۷۵۴۷
۱ نظر
۵۰۳۰
۱ نظر
۵۰۳۰
پ

از گچ کاری تا دریل کاری

مهارت های یک زن خانه دار

اگر گچ سقف اتاق‌تان به هر دليلي ترک خورده، لازم نيست سراغ گچکار برويد و حتي لازم نيست مرد خانه را خبر کنيد! فقط کافی است کمي چسب مايع را با جوش‌شيرين مخلوط کنيد. اين مخلوط تبديل به يک خمير مي‌شود.

مهارت های یک زن خانه دار

مهارت های یک زن خانه دار

گچکاري خانگي

اگر گچ سقف اتاق‌تان به هر دليلي ترک خورده، لازم نيست سراغ گچکار برويد و حتي لازم نيست مرد خانه را خبر کنيد! فقط کافی است کمي چسب مايع را با جوش‌شيرين مخلوط کنيد. اين مخلوط تبديل به يک خمير مي‌شود. حالا مي‌توانيد بالاي نردبان رفته و با انگشت خمير را لابه‌لاي ترک‌هاي سقف بماليد. اگر سقف اتاق‌تان رنگي است، کمي رنگ خوراکي همراه با رنگ سقف به آن اضافه کنيد. به اين ترتيب خودتان حداقل براي مدتي ترک سقف را پوشانده‌ايد و در مخارج هم صرفه‌جويي کرده‌ايد.


چکش روي ميخ يا انگشت؟!

از انگشتان نازنين خود در برابر چکش‌هاي بي‌رحم محافظت کنيد. فکر هم نکنيد چکش روي ميخ کوبيدن فقط کار مرد خانه است؛ آن هم فقط به اين دليل که خانم‌ها مي‌ترسند به جاي ميخ انگشت خود را نشانه بگيرند. راه‌حل بسيار ساده است. هنگامي که مي‌خواهيد ميخي را چکش بزنيد، ميخ را در يک قطعه کاغذ سخت سمباده يا مقوا فروکنيد و از اين کاغذ براي نگه داشتن ميخ در محل مورد نظر استفاده کنيد. قبل از اينکه ميخ کاملا سرجايش محکم شود کاغذ را پاره کنيد.


خانم‌ها و مته‌واره

وقتي که مي‌خواهيد فلزات را با مته سوراخ کنيد، در قدم اول بهتر است از يک دريل يا مته کوچک استفاده کنيد و بعد سراغ مته بزرگ برويد. درضمن وقتي مي‌خواهيد يک فلز سخت را با مته سوراخ کنيد، به جاي چرب کردن مته با روغن يکي، دو قطره تربانتين به آن اضافه کنيد. در ضمن اگر از اره دستي‌تان زياد استفاده مي‌کنيد و مي‌خواهيد چوب را راحت‌تر اره کنيد، نيازی به زور بازوي همسرتان نيست. فقط کافي است کمي نفت به چوب بماليد تا بسيار راحت‌تر اره شود.


با پيچ‌هاي شل چه کنيم؟

اگر پيچي در خانه شما شل يا هرز شده و در جاي خود ثابت قرار نمي‌گيرد، يک قطعه چوب کبريت را داخل سوراخ پيچ قرار داده و آن را بشکنيد. بعد پيچ را داخل آن بپيچانيد. حالا پيچ سفت و محکم مي‌شود. البته مي‌توانيد پيش از اين‌که پيچ را دوباره داخل جاي اصلي‌اش قرار دهيد، چند رشته براده يا پشم فولاد (که مي‌تواند سيم ظرفشويي هم باشد) به دور شيارهاي پيچ ببنديد تا محکم‌تر شود.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مهارت های یک زن خانه دار


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ljfh

      آره ديگه حالا چار تا كاري هم كه مردا تو خونه مي كردن زنهاي بيچاره انجام بدن اصلا پيشنهاد خوبي نيست.همه چيز به نفع مردا..
      اه اه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج