۷۵۵۵۰۰
۳ نظر
۵۰۱۳
۳ نظر
۵۰۱۳
پ

صدا و سیما داد سازمان سنجش را هم درآورد

اطلاعات نادرست برخی از مشاوران تحصیلی برنامه های تبلیغاتی کنکور صدا و سیما ؛ داد سازمان سنجش و رتبه آورترین مشاور کنکور را نیز درآورد.

عصر ایران: اطلاعات نادرست برخی از مشاوران تحصیلی برنامه های تبلیغاتی کنکور صدا و سیما ؛ داد سازمان سنجش و رتبه آورترین مشاور کنکور را نیز درآورد.

در پی اظهارات نادرست مشاوران تحصیلی چند برنامه ی تبلیغاتی کنکور در خصوص انتخاب رشته؛ سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

« به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۷ می رساند براساس گزارش های رسیده به سازمان سنجش آموزش کشور برخی مؤسسه ها و مشاوران با ارائه اطلاعات ناقص به دلیل عدم آگاهی از محتوای کارنامه، داوطلبان را به اشتباه راهنمایی کرده و منجر به انتخاب رشته غیرواقعی می شوند. جهت اطلاع یک نمونه از مطالب غیرواقعی ارائه شده توسط این مؤسسه ها و افراد که در شبکه های اجتماعی و طی روزهای گذشته پخش شده است عبارت است از:

«امسال سازمان سنجش رتبه های ایثارگران را با رتبه های مناطق ۱ و ۲ و ۳ جمع کرده و رتبه ها نامناسب به نظر می رسد و رتبه ۷۰۰۰ کارنامه در انتخاب رشته ۲۵۰۰ لحاظ می شود.»

با اعلام اینکه مطلب بالا و موارد مشابه نادرست بوده و با توجه به تعداد اندک داوطلبان سهمیه ایثارگران که رتبه منطقه ای هم گرفته اند در رتبه داوطلبان اختلاف قابل توجهی ایجاد نمی شود.

همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : « در تبلیغات بعضی از مؤسسات در صدا و سیما نسبت به اعلام قبولی افرادی با رتبه های بالا در دانشگاه های معتبر اشاره می شود که براساس بررسی های انجام شده در این سازمان موارد اعلام شده مربوط به رشته های پذیرش صرفاً سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است.

که عملاً رتبه و نمره کنکور ملاک پذیرش نیست و در مؤسسات غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان غیرپزشکی دانشگاه ها می باشد و این اطلاعات ناقص باعث اشتباه در انتخاب رشته و سوق داوطلبان به چنین مؤسساتی برای سوء استفاده مالی می باشد. »

ظاهرا اشاره سازمان سنجش به اظهارات مشاوران تحصیلی چند برنامه تبلیغاتی کنکور صدا و سیما نظیر برنامه « کنکور ..... » و « گزینه ... » می باشد .

سینا تهرانی مشاور برجسته تحصیلی که مؤسسه اش اخیرا به عنوان رتبه آورترین مؤسسه کنکور از نگاه تیزهوشان شهر تهران شناخته شده است در این خصوص گفت: واکنش سریع سازمان نشان می دهد، همانگونه که سالهاست دارم می گویم آنها به دقت برنامه های کنکوری صدا و سیما را زیر ذره بین خود دارند.

در کنکور سراسری امسال نیز طراحان محترم سازمان سنجش با ذکاوت و تیزهوشی تمام ، تستهای با ارزشی طرح کردند که با روشهای غیرعلمی تدریس شده در دی وی دی های کنکور این مؤسسات که از رسانه ملی نیز پخش می شد قابل حل نبود. تعداد این تست ها به حدی بود که برای کسب رتبه های زیر هزار کنکور به شدت تعیین کننده بود.

این مشاور تحصیلی در ادامه گفت: در اینجا یک پرسش بسیار مهم مطرح است و آن اینکه صدا و سیمایی که مدام دم از حقوق مردم می زند و سایر دستگاههای دولتی یا خصوصی را زیر سؤال می برد، چرا برای تأمین کسری بودجه خود حاضر می شود تا با سرنوشت بچه های این کشور بازی کند!

واقعا چرا نظارتی بر علمکرد برنامه های تبلیغاتی کنکور رسانه ملی نیست! اینطور به نظر می رسد که بازی با سرنوشت بچه های مردم نه برای صداوسیما مهم است نه دستگاههای نظارتی.

آیا صدا و سیما مدرک تحصیلی این مشاوران را بررسی کرده است ! بسیاری از آنها حتی دیپلم هم ندارند و یا با رتبه های ۵ الی ۶ رقمی وارد دانشگاههای غیردولتی یا سطح پایین کشور شده اند. چگونه چنین افراد شکست خورده ای می توانند برای بچه های مردم نسخه موفقیت بپیچند.

صدا و سیما داد سازمان سنجش را هم درآورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آینده هیچکس براشون مهم نبوده و نیست، با این سهمیه دادن امسال و لو رفتن سوالها و طرح کردن سوالهای غلط،، امیدی برای جوانان میمونه؟ کاش زودتر از این شرایط راحت بشیم کااش

    • بدون نام

      پسرمن پارسال رتبه ش خوب بود اما انتخاب رشته نکردونشست درس خونداما امسال رتبه ش خیلی بیشتر از پارسال شده وکلا انگیزه شو از دست داده؛بلاتکلیف موندم نمیدونم چکار کنیم
      حال روحی خوبی ندارم واونم خودش تو شک رتبه ش مونده

    • بهروز رسولی

      بچه من با رتبه ۳۵۰۰ که هیچ سهمیه ای ندارد و پول و پارتی هم ندارد چرا باید رشته مورد نظرش را قبول نشود و کسی که سهمیه دارد با رتبه ۹۰ هزار جلو تر باشد این چه عدالتی است...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج