۷۵۵۶۷۷
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

طرح وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه سه طرح و لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص اصلاح نظام بانکی مطرح است، گفت: وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز طرحی درباره اصلاح نظام بانکی دارند.

خانه ملت: مسعود کرباسیان در نشست امروز (دوشنبه ۱۵ مرداد) فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور، با بیان اینکه دولت در موضوع بازگرداندن ارز جدی است، گفت: یکی از عواملی که می توانست به موفقیت گروه دوم ارزی کمک کند، بازگرداندن به موقع ارز پتروشیمی ها و فولادی ها بود.

وی در خصوص ورود ارز پتروشیمی ها به بازار ارزی گفت: عمده مجتمع های پتروشیمی در اختیار وزارت دفاع، نفت، شستا و تامین اجتماعی است و دولت به دنبال این بوده که به ارز پتروشیمی ها نظم دهد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دولت در موضوع بازگرداندن ارز جدی است، افزود: یکی از عواملی که می توانست به موفقیت گروه دوم ارزی کمک کند، بازگرداندن به موقع ارز پتروشیمی ها و فولادی ها بود، لذا در این موضوع حسابرسی ها به صورت تک به تک صورت می گیرد.

کرباسیان با بیان اینکه مرکزی در وزارت اقتصاد تشکیل شده که نوع نگرش آمریکا نسبت به تحریم های اعمالی علیه ایران را رصد می کند، تصریح کرد:

هفته گذشته یکی از کارشناسان آمریکایی و طراحان تحریم علیه ایران عنوان کرده که ترامپ نمی تواند اهداف تحریمی خود علیه ایران را پیاده کند، زیرا اگر نفت ایران تحریم شود، قیمت جهانی این محصول استراتژیک افزایش می یابد و با همان صادرات نفت کم، کمبود درآمد ایران جبران می شود.

کرباسیان با بیان اینکه وزارت اقتصاد حدود ۳۳ پروژه در حوزه دولت الکترونیک تعریف کرده است، افزود: دولت درآمد مالیاتی را از ۲۸ هزار میلیارد تومان به ۹۶ هزار میلیارد تومان رسانده و در سیستم مالیاتی بالغ بر ۱.۳ رکورد ثبت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه مجلس باید درخصوص مبارزه با پولشویی به دولت کمک کند، تصریح کرد:

هدف تحریم های آمریکا نظام بانکی کشور است و دولت سعی کرده پیوستن ایران بهFATF را در حالت تعلیق نگه دارد و عنوان کرده که ۴ لایحه در مرحله اجرایی شدن است، اما اگر این لوایح تصویب نشود، ایران در لیست سیاه قرار می گیرد و وضعیتی نه مناسب ایجاد می شود و فعالیت بانکی خارج از سوئیفت را نیز نمی تواند انجام دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این وزیر اقتصاد در حداداره یک مشاوراملاک هم نیست خیلی نچسبه آدم قحطیه اینو گذاشتن ور دل ملت؟ روحانی ورش دار

    • علی

      مالیات گرفتنو خوب بلده دولت
      پیش پیش از مردم میگیرن اما امان از وقتی که باید خدمات متقابل به مردم بدن
      خدماتشون به مردم اسمش گرون کردن اجناسه بالای 50 درصد بانک مرکزی میگه 9 درصد
      این متنو خودمم میخونم هنگ میکنم

    • سعید

      دقت کردید ارز دست چه کسانی بود که گران شد وزارت دفاع، نفت، شستا و تامین اجتماعی و تازه از بیانات شیوای ایشان اینکه باید برای معاملات بین بانکی FATF هم باید اجرا بشود یعنی تاراج و در نهایت در اغوش امریکایی ها و اروپاییان و هر چه انان کردن ثروت اینطور پایمال میشود عزیزان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا زدی به هدف

    • بدون نام

      متاسفانه محاسبه مالیات بدون هیچ مبنایی و به زور هست ‌ . دولت فقط زورش به فقرا و بیچارگان می رسد ...

    • بام

      هرموقعی میگه یه چیزی اثلاح بشود تن وبدن ادم میلرزانه بعنی چی الکی کار مزد برای موحودی بانک ملی برمیدارن که وای خب حالا اصلا ح میخوای بکنی در موقع تحریم سود سپرده بانکی رازیاد کن هرچی مبلغ وام کمتر بهتر یعنی چی برای مسکن بردین بالا کمترش کنید متایفانه اصلاح شما برای تسهیلات نمیشه

    • حسین

      مالیاتی‌که از 28هزار میلیارد تومان به 96هزار میلیارد تومان رسیده نتیجه دریافت از مودبانی است که فرار مالیاتی داشتند وی از مردم عادی بابت صورتحساب تلفن وآب وبرق وگاز وغیره است واین مالیات همه بودجه فرهنگی فلان آقا میشود وبا صرف کارهای عمرانی مدرسه ودرمانگاه و بیمارستان را که خیرین می سازند دولت بودجه را کجا خرج می کند

    • بدون نام

      خب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج