۷۵۴۹۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«بیل آگوست» رئیس داوران جشنواره فیلم قاهره شد

«بیل آگست» کارگردان نامدار دانمارکی در راس هیات داوران جشنواره فیلم قاهره به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی آفریقا و جهان عرب قرار گرفت.

خبرگزاری ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر: «بیل آگوست» در حالی رئیس داوران بخش رقابتی چهلمین جشنواره فیلم قاهره در کشور مصر شده که یکی از معدود سینماگران جهان است که تاکنون موفق به کسب سه جایزه نخل طلای جشنوار کن، اسکار و گلدن گلوب شده است و نام او در میان تنها ۸ گارگردان سینما دیده می‌شود که دو بار برنده نخل طلا شده‌اند.

«بیل آگوست» رئیس داوران جشنواره فیلم قاهره شد

«محمد حفظی» رئیس جشنواره قاهره گفت: «بیل آگوست» یکی از نام‌های سرشناس در سینمای جهان است که فیلم‌های او قلب مخاطبان سینما در سراسر جهان را تسخیر کرده و بسیار مفتخریم که امسال میزبان این سینماگر دانمارکی در جشنواره هستیم.

«آگوست» نیز گفت از انتخاب به عنوان رئیس داوران جشنواره بسیار هیجان زده ام و بی‌صبرانه در انتظار تماشای تمام فیلم‌ها از سراسر جهان با دیگر اعضای هیات داواران هستم.

«آگوست» در سال ۱۹۸۷ برای اولین‌بار با فیلم «پله فاتح» موفق به کسب جایزه معتبر نخل طلای کن شد و این افتخار را برای دومین‌بار در سال ۱۹۹۲ با فیلم «بهترین نیات» تکرار کرد تا نام خود را جزو معدود کارگردانانی ثبت کند که تاکنون دو بار نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده‌اند.

از دیگر افتخارات سینمایی «بیل آگوست» می‌توان به جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی با «پله فاتح»، دریافت جایزه صلح و همچنین نامزدی دریافت خرس طلای جشنواره برلین با فیلم «خداحافظ بافانا»، دریافت نشان شوالیه از کشورهای دانمارک و سوئد و نشان لژیون دونور دولت فرانسه اشاره کرد.

فیلم‌های «بازگشت به فرستنده»، «بیت‌المقدس»، «خانه اشباح» و «وسوسه ماری» از دیگر فیلم‌های مطرح این کارگردان دانمارکی محسوب می‌شود.

چهلمین جشنواره فیلم قاهره از تاریخ ۲۰ تا ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۹ آبان تا ۸ آذرماه) در کشور مصر برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج