۷۵۵۱۲۳
۸ نظر
۵۰۱۰
۸ نظر
۵۰۱۰
پ

احتمال تحویل مابقی ATR‌ها وجود دارد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت وزیر اقتصاد فرانسه در نهایی شدن قرارداد خرید ATR ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم بقیه ATRهای موضوع قرارداد را تحویل بگیریم.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت وزیر اقتصاد فرانسه در نهایی شدن قرارداد خرید ATR ها خبر داد و گفت: در تلاش هستیم بقیه ATRهای موضوع قرارداد را تحویل بگیریم.

فرزانه شرفبافی در مراسم استقبال از پنج فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ تازه‌وارد هما که با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از معاونان وی و اعضای کمیسیون عمران مجلس در آشیانه انقلاب مهرآباد تهران برگزار شد، گفت: توانستیم این پنج فروند را با تلاش تیم مذاکره‌کننده وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً از تولوز فرانسه با خلبانان ایرانی به تهران بیاوریم و این کار ما به جهانیان ثابت کرد که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: وقتی تحریم‌ها اعلام شد، عده‌ای مدام به من می‌گفتند «چه کار می‌خواهی بکنی؟ مگر می‌توانی مشکل را حل کنی؟»؛ من گفتم «یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت» و امروز اقدامات ما به نتیجه رسیده است.

رئیس هیات مدیره هما با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه راه نظام جمهوری اسلامی، بن‌بست ندارد»، گفت: این راه را نشان دادیم و توانستیم در شرایط ویژه اجتماعی سیاسی کشور، پنج فروند هواپیما وارد کنیم.

وی با بیان اینکه ATRها منجر به توسعه کشور بخصوص مناطق کمتر برخوردار می‌شود، گفت: از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد امسال مهلت ۱۰ روزه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های اروپایی داده شده بود تا قراردادهای خود را با ایران به نتیجه برسانند.

ما نیز علی‌رغم ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاکرات طولانی با مقامات اروپایی به ویژه ایتالیایی و فرانسوی و نیز مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت کنیم. همچنین امیدواریم هواپیماهای بیشتری تحویل بگیریم.

شرفبافی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد فرانسه نیز برای ورود این هواپیماها به ایران تلاش زیادی انجام داد و از همه مهمتر مقاومت مردم ایران بود که پای عهد خود ایستادند. اعطای این مجوز خاص به این پنج فروند هواپیما نشان داد اگر اروپا بخواهد، می‌تواند از همه شرکت‌های سرمایه‌گذار اروپایی در ایران حمایت کند.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری یکساله اخیر هما از ATR افزود: مدیران شرکت ایتالیایی ـ فرانسوی ATR نیز از بهره‌برداری مناسب هما تمجید کرده‌اند و ما قصد داریم تا این هواپیماها را برای توسعه عدالت سفرهای هوایی به کار ببریم. اگر شرکت ATR مجوزهای لازم را دریافت کند، می‌توانیم بقیه ATRهای مشمول قرارداد را نیز دریافت کنیم؛ ضمن اینکه تیم حقوقی هما نیز توانست برای سریع در تحویل هواپیماها، فرمت قرارداد را نیز اصلاح کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آفرین بر این مدیر که لیاقت و کارآیی خود را ثابت کرد، اگر این مدیریت دست مردان بود نمی توانستند قرارداد را به سر انجام برسانند.

    • بی نام

      فواید برام تحویل گرفتن این کلاس هواپیمای ATR با اون طراحی دل فریبش بود دوست دارم 24 ساعت تماشا کنم بس مدرن وپیشرفته است همین پارسال یکی تو مسیر یاسوچ سقوط کرد

      پاسخ ها

      • نفهمی تا کجا؟

        برو خودتو مسخره کن وقتی نمیفهمی هواپیمای از رده خارج 25 سال قبل با هواپیمای نوی امروز فرق میکنه

    • بدون نام

      تابوتهای پرنده...بزودی در سراسر کشور

    • ناشناس

      البته بگید که تکنولوژی هواپیمای ملخ دار منسوخ شده.

    • بدون نام

      اینا که از رده خارجند وسقوط بهتون انداختن؟!

    • علیرضا

      بله .... ما می توانیم !!!!!

    • بدون نام

      تحویل گرفتن سفارش که پول رو پرداخت کرده ای چه چیزی رو به جهانیان ثابت می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج