۷۵۵۳۲۰
۲۲ نظر
۵۰۰۴
۲۲ نظر
۵۰۰۴
پ

کنایه روزنامه دولت به احمدی نژادی‌های مجلس

برخی از نمایندگان یک طیف خاص در اقدامی که پیش از این مسبوق به سابقه نبوده، قصد دارند تا با تکیه زدن بر برخی از مطالبات عمومی و با استفاده از بُرقعِ خیرخواهی عمومی، در قالب طرح سؤال از رئیس جمهور یک گام به پیش بردارند و دوباره دوران نامیمون اقتصادی و سیاسی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ را بازسازی کنند.

روزنامه ایران نوشت: برخی از نمایندگان یک طیف خاص در اقدامی که پیش از این مسبوق به سابقه نبوده، قصد دارند تا با تکیه زدن بر برخی از مطالبات عمومی و با استفاده از بُرقعِ خیرخواهی عمومی، در قالب طرح سؤال از رئیس جمهور یک گام به پیش بردارند و دوباره دوران نامیمون اقتصادی و سیاسی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ را بازسازی کنند.

طرح این پرسش‌ها از آقای رئیس جمهوری از دو حال خارج نیست. یا آنکه هدف آن به چالش کشیدن قوه مجریه و رئیس آن است یا در پی روشنگری درباره مسائل و مشکلات جاری کشور است، به نحوی که مردم نیز در جریان امور قرار گیرند. باید گفت که در هر دو صورت نتیجه منفی خواهد شد.

به این علت روشن که در شرایط کنونی هر سخنی که از سوی هر دو طرف مطرح گردد که به التهاب فضای سیاسی منجر شود، به طور قطع به نفع کشور و حتی نظام و انقلاب نیست. این سؤال اگر در زمانی طرح می‌شد که رادیو و تلویزیون تنها رسانه انحصاری کشور بود، شاید می‌توانست مانع از اثرات تخریبی ادعاهای راست و دروغ شود، ولی اکنون که این رسانه در حضیض خود قرار دارد، چگونه می‌توان انتظار داشت که سخنان و اظهارات دو طرف، چنانچه سازنده باشد بازتاب پیدا کند؟

از سوی دیگر آقای رئیس جمهوری ناچار است که در مواجهه با ادعاها و اتهامات به مسائلی استناد کند که در شرایط معمول و بدون مورد پرسش واقع شدن و به درستی از ذکر آنها اجتناب می‌کند. ولی بعید است که در جریان سؤال از رئیس جمهوری وی در پاسخ تن به سکوت دهد.

هر نوع سکوتی به منزله پذیرش اتهامات و ناتوانی‌ها است و این قطعاً به نفع مدیریت اجرایی و کل کشور نیست و اگر هم سخن بگوید، باز هم چاره‌ای جز آنکه شکاف جدیدی در میان اجزای مدیریت کشور ایجاد شود، نیست که این نیز به نفع کشور نخواهد بود.

بنابراین روشن است که طراحان سؤال نیز به وضوح این را می‌دانند و به تبعات چنین پرسش و پاسخی آگاه هستند. پس چرا نعل وارونه می‌زنند و خود را خدمتگزار مردم و صدای مطالبات آنان معرفی می‌کنند؟

یک پاسخ برای رفتار این جماعت وجود دارد و آن این است که گمان می‌کنند فرصت مناسبی پیدا کرده‌اند تا دوباره به متن جامعه بازگردند. آنان که به دلیل حمایت از دولت در دوره احمدی‌نژاد، بشدت به حاشیه رانده شدند و احتمال کمی برای بازگشت به صحنه آنها داده می‌شد، اکنون و به صورت اقتضایی و شاید غریزی گمان کرده‌اند که زمان مناسب برای بازگشت به صحنه و پوشاندن و محو خطاهای گذشته فراهم شده است.

ولی این تحلیل و برداشت، به طور قطع نادرست است. زیرا بخشی از کسانی که معترض وضع موجود هستند و آماده شنیدن و بازتاب دادن نقاط ضعف و نارسایی‌های درست و نادرست هستند، اسب خود را برای سواری دادن به این نمایندگان زین نمی‌کنند.

آنان سال‌ها است که از این جماعت عبور کرده‌اند و اگر هم به آنان سواری دهند، به طور قطع نعل خود را وارونه نمی‌زنند، آنان خیلی خوب می‌دانند که کجا می‌روند و دوست هم دارند دیگران بدانند که در حال رفتن به کجا هستند؟

نکته دیگری که در سؤال از رئیس جمهوری مستتر است، نتیجه عملی آن است. همه می‌دانیم که در پرسش و پاسخ‌های این‌چنینی حدی از اغراق و اتهام‌های متقابل وجود دارد که به طور قطع منجر به تفاهم و اقناع نمی‌شود. نه تنها طرفین اقناع نمی‌شوند، بلکه کدورت و نفرت بیشتری ایجاد و این کدورت به متن جامعه نیز منتقل می‌گردد، بدون اینکه هیچ مسأله‌ای حل شود.

در واقع همان طور که آقای روحانی نیز در نامه خود به رئیس مجلس نوشته‌، این گونه پرسش و پاسخ‌ها باید در فضای آرام و نه ملتهب و پرتنش طرح شود. در فضای کنونی، هر نوع پرسشی بیش از آنکه معطوف به رفع ابهام و آگاهی‌بخشی باشد، با هدف تقابل عمل می‌کند. بهتر است بگوییم که اکنون هیچ پرسشی طرح نمی‌شود، بلکه همه پرسش‌ها شلیک می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپهر

      اگه جرات گفتن حرفها رو به ملت نداره پس چرا قول داد روشنگری میکنم آقای روحانی اینو بدون که یه ملت بهت رای دادن که شفاف و صادقانه و بدون واهمه و مصلحت اندیشی با مردم صحبت کنی والا بلا مردم نامحرم نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاضر غایبِ دولت رفاه طلب:
        تلاش و کار=غایب
        سفر های پر خرج تفریحی=حاضر
        شهید دادن=غایب
        خرج کردن برا مردم=غایب و مصیبت عظمی
        رانت خواری اختلاس=حاضر

    • بدون نام

      احمدی نژاذ= روحانی=خیانت

      پاسخ ها

      • سر باز رهبر

        روحانی انگشت کوچک احمدی نژاد هم نیست...

      • بدون نام

        احمدی نژاد در دنیای دیگر زندگی میکند راستی دکی جان چه خبر از مدیریت جهانی قرار شد دبیر کل سازمان ملل شوید نپذیر فتی

    • بدون نام

      خاک توسرت کشور ازطریق سیاسی هیچش نمیشه ولی این شماها ودارودستتان دارین کشور روعمدی تحویل کدخداتان میدی تواول ازکدخدا اجازه بگیر بعدحرف بزن اصلا بگو این اصلاح طلبها تاحالا چند بچشون رو فرستادن جبهه شهیددادن حالا صاحب مملکت میدونی خودتان را

    • بدون نام

      نگارنده متن لطفا سکوت کن وطن فروش ...تو خاک کفش احمدى نژاد هم نيستى

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدی نژاد دروغگوی بیسواد مردم فریبی بود که ایران رو نابود کرد. تمام این تحریم ها و اقتصاد نابود از دستاورد های محموده

      • بدون نام

        این همان کاغذ پاره احمدی نژاد است که به ملت تحمیل کرد

    • علی امیدوار

      من طرفدار دولت احمدی نژاد نبودم ونیستم اما شما که امروز از سئوال کنندگان از رییس جمهور انتقاد میکنید ومیگویید از طیف خاصی هستند یادتان رفته آن زمان که روحانی از دولت قبل انتقاد میکرد چه کف وهورایی میکشیدید یک مقدار چشمهایتان را باز کنید ببینید چه به سرمردم آورده اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام آمار داخلی و خارجی سال ۸۸ و ۸۹ را بهترین سال برای اقتصاد و معیشت مردم نشان میدهند. بعد هم تو کل دوره ی تحریم به اندازه الان قحطی نیومده بود. تحریم نشده مملکت رو هواست

    • بدون نام

      دولت اصلاحات یکی از خائن ترین دولتهایی است که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد ....مرگ بر خائنین ...مرگ بر منافقین ..

    • بام

      وقت ملت باتیتر سوال از رییس جمهور نگیرید مر گ یهبارشیونم یهبار اگه اینا میخواستن کارانجام بدن داده بودن واقعا که دیگه حال ادم خراب میکنید بااین بساطی که در پیش گرفتن بعدا یکی بگه ناگهانی این نمایندهها هم یه ریگی تو کفششونه بعدا موقع بودحه اینده مشخص میشه حالاازما گفتن بود 5ماه ازسال گذشته

    • بدون نام

      ن اینکه وضع اقتصاداینروزها میمونه.اون مسئولی ک هسابش پاکه ودرست کارکرده هروقت مورد سوال بشه جواب داره.ن مثل این مسئولا ک جواب ندارن فقط چرت میگن

    • بدون نام

      من ساکن شهرستان ملکشاهی در ایلام هستم نزدیک مهران ما از زمان شاه یک ورزشگاه داشتیم وتا زمان احمدی نژادهمان بود ولی باامدن احمدی نژاد تعداد ورزشگاهها به ۲۰ عددارتقاع یافت این دیگه نه شعاره نه حرف خودتان بیاید ببینید ولی ازموقع این ریس جمهور امد دیگه کلا کارها خوابید حالا کی کار کرد اون یا این

    • چهره

      معلوم است که روحانی یه حرفایی دارد که طرف روبرو ازبرملا شدنش واهمه دارد روحانی افشأ کن مردم فریب رو رسوا کن

    • بدون نام

      یه زمانی روزی نبود که نخوان از احمدی نژاد سوال بپرسن یا وزراشا استیضاح نکنن نمیدونم حالا چی شده که این کار اینقد براشون گرون تموم میشه شک ندارم اگه احمدی نژاد تو قضیه برجام دست داشت دودمانش را به باد میدادند ولی نامردا نمیدونم باچه وعده ای خام شده بودند که ده دقیقه ای برجاما امضا کردند حالا هم صداشون در نمی اد
      وچطور وبا چه وعده وزیر میزی هر روز امضاشونا پس میگیرن وچشماشونا بستند
      تاریخ این سالها واسم این ادمها را هیچوقت از یاد نخواهد برد
      ودر اینده با خوندن تاریخ نسلهای اینده حسابی از خجالتتون در میان

    • بدون نام

      مرگ بر روزنامه ایران.

    • بدون نام

      من دیگه حرفی ندارم

    • R B

      باسلام حسن کلید به ملت دروغ داد ایکاش یکم به گفتهایش در روز جمع اوری رای توجه کند،از رفع جنگ گفته الان یک قدمی جنگیم.از رفع تحریم گفته بدتر شد.از اقتصاد گفته فلج شد.وحالا هم خودش و وزراش جوابگوی ملت نیستن.واز پاسخ دادن به وکلای مردم طرفه میروند.این بود دست مزد رای دهندگان به دولت شما؟متآسفیم برای شما!!!!

    • شهروز

      تو رو خدا هر کاری میکنید فقط به درد مردم برسید باعث و بانی خیلی از طلاقها و دزدی ها و قتلها و خیلی از آسیبهای اجتماعی فقط و فقط به مشکلات اقتصادی و نا کارآمدی دولت و مجلس و به کل مسئولین نظام از کوچک تا بزرگ.چاره کار فقط مذاکره با آمریکاست.دوای درد اینه که با آمریکا کنار بیایم.

    • بدون نام

      کاربرچهره جون یعنی تام نجومی بگیری که پست مسخره میذاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج