۷۵۵۲۸۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

تداوم نوسان قیمت دلار در مرز ۱۰ هزار تومان

در دومین روز هفته، دلار در مرز ۱۰ هزار تومانی نوسانات رفت و برگشتی را تجربه کرد. روز یکشنبه، معامله‌گران در آستانه معرفی بسته جدید ارزی با هیجان در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت را تا کانال ۹ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آوردند.

دنیای اقتصاد: در دومین روز هفته، دلار در مرز ۱۰ هزار تومانی نوسانات رفت و برگشتی را تجربه کرد. روز یکشنبه، معامله‌گران در آستانه معرفی بسته جدید ارزی با هیجان در موقعیت فروش قرار گرفتند و قیمت را تا کانال ۹ هزار و ۶۰۰ تومان پایین آوردند. با برخورد به این نقطه، خریداران وارد بازار شدند و قیمت را تا کانال ۹ هزار و ۸۰۰ تومان بالا آوردند. روز یکشنبه در بازار سکه نیز سمت عرضه قدرت بیشتری داشت و این فلز گرانبها تا قیمت ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

معامله‌گران توان چندانی نداشتند که قیمت دلار را بالای مرز ۱۰ هزارتومانی ببرند. در این میان، بازیگران ارزی بیشتر سعی می‌کردند نقطه کف قیمت را بالا بیاورند و تا جایی که می‌توانند قیمت را به مرز ۱۰ هزار تومانی برسانند. به گفته فعالان، معامله‌گران احساس می‌کردند اگر بتوانند مرز ۱۰ هزار تومانی را حفظ کنند، فروشنده‌های بیشتری وارد بازار نخواهند شد.یکی از مهم‌ترین عواملی که در ۲ روز ابتدایی هفته عرضه ارز را در بازار بالا برد، به خبرهای پیرامون بسته ارزی جدید مربوط بود.

برخی فعالان احساس می‌کردند، با رونمایی از این بسته، عرضه ارز در بازار افزایش خواهد یافت و بخشی از دپوکنندگان ارزی، در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت. از نظر آنها، تعیین نرخ پایین ارز برای صادرات غیرنفتی موجب شده بود که این عده تمایل چندانی برای بازگشت ارز خود به کشور نداشته باشند. با این حال در صورتی که در بسته جدید معامله با نرخ توافقی آزاد شود، صادرکنندگان با آسودگی بیشتری می‌توانند ارز خود را عرضه کنند.

در کنار این، آغاز به کار صرافی‌ها می‌تواند موجب شود که معاملات بار دیگر تا حدی شفافیت بیشتری پیدا کند و حجم معاملات نیز رشد پیدا کند. احتمال وقوع چنین اتفاقاتی موجب شده بود که در ابتدای روز نرخ حواله درهم به سرعت به زیر مرز ۲ هزار و ۷۰۰ تومان برود و بازارهای مرزی نیز معاملات خود را زیر مرز ۱۰ هزار تومانی آغاز کنند.

با این حال، هر قدر از ساعات ابتدایی روز فاصله گرفتیم، بخشی از معامله‌گران سعی کردند در برابر نزول قیمت‌ها مقاومت کنند. آنچه مسلم است بازار بیش از همیشه در انتظار آشکار شدن محتویات بسته جدید است و در صورتی که مفاد آن مطابق انتظارات معامله‌گران باشد، سیر افزایشی قیمت‌ها در بازار سخت خواهد شد و در کوتاه‌مدت حداقل رو به سوی قیمت‌های پایین‌‌تر خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      خودتون بردین بالا الانم ثابت نگه دارین دیگه

    • سر باز رهبر

      روحانی امشب میاد میگه حباب است روحانی دست از این بچه بازیها بردار .راستی برای جهانگیری که دو سمت داشت سمت دیگری به او ندادی میدانی حقوق و مزایای جهان گیری چقدر است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج