۷۵۴۷۷۰
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

تیام، اشتباهی که نباید تکرار شود

قرارداد تیام باید به عنوان یک نمونه به دیوار اتاق مدیریت استقلال نصب شود تا همه آن را ببینند و عبرت بگیرند تا برای فرار از تراژدی جنایت و مکافات هرگز شبیه آن عمل نکنند.

ایران ورزشی: نه، او ماندنی نبود. همانطور که پیش بینی می کردیم. اتفاقی که بعد از تمام گل های خلسه آور فصل گذشته قابل پیش بینی بود. ستاره سیاهی که با یک رزومه قابل اعتنا و حضور در جمع گورخرها به ایران آمده بود و تنها یک نمایش ۲۰ دقیقه ای کفایت می کرد تا همه بفهمند تیام چه کیفیتی والایی دارد و با همه لژیونرهایی که تا به امروز به ایران آمده اند، متفاوت است.

از همان روزها قابل پیش بینی بود که تیام اشتباهی آمده! او از اول اشتباهی بود چرا که از جمع مدیران بی کفایت فوتبال ایران چنین خرید دانه درشتی انتظار نمی رود. مدیرانی بیگانه با فوتبال که با این رشته به کل غریبه اند و از الفبای فوتبال و تجارت در آن چیزی نمی دانند و در طول عمرشان هرگز یک فوتبال ۹۰ دقیقه ای را ندیده اند اما به مدد پشت پرده ها به فوتبال پرتاب شده اند و با این سطح اطلاعات و بینش قطعا در عرصه فوتبال نمی توانند موفقیتی دشت کنند. از مدیرانی با این سطح سواد که غایت آرزوهایشان واژه بی مسمای «پندارتایم» بود، خریدی در سطح مامه بابا تیام عجیب به نظر می رسید.

مدیران استقلال اما خود اشتباه اصلی ماجرا بودند، آنها که روزگاری بعد از شنیدن توضیحات سرمربی درباره مشکلات تیم و فقدان یک پلی میکر، به تدارکات تیم دستور دادند که سریع به بازار برود و یک پلی میکر خریداری کند! مدیرانی که سطح سوادشان تا آنجا بود که حتی با واژه های رایج و مرسوم فوتبال بیگانه بودند و برای خرید پلی میکر لابد به بازار سمسارها یا نهایتا بازار کامپیوتر پایتخت مراجعه می کردند!

تیام، اشتباهی که نباید تکرار شود

با این عقبه، بدیهی بود که تیام الماس سیاهی است که مدیران اشتباهی حتی نمی توانند آن را در خواب تصور کنند. یک قزل آلای درشت خالدار که ناگهان به تور استقلال افتاد و در این صید نقش وینفرد شفر آلمانی از همه بیشتر بود. با هر گلی که تیام در فصل گذشته می زد، چشم ها بیشتر به سوی او خیره می شد و مشخص بود که مراقبت و حفظ این الماس سیاه از مدیران استقلال برنمی آید.

مدیران دیروز و امروز استقلال تمام تابستان را با وعده های سر خرمن به هواداران استقلال تلف کردند اما خود می دانستند با قرارداد ترکمنچایی که با مهاجم سنگالی بسته اند، تمدید با او غیرممکن است. قراردادی که حتی به تیام اجازه داد مدت قرارداد آتی، رقم آن و حتی سرمربی تیم را شخصا انتخاب کند! قراردادی که با چنین بندهای عجیب و حیرت انگیزی قطعا ضمانت اجرایی نداشت.

تیام بعد از نیم فصل خانه نشینی با پیراهن استقلال بازگشتی دوباره به اوج داشت، دوباره در ویترین قرار گرفت و برای خود اعتبار و آبرو به هم زد تا در مارکت فوتبال یک چهره خواستنی باشد. ستاره ای که حالا چندین و چند پیشنهاد ریز و درشت در جیب دارد و طبق اخبار رسیده با عجمان امارات توافق کرده تا با دلارهای نفتی شیوخ خلیج فارس حسابی پروار شود و به ریش مدیران دیروز استقلال بخندد. همان ها که در قرارداد با تیام تا آنجا آماتورگونه که نه بلکه کودکانه رفتار کردند که تیام تا اندازه ای دست بالا را داشته باشد که شخصا خودش برای خودش تعیین تکلیف کند و در نهایت هرگاه که اراده کرد، با پرداخت مبلغی بتواند از استقلال جدا شود.

این نوع از قرارداد یکسویه و یکطرفه که هرگز نمونه مشابهی در فوتبال و هیچ تجارت دیگری ندارد، یک جنایت بزرگ بود که مکافاتی سنگین برای استقلال به همراه داشت. قراردادی که باید به عنوان یک نمونه به دیوار اتاق مدیریت استقلال نصب شود تا همه آن را ببینند و عبرت بگیرند تا برای فرار از تراژدی جنایت و مکافات هرگز شبیه آن عمل نکنند.

نیومایر آلمانی و همام طارق عراقی دو خرید تازه وارد استقلال برای فصل جاری هستند، دو لژیونر با کارنامه قابل اعتنا که می توان به درخشش آنها در ترکیب استقلال در فصل جاری دل بست و امید داشت. لژیونرهایی که با توجه به آوازه شان و البته حضور مربی کاربلدی چون شفر می تواند دو خرید فوق العاده برای استقلال باشد تا دیگر کسی به یاد دلبری های تیام نیفتد اما کاش مدیران استقلال از داستان تیام درس بگیرند و به گونه ای با دو لژیونر تازه وارد قرارداد بسته باشند که فصل آینده در همین ایام شاهد تکرار داستان اشتباهی تیام نباشیم. آینه عبرت دیروز پیش روی ماست، کاش از آن درست بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      عالی

    • ه

      کاش

    • بدون نام

      اقای وزیر بخون شاید وجدانت بدرد بیاد د و همین تفسیر واقعی که در اخبار داغ نگاشته شده واقعیت محض بود شاید حاجی فتل اگر بابت چکهای بی محل باشگاه رو گرفتار نمیکرد پوئن سوزی نمیکرد از همه به مدیریت باشگاه میتونست نزدیکتر باشه ولی وزیر رنگی توجهی به آبی ها که مثل قرمزها توی ایران باید ویژه نگاه بشن انجام نداد ولی اگه سوپر جام که اوج اماتور بودن مدیریت منتخب وزیر رنگی رو در عمل نشون داد بنفع قرمز بشه اوضاع روی سکو ها تشنج رو بدنبال داره اقای وزیر خدا اون بالاست

    • امیری

      حال آدم بهم‌میخوره..همش تیام تیام


      بابا بسه دیگه

    • امیری

      حال آدم بهم‌میخوره..همش تیام تیام


      بابا بسه دیگه

    • بدون نام

      این بار نوبت قرارداد دوساله با نومایر و دیپورت کردنش پس از چند بازی ضعیف و عزا گرفتن بابت قرارداد دوساله اش میباسد

    • نورالهی

      ای‌کاش‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج