۷۵۵۱۱۵
۱۱ نظر
۵۰۵۱
۱۱ نظر
۵۰۵۱
پ

نویسنده‌ای که برای یافتن سوژه، مرتکب قتل میشد!

یک رمان‌نویس پرآوازه و برجسته چینی که ۴ نفر را به قتل رساند تا از تجربه کشتن آنها برای نوشتن داستان‌های جنایی خود کمک بگیرد، هفته پیش به مرگ محکوم شد. این در حالیست که این نویسنده شناخته‌شده قتل‌ها را ۲۳ سال پیش مرتکب شده بود.

روزیاتو: یک رمان‌نویس پرآوازه و برجسته چینی که ۴ نفر را به قتل رساند تا از تجربه کشتن آنها برای نوشتن داستان‌های جنایی خود کمک بگیرد، هفته پیش به مرگ محکوم شد. این در حالیست که این نویسنده شناخته‌شده قتل‌ها را ۲۳ سال پیش مرتکب شده بود.

«لیو یونگبایو»، ۵۳ ساله، و همدستش «وانگ مومینگ» حدود دو دهه قبل به یک مهمان‌سرا دستبرد زده و یک خانواده ۳ نفره و مسافر آنها را به قتل رساندند. یونگبایو از زمان ارتکاب قتل تاکنون به یک نویسنده چیره‌دست و مشهور در کشور چین تبدیل شده و جوایز نویسندگی متعددی نیز دریافت کرده است.

در روز دوشنبه هفته گذشته، دادگاه عمومی هوژو در استان ژجیانگ بر اساس مدارک و شواهد موجود، لیو و وانگ را مجرم اعلام کرد و این دو نفر به سرقت و قتلی که صورت داده بودند، اعتراف کردند. بدنبال این اعتراف هر دو متهم پرونده به مرگ محکوم شدند.

نویسنده‌ای که برای یافتن سوژه، مرتکب قتل میشد!

لیو، نویسنده مشهور چینی در مصاحبه تابستان سال گذشته خود با CCTV گفته بود با اینکه از این قتل‌ها برای نگارش داستان‌های خود الهام گرفته است اما هیچ‌کدام از شخصیت‌ها بر اساس هویت اصلی مقتولین طراحی و ساخته نشده‌اند. وی همچنین اذعان داشته که خاطره و عذاب‌وجدان این قتل‌ها از مردن برایش دردناک‌تر بوده است.

در روز بیست‌ونهم نوامبر سال ۱۹۹۵ میلادی، لیو و وانگ دست و پاهای یک زوج که مالک و مدیر یک مسافرخانه بودند را به همراه نوه‌ و یکی از مهمان‌های مسافرخانه بسته و آنها را با استفاده از چکش و چماق به قتل رسانده‌اند.

متاسفانه در آن زمان این مسافرخانه به دوربین مداربسته مجهز نبود و در نتیجه هیچ اطلاعاتی از ورود و خروج‌ها و مهمانان آنجا وجود نداشت که در تحقیقات پلیس کمک‌رسان باشد. به همین خاطر، پرونده این قتل‌ها مختومه شد و تا ۲۲ سال به همین منوال باقی ماند.

نویسنده‌ای که برای یافتن سوژه، مرتکب قتل میشد!

در اواسط تابستان گذشته میلادی، نیروهای پلیس با بررسی ته‌سیگار باقی‌‍مانده در صحنه جرم و انجام آزمایش DNA روی آن، یک قدم به کشف هویت قاتل نزدیک‌تر شدند.

البته تشخیص دی‌ان‌ای اول ماجرا بود. پلیس بعد از تعیین این شناسه فردی، جست‌وجوی خود برای یافتن قاتل را آغاز کرد. برای این منظور آنها پیش از ۱۵ استان کشور چین که احتمال داده می‌شد این DNA به مردم آنها تعلق داشته باشد را مورد بررسی و تحقیق قرار دادند.

روند بررسی‌ها، نیروهای پلیس را به خانواده لیو در استان آنهوی و شهرستان نانلینگ رساند. در نهایت پس از تحقیق از این خانواده، قاتل اصلی Liu Yongbiao تشخیص داده شد.

چند ماه بعد، پلیس با این ترفند که ما در حال بررسی شجره خانوادگی شما هستیم، نمونه بزاق لیو را گرفت. دو روز بعد، در ۱۱ اوت سال گذشته پلیس لئو را در خانه خود به جرم قتل دستگیر کرد. نیروهای پلیس، با تطبیق آب دهان باقی مانده روی ته سیگار در محل وقوع جرم و بزاق لئو مطمئن شدند که این نویسنده‌ی چیره‌دست داستان‌های جنایی قاتل است. وانگ که همدست او بود نیز در خانه خود در شانقای دستگیر شد.

نویسنده‌ای که برای یافتن سوژه، مرتکب قتل میشد!

لیو در مصاحبه خود با CCTV چین اعتراف کرد که مهمان مسافرخانه را به دلیل اینکه ثروتمند به نظر می‌رسید، به قتل رسانده‌اند. آنها در آن زمان یک ساعت مچی، حلقه و پولی معادل ۱٫۵۰ دلار به سرقت برده بودند. در نهایت هم لیو خودش گفته که این قتل به بدترین و فجیع‌ترین حالت ممکن صورت گرفته و او مستحق مرگ است، نه یک بار بلکه صدبار باید او را بکشند و زنده کنند تا به سزای اعمالش برسد.

نویسنده بودن مستلزم تخیل و ابتکار است و هر چه نویسنده خارج از چهارچوب فکر کند به همان اندازه می‌تواند هنر و خلاقیت بیشتری به خرج دهد. اما لیو مرزهای ابتکار برای نوشتن داستان باورپذیر را جابه‌جا کرده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گوربانعلی

      جالبو قشنگ آقای فشنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دعا کن من تو رو نبينم

    • بدون نام

    • پریسا (همون پری)

      وااااااا

    • قاتل شب های تاریک ( همون خشم شب یا نیلوفر )

      منم برای داستان نویسی و دواقعا در خیالات خودم جای هر شخصیت داستان هام قرار میگرم و احساستشونو درک میکنم حتی بعضی وقت ها گریه میکنم اما لیو واقعا انسان بی رحمی بوده

    • قاتل شب های تاریک ( همون خشم شب یا نیلوفر )

      اونی که هی مینویسه جالب و قشنگ اقای فشنگ واقعن چیزه دیگه ایی بلد نیس اه

      پاسخ ها

      • قاتل شب های تاریک ( همون خشم شب یا نیلوفر )

        ببین اسمتو عوض کن

    • بدون نام

    • کیان

      آفرین به پلیس هاشون، بیان یه ذره به پلیس های ما یاد بدن. دزد اومده کلی وسیله برده، شماره پلاک ماشین و فیلم دوربین به پلیس دادیم هنوز هییییییچچچچ کاری نکرده، منتظره من اجاره نامه رو پیدا کنم براشون ببرم....
      اییییی خددددا خودت به دادمون برس...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا وکیلی چه ربطی داشت

      • بدون نام

        عزیز اینا قاتل پیدا کردن ماشین تو به هیچ جای هیچ کسی نیست الا خودت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج