۷۵۴۵۷۰
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

گردش مالی ۵۰ میلیاردی انتخاب رشته کنکور

یک کارشناس آموزشی درباره گردش مالی بازار انتخاب رشته نیز اظهار کرد: ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس آموزشی درباره گردش مالی بازار انتخاب رشته نیز اظهار کرد: ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.

مرتضی کیا، کارشناس آموزشی و مدیر دبیرستان نیز درباره ملاک‌های یک انتخاب رشته کنکور خوب گفت: ملاک اصلی انتخاب رشته خوب در ابتدا "علاقه" است. در این تب و تاب چند روزه انتخاب رشته، بازار کاذبی شکل می گیرد و افرادی تحت عنوان مشاور از ۵۰۰هزار تا دو و نیم میلیون تومان برای انتخاب رشته از خانواده‌ها پول می‌گیرند.

وی افزود: طبق آمار وزیر کار سابق بالغ بر ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مشاغل غیرمرتبط با رشته‌شان مشغول بکار می‌شوند. در انتخاب رشته آگاهی و شناخت و علاقه مهم است.

این کارشناس آموزشی و مدیر دبیرستان درباره گردش مالی بازار انتخاب رشته نیز اظهار کرد: ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است. متاسفانه این بستری است که آموزش و پرورش ایجاد کرده و صنعت کنکور فضایی درست کرده که باعث شده خانواده ها مبالغ قابل توجهی صرف کنند.

کیا با بیان اینکه خود دانش آموز با مشورت والدینش می‌تواند اولویت رشته، شهر و دانشگاه محل تحصیلش را مشخص کند گفت: انتخاب رشته آنلاین آزمایشی در سایت سنجش موجود است و داوطلبان می‌توانند از آن استفاده کنند که رایگان نیست و البته امکان استفاده از انتخاب رشته آموزش و پرورش در مدارس هم وجود دارد که قیمت آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه انواع کانال ها و مراجع که رشته ها و دانشگاه ها را معرفی می‌کنند وجود دارد و قابل استفاده است گفت: بسیاری دانشگاه‌های خوب روزهای باز و آزاد دارند که دانش آموزان می‌توانند مراجعه و از آن استفاده کنند. ضمن آنکه حتما در اولویت بندی علاقه خود را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایسنا، مصطفی حائری کارشناس و مشاور آموزشی نیز به ارائه توضیحاتی پیرامون هدایت تحصیلی و انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخت و با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک فرآیند است گفت: این فرآیند باید از ابتدای تحصیل شروع شود که متاسفانه این اتفاق در سیستم آموزشی ما نمی‌افتد و معمولا به سال‌های آخر تحصیل محدود می‌شود.

وی افزود: استعدادیابی حلقه مفقوده نظام آموزشی است و تا وقتی استعدادیابی صورت نگیرد دانش آموزان نمی‌توانند در مسیر صحیح زندگی خود قرار گیرند.

این کارشناس و مشاور آموزشی عنصر آینده پژوهی در هدایت تحصیلی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تا زمانی که ندانیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و در هر بخش از بازار کار به چه تعداد نیرو نیازمندیم نمی‌توانیم هدایت تحصیلی خوبی انجام دهیم.

حائری درباره انتخاب رشته کنکور سراسری نیز اظهار کرد: تبلیغات کاذب از سوی موسسات در این ایام افزایش می‌یابد. بچه‌ها اصطلاحات دفترچه را نمی‌دانند و به همین خاطر به سراغ موسسات می‌روند و مبالغی هزینه می‌کنند در حالی که در خود دفترچه به صورت کامل همه موارد توضیح داده شده و مطالعه کامل آن کفایت می‌کند.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر افزود: به داوطلبان توصیه می‌کنیم در این چند روز باقی مانده به جای رفتن به موسسات، وقت بگذارند، تحقیق کنند و از اطرافیان که آگاهی و اطلاعات دارند مشاوره بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه این کاسبان کنکور را. سالهاست که با کلاس و آزمون و انتخاب رشته دارن خون مردمو میمکن. باید این بی شرفارو یه روزی تو یه دادگاهی محاکمه کرد

    • بدون نام

      اولیا چاره ای ندارن . آموزش و پرورش که هیچ کاره است.بقیه هم توپ رو تو زمین دیگری میندازن. من ولی زورم میاد که فرزندم رو با معدل ۲۰ بسپرم دست اینها . پس مجبورم برای اینده اش این هزینه رو متقبل بشم.

    • بدون نام

      عجب بخوربخوریهبخورید

      پاسخ ها

      • کوثر

        دقت مشاورین گرامی خیلی بالاست طوری که یه مشاورکه ادعای زیادی هم داره
        پارسال برای
        یه پسر رشته مامایی رو انتخاب کرده بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج