۷۵۵۴۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آنالیز زوج طلایی استقلال؛ انتقال قدرت به چپ

همکاری جناح چپ و راست استقلال و برابری قدرت آنها در بازی مقابل ذوب‌آهن یکی از نکات مهم تیم شفر بود.

وب‌سایت نود: عملکرد فنی استقلال در این سال‌های اخیر استوار بر یک جناح بوده است. به بیانی دیگر استقلال مانند جناح راستی بوده که کم کم تبدیل به یک تیم شده است. خسرو حیدری ویژه ترین نقش را در این روند داشته و آبی‌های پایتخت بسیاری از گل‌ها و افتخاراتشان را مدیون این مدافع هافبک با کیفیت هستند.

البته با بالارفتن سن خسرو حیدری نیروهای کمکی هم به او اضافه شده‌اند و زوج‌های مختلفی هم در کنار او استفاده شده است. علی حمودی و حالا وریا غفوری از موفق‌ترین این نمونه‌ها بودند. شفر بعد از حضور در استقلال اولین وعده‌ای که داد این بود که استقلال را از این وضعیت تک‌قطبی خارج خواهد کرد.

اتفاقی که فصل گذشته رگه‌هایی از آن دیده شد. این فصل هم با وجود تمام کمبودهایی که شفر برای چیدن تیمش داشت شاید برای اولین بار در بازی استقلال این اتفاق افتاد که جناح چپ این تیم بهتر و قدرتمندتر از جناح راست عمل کرد. اگرچه هر دو گل استقلال را وریا غفوری، هافبک راست آبی‌ها زد اما بیشتر برنامه ریزی‌ها و حرکات مثبت استقلال از سمت چپ بود، جایی که آرمین سهرابیان و میلاد زکی‌پور زوج چشم نوازی را تشکیل داده بودند و در نهایت یک گل روی حرکات آنها به ثمررسید.

آنالیز زوج طلایی استقلال؛ انتقال قدرت به چپ

اولین حرکات آنها خیلی زود انجام شد. حرکتی که با سوپرواکنش رشید مظاهری به بیرون رفت و دروازه‌بان ذوبی‌ها اجازه نداد که اولین حرکت از جناح چپ استقلال به گلی زودهنگام تبدیل شود. این حرکت از دانشگر شروع شد و بعد از پاس به زکی‌پور و سهرابیان با ضربه روح‌الله باقری به سمت دروازه شلیک شد.

آنالیز زوج طلایی استقلال؛ انتقال قدرت به چپ

بعد از این صحنه بارها در سمت چپ زوج این دو بازیکن تشکیل شد که با دخالت بازیکنان ذوب‌آهن به حرکت مثبت یا موقعیت خطرناکی تبدیل نشد اما برنامه‌های شفر و دستوراتی که به زکی‌پور وسهرابیان داده بود در همین حرکات نصفه و نیمه هم به خوبی مشخص بود.

آنالیز زوج طلایی استقلال؛ انتقال قدرت به چپ

زکی‌پور با یک لایی به فخرالدینی هم حسابی هواداران را به وجد آورد و هم یک بار دیگر روح‌الله باقری را در خط حمله صاحب توپ کرد که البته سرانجامی نداشت.

آنالیز زوج طلایی استقلال؛ انتقال قدرت به چپ

سرانجام حرکات از جناح چپ به نتیجه رسید و توسط هافبک راست تبدیل به گل شد تا یکی از گل‌های تاکتیکی استقلال با همکاری دو جناح وارد دروازه ذوب‌آهن شود. حرکاتی که بعد از گل هم چندین بار تکرار شد و البته در حد موقعیت خطرناک و کارهای ترکیبی باقی ماند.

شفر توانست زوج خوبی را در جناح چپ تشکیل دهد آن هم در فصلی که با جدایی نورافکن بهترین بازیکن استقلالی‌ها در جناح چپ احساس می‌شد آنها با یک پاشنه آشیل بزرگتر از همیشه روبرو شوند. اگرچه اخراج دانشگر و کمبود مهره این فرصت را در اختیار کادرفنی استقلال نخواهد گذاشت که هفته بعد مقابل تراکتور باز هم برنامه‌شان را اجرا کنند اما استقلالی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که وعده شفر عملی شده است و آنها قرار است این فصل تیمی با دو بال باشند. زوج سهرابیان و زکی‌پور که با دانشگر و روح‌الله باقری حرکات‌شان تکمیل می‌شود و زنجیری خطرناک از دروازه خودی تا دروازه حریف تشکیل می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج