۷۵۴۶۳۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سرقت اطلاعات اسرائیل و فروش آن در دارک وب

یک برنامه نویس اسرائیلی به دلیل سرقت اطلاعات حساس و فروش آنها در فضای دارک وب دستگیر شد.

وب سایت سایبربان: یکی از برنامه ‌نویسان حوزه امنیت اسرائیل در جریان اجرای قانون توسعه امنیت سایبری اطلاعات حساسی را سرقت کرده است. این اطلاعات مربوط به کدهای منبع نرم ‌افزارهای امنیتی اسرائیل بوده و این فرد آن‌ها را جهت فروش روی دارک وب قرارداد و مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای آن‌ها در نظر گرفته است.

سرقت اطلاعات اسرائیل و فروش آن در دارک وب

گفتنی است این شخص، برنامه‌نویس شرکت «nso group» بوده که از سال 2010 ابزارهای امنیتی تولید می‌کردند تا موجب کاهش جرائم سایبری شوند. همچنین شرکت یاد شد در زمنیه تولید ماهواره ها و جلوگیری از حمله سایبری به آنها فعالیت داشته است که همه این اطلاعات مهم و حساس توسط این برنامه نویس سرقت شده و برای فروش روی دارک وب قرار گرفته است.

شرکت «nso group» در زمینه‌های تولید جاسوس افزار و برنامه های مخرب فعالیت داشته است به دولت نامشروع و مقامات اسرائیل برای ردیابی و نظارت روی هدف، کمک می‌ کرده است.

وزیر دادگستری اسرائیل طی اطلاعیه ای اعلام کرد که این سرقت اطلاعات در نوع خود بی سابقه بوده و برای اولین بار این میزان از داده های امنیتی سرقت شده است. این نوع از جرایم رایانه ای امنیت اسرائیل را زیر سوال می برد.

چندی پیش در خبر ها شاهد مورد مشابهی بودیم که در آن یکی از کارمندان سابق شرکت «nso group» از این شرکت جاسوسی نموده و اطلاعات حساس مربوط به دولت اسرائیل را در دارک وب جهت فروش قرار داده بود. واحد جرائم سایبری دفتر دادستان ایالتی اسرائیل (the cyber division of israel's state attorney's office) این فرد 38 ساله را متهم شناخته و بازداشت کرده است.

اما در این مورد هنوز انگیزه افراد به طور حتم مشخص نیست، زیرا اگر فقط انگیزه مالی در نظر گرفته شود، مطمئنا صحیح نیست. این احتمال دور از ذهن نیست که اسرائیل با قرار دادن عمدی این اطلاعات در دراک وب سعی در گمراه کردن خریداران آنها باشد. زیرا اسرائیل می تواند اطلاعات غلط را برای فروش قرار دهد و افرادی که برای آنها این داده ها مهم است، گمراه شوند و در دام هکر های اسرائیلی بیفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج