مصرف بیش از کیلویی ۳۰۰۰ تومان گران‌تر از این قیمت یعنی کیلویی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌شود و مسئولان سازمان حمایت پاسخگو نیستند.

براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار که هفته گذشته اعلام شد، حداکثر قیمت مرغ زنده تحویل درب واحد مرغداری با ۹ درصد افزایش هر کیلوگرم ۵۱۵۵ تومان و حداکثر قیمت مصرف‌کننده گوشت مرغ با ۹ درصد افزایش معادل ۸۱۷۵ تومان تعیین شده است، اما وضعیت بازار گویای قیمت‌های دیگری بوده و این محصول پروتئینی بیش از ۳۰۰۰ تومان بالاتر از این نرخ مصوب به مردم فروخته می‌شود.

چرا که براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۱ هزار و ۲۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و مشخص نیست چرا تا این حد با افزایش قیمت گوشت مرغ مواجه شده‌ایم. چون خوراک مرغ به عنوان محصولات اساسی وارداتی از ارز ۳۸۰۰ تومانی استفاده می‌کنند.

البته پیش از این نیز مرغداران نسبت به مصوبه ستاد تنظیم بازار اعتراضات خود را نشان داده و گفته بودند که این قیمت‌ها را قبول ندارند.

محمد یوسفی - رییس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی - در این باره به اظهار کرد که مدتی قبل قیمت ۹۲۵۰ تومان تایید شده بود ولی در حال حاضر وزیر صنعت، معدن و تجارت قیمت را ۸۲۰۰ تومان برای مصرف‌کننده اعلام کرده که ما در جریان نیستیم و هیچ دخالتی در آن نداشته‌ایم، چرا که این نرخ اعلام شده در حد قیمت کارشناسی هم نیست و با این شرایط اگر قصد تعطیلی مرغداری‌ها را دارند، بگویند که تعطیل کنیم.

همچنین یکی از فروشندگان گوشت مرغ در پاسخ به این‌که چرا این قیمت‌ها در بازار وجود دارد و تا این حد گوشت مرغ گران شده است؟ پاسخ داد که خودمان هم نمی‌دانیم که چرا هر روز باید قیمت‌ها افزایش یابد و امروز در اطلاع‌رسانی‌هایی که توسط اتحادیه به فروشندگان شده است.

قیمت ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید گوشت مرغ تعیین شده و به فروشندگان اجازه داده‌اند تا ۱۰ درصد به این قیمت اضافه کنند که به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد، اما فروشندگان معمولا پایین تر از این میزان می‌فروشند تا مشتری خود را حفظ کنند.

در این میان با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز تماس گرفتیم تا پاسخ آنها را در قبال این افزایش غیرقانونی قیمت بشنویم، اما هیچ یک از مسئولان مرتبط با این حوزه از جمله مدیرکل نظارت بر مواد غذایی سازمان و همچنین سخنگوی سازمان حاضر به پاسخگویی نشدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوکر ولایت

      گران فروشان را اعدام کنید

      پاسخ ها

      • مرگ بر امریکا

        مشغولیت با گران فروش ها کار ندارن چرا چون پورسانت مسعولین پرداخت‌میشه حال تعزیراتیها کجا هستن و چه میکنند فکر کنم در حیاط پشتی فوتبال بازی میکنند.

    • بدون نام

      مرغ هورمونی یعنی مرگ تدریجی آدم از گشنگی بمیره بعض این مرغاست

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      دستتون درد نکند شاهکار کردین مسئولان

    • بدون نام

      خوب کی باید جلوشو بگیره .....من؟ ...مردم نیاز دارن پس تعزیرات کجاست؟ چه غلطی میکنه ..... بیستا فروشگاه میری همشون خارج از نرخ میدن میگن همینه که هست ....

    • بدون نام

      داداشی کی اعدام کنی مرغ رایا بانی گران شدنرا بهترین کارنخریدن است فقط ۱ ماه نخریم

    • بدون نام

      شهرخیلی شلوغه!
      رئیس اتحادیه میادتوtvباقیمت 9250ت بازارراآشفته میکنه چون خودش صاحب چندین مرغداریه،وبدون خجالت ادعامیکنه بازم داریم ضررمیکنیم.اونموقع مسئولی نیست جواب این اقاروبده چون طرف ازخودشونه مرغهای گرم دربازاراکثرا محصول شهرستانه که لای یخ پشت وانت میادوبوی بدی دارند.مرغ اطراف تهران امروزحدود12000تومانه که میشه کیلو1دلاربی ارزش!

    • ناجی

      رضاخان اگه میبودگران فروش رواعدام میکرد

    • رفیعی نسب

      خواب چه نتیجه میگیرین ازاینکه هرروز این حرفهای افزایشی به خورد مردم میدین مردم همینم کاربه جایی رسوندین که قسطی بگیرن همه چیز مردم شده قسطی یکی میگه اخر ترامپ کجا منم میخوام بگم اخر این بحث گرانی هرروزه تا کجا میخواد بره اخه چرا امسال هرروز درسایت بحث یعنی یه کاری میکنید ناله بلند تر بشه

    • بدون نام

      به زودی مطبوعات وطنی : فواید علف خواری ، کشف ویتامین ب در حشرات موذی ، چگونه یک وعده در روز برگ درخت بخوریم . عرضه گوشت سگ در غرفه های زنجیره ای

    • بدون نام

      اینا کار دشمنه مسولان ما ولایین همشون پاک پاکن ماشالله هفته هفت روز حموم میرن دیگه از اینپاکتر هم هست دیگه دلخوش به این مقدار نباشید

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        دیگه مل
        ت نمی توانند شکم خانواده رو سیر کنن باریکلا به شما دولت مردان کشور

    • بدون نام

      حبابه

    • بدون نام

      ... مردم نمیدونند که تعزیرات چه غلطی میکنه که یک جنس را هر کس هرطوری دلش میخواد میفروشه.

    • بدون نام

      کی به کیه حمایت از تولید ایرانی
      ایرانی کالای ایرانی بخر
      تولید کنندگان مسلمان ایران دنبال فرصتی می گردند که کالا را در این روزهای بحرانی یا احتکار کنند یا با قیمت بالاتری بفروشند ، به جای اینکه در این روزها که فشار بر روی قشر محروم جامعه هست کمک حال مردم باشند و برند خود را تبلیغ کنند .
      پس ایرانی کالای ایرانی نخرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج