جاباما
۷۵۵۷۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

گزارش برنامه نود با جهانبخش و خداداد

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ، گفت‌وگوهایی با خداداد عزیزی و علیرضا جهانبخش داشت.

ورزش سه: برنامه نود دوشنبه شب(پانزده مردادماه) از ساعت ۲۲:۵۵ آغاز شد که پخش مسابقات و حواشی هفته دوم فصل جدید لیگ برتر، مجادله لفظی خداداد عزیزی با تماشاگران سپیدرود در مصاحبه تلفنی با او، گفت‌وگوی اسکایپی با علیرضا جهانبخش، بررسی داوری‌های پُر اشتباه، اوضاع نابسمانان مالکیت باشگاه سپیدرود، آنالیز عملکرد استقلال و پرسپولیس در دومین مسابقه فصل و ... از جمله بخش‌های این برنامه بود که مشروح این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:

* نظرسنجی

«موفق‌ترین تیم در نقل و انتقال؟»؛ سوال امشب برنامه نود است که مخاطبان آن می‌توانند با ارسال یکی از گزینه‌های «استقلال تهران»، «پرسپولیس»، «تراکتورسازی»، «ذوب‌آهن» و «سپاهان» نظر خود را ارسال کنند.

گزارش برنامه نود با جهانبخش و خداداد

پیکان ۳-۰ سایپا

نکات بازی:

گل اول پیکان ششصدمین گلی بود که سایپا در لیگ برتر دریافت می‌کرد.
محمد قاضی با پیراهن هشتمین تیم در لیگ برتر موفق به گلزنی شد.
پیروزی جلالی برابر سایپا بعد از پنج سال.
سنگین‌ترین شکست سایپا برابر پیکان.
علی دایی آخر بازی اعتراض شدیدی به وضعیت سالن کنفرانس استادیوم شهر قدس انجام داد.

نساجی ۱-۱ تراکتورسازی

نکات بازی:

استوکس پانزدهمین گلزن خارجی تیم تراکتورسازی است.
اولین گل نساجی در تاریخ لیگ برتر توسط نظری به ثمر رسید.
بیستمین گل محمدمهدی نظری در تاریخ لیگ برتر.
تراکتورسازی برای سومین فصل پیاپی برای کسب پیروزی در دو بازی اول لیگ برتر ناکام ماند.

*در ادامه کلیپی از باشگاه‌های محمد قاضی و برخی از گل‌های زیبایش پخش شد. وی در باشگاه‌های فولاد، ذوب‌آهن، پرسپولیس، استقلال، صبای قم، نفت تهران، پدیده مشهد و حالا پیکان تهران بازی کرده است

*ترین‌های هفته دوم:

حرکات تکنیکی:
محمدرضا حسینی ،امیرحسین کریمی ،اسماعیل فرهادی ،محمد نوری ،روح‌الله باقری ،فراز امامعلی ،محمد ستاری ،وحید نامداری ،میلاد زکی‌پور ،حسین پورامینی ،آرمان رمضانی ،وحید خشتان

تیر دروازه:
بشار رسن (پرسپولیس-فولاد)
مصدومیت هفته:
رضا حبیب‌زاده (استقلال-ذوب‌آهن)
کار تیمی:
پرسپولیس تهران برابر فولاد خوزستان
خشونت:
میلاد خدایی (نفت مسجدسلیمان- پارس جنوبی جم)
موقعیت از دست رفته:
رضا خالقی‌فر (صنعت نفت آبادان- گسترش فولاد)
پاس گل:
روح‌الله باقری (استقلال-ذوب‌آهن)
مهار برتر:
رشید مظاهری (استقلال-ذوب‌آهن)
گل برتر:
ساسان انصاری (سپیدرود-سپاهان)

*در ادامه کلیپی از برنامه نوستالوژیک نود پخش شد که بازی پرسپولیس و سایپا را در روز ۱۵ مرداد ۱۳۷۹ را تحت پوشش خود قرار داده بود.

استقلال ۲-۲ ذوب‌آهن

نکات بازی:

اولین دبل وریا در استقلال تهران

اولین امتیاز شفر در فولادشهر

کنفرانس مربیان:

شفر:هر دو تیم موقعیت فراوان داشتند و شاید بازی می‌توانست پنج پنج مساوی تمام شود. اما از این نتیجه خوشحال نیستم و در ضمن داور گل سالم ما را آفساید اعلام کرد.

نمازی:در نیمه اول بازی خوب و منطقی ارائه کردیم و توانستیم گل بزنیم. اما در نیمه دوم بر اثر اشتباهات فردی برتری خود را از دست دادیم و بازی مساوی شد.

* کارشناسی داوری

- پیکان و سایپا

بعد از پاس در عرض ترابی، مدافع پیکان عمدا توپ را در لحظه آخر با دست زد و باید یک پنالتی به سود سایپا اعلام می‌شد.

شاه‌علی‌دوست با استوک خطا نکرد و برخورد او با بازیکن پیکان جدی نبود که به همین دلیل کارت زرد در این صحنه کفایت می‌کرد.

اخطار به مهدی ترابی به دلیل تمارض در محوطه جریمه پیکان درست بود.

- تراکتورسازی و نساجی مازندران

استوکس، مهاجم تراکتورسازی قبل از رسیدن به مدافع نساجی خود را روی زمین انداخت و به علت شبیه‌سازی باید کارت زرد می‌گرفت که این اتفاق رخ نداد.

دو مدافع تراکتورسازی روی میری مرتکب خطا شدند و شماره ۳ تیم تراکتور به علت گرفتن مهاجم نساجی باید اخراج می‌شد و باید داور در این صحنه پنالتی اعلام می‌کرد.

امید سینگ به دلیل شبیه‌سازی در تقابل با طیبی باید کارت زرد دریافت می‌کرد.

- ذوب‌آهن و استقلال تهران

در زمان گل ذوب‌آهن، وریا غفوری خطای شدید با وجود اینکه نمی‌بینید، روی رضا حبیب‌زاده مرتکب خطای شد و طبق قانون باید کارت قرمز می‌گرفت؛ البته اعلام گل و آوانتاژ در این صحنه درست بود.

علی‌نژادیان، کمک داور اول جای‌گیری اشتباهی داشت و به دلیل زاویه دید بد، به اشتباه آفساید مهاجم استقلال که در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود را اعلام کرد.

بوحمدان، هافبک ذوب‌آهن به دلیل ضربه با دست به صورت بازیکن استقلال باید کارت زرد می‌گرفت.

محمدزاده به دلیل خطا روی باقری و گرفتن موقعیت گل استقلال به درستی کارت زرد دوم را دریافت کرد.

خطای دانشگر روی بازیکن ذوب‌آهن که آوانتاژ اعلام شد، گرفتن موقعیت حمله ذوبی‌ها بود و مدافع استقلال باید کارت زرد دوم خود را در این صحنه دریافت می‌کرد.

کمک داور اول مسابقه برای دومین بار به اشتباه آفساید مهاجم استقلال را گرفت.

خطای دانشگر که منجر به دریافت کارت زرد دوم او شد، حمله موثر تیم ذوب نبود و داور نباید اخطار دوم را نشان می‌داد.

* به مناسبت خداحافظی وحید طالبلو، دروازه‌بان سابق تیم ملی و استقلال کلیپ زیبایی راجع به دوران معرفی او به فوتبال، درخشش در استقلال و تیم ملی و زمان جدایی او از آبی پوشان پخش شد؛ او در پیام ویدئویی ضبط شده نیز عنوان کرد: «دوست دارم از این وقت برای تشکر از دوستان و کسانی که برای من زحمت کشیدند، استفاده کنم؛ بسیار تصمیم سختی بود ولی من یک اصولی دارم که همیشه به آن پایبند بودم؛ دوست نداشتم به هر قیمتی فوتبالم را ادامه دهم؛ سخت‌ترین تصمیمم را گرفتم ولی امیدوار هستم از تجربه بزرگان که به ارث بردم، از آنها به زودی برای جوانان استفاده کنم؛ به امید ایرانی سربلند، پاینده و پیروز باشید.»

* به مناسبت دیدار هفته سوم استقلال و تراکتورسازی، کلیپی از دیدارهای جذاب این دو تیم طی سالیان اخیر و حواشی زیادی که از زمین تا سکوها در آن به وجود آمده بود، پخش شد.

* سپیدرود 1 سپاهان 6

نکات بازی

سجاد شهباززاده بعد از ۸۱۷ روز موفق به گلزنی در لیگ برتر شد.
سنگین‌ترین شکست سپیدرود در تاریخ لیگ برتر.
بدترین باخت فصل برای سپیدرود.
سپاهان برای نخستین بار در بازی‌های خارج از خانه موفق به زدن 6 گل شد.
رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی امیر قلعه‌نویی برابر خداداد عزیزی.
خداداد عزیزی 10 بازی بدون برد در لیگ برتر.

* ویدئویی از حواشی عجیب بازی سپیدرود و سپاهان که اعتراض‌های خداداد عزیزی به داوری، شعار تماشاگران علیه او و واکنش این سرمربی به هواداران و اظهارات امیر قلعه‌نویی در تمجید از خداداد پخش شد.

* عزیزی: یک جایی صبر آدم تمام می‌شود

خداداد عزیزی، سرمربی سپیدرود رشت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود راجع به انتقاد تماشاگران این تیم علیه او اظهار کرد: این نظر مردم است؛ طرف حساب من همه مردم رشت هستند، نه یه تعداد تماشاگرنما که از دقیقه 20 فحاشی می‌کنند؛ حمایت از علی کریمی یا حیا کن، رها کن گفتن عده‌ای مشکلی ندارد ولی اینکه به خانواده‌ام توهین کنند را نمی‌توانم بپذیرم.

او ادامه داد: شما(تماشاگران سپیدرود) توهین کردید که من جواب دادم؛ من در رشت مردم را می‌بینم که بخاطر آن سابقه ملی به من احترام می‌گذارند و من هم تا کمر برای آنها خم می‌شوم و در تمام ایران این ارتباط دوستانه وجود دارد؛ اصلا این کار وظیفه من است.

عزیزی اضافه کرد: آن تعداد تماشاگرنما که به من، خانواده و ناموس من توهین کردند، اگر باز هم این کار را انجام دهند، دوباره جواب‌شان را می‌دهم؛ کسی می‌پذیرد که خودش یک جایی بایستد و به ناموس و خواهر و مادر او توهین کنند؟؛ امیدوار هستم این اتفاق برای کسی نیافتد که از دقیقه 20 بازی به مدت 60 دقیقه علیه او فحاشی کنند؛ آن هم در نخستین مسابقه داخل خانه.

سرمربی سپیدرود با اشاره به نتایج فصل گذشته این تیم کرد: سپیدرود پنج بازی اول فصل قبل را باخت و سال گذشته در بیشتر بازی‌های خارج از خانه شکست خورد ولی حالا در نخستین میزبانی فصل فحاشی می‌کنند و شعار سر می‌دهند.

او یادآور شد: این نظر برخی تماشاگران است که می‌گویند خداداد عزیزی یا علی کریمی ولی مدیران باشگاه راجع به این قضیه تصمیم می‌گیرند.

عزیزی عنوان کرد: اگر توهینی در استادیوم داشتم، به آنهایی بود که به من توهین کردند و به هیچ شخصی خارج از ورزشگاه توهین نکردم؛ اگر کسی توهین کند، من هم توهین می‌کنم؛ کجای فوتبال هنوز پنج دقیقه از مسابقه نگذشته فحاشی می‌کنند؟

او یادآور شد: دو هفته قبل از شروع لیگ تیم را تحویل ما دادند و به همین دلیل بازیکنان آماده نیستند؛ امیدوار هستم این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

سرمربی سپیدرود ابراز کرد: طرفداران سپیدرود 50 سال است با این تیم زندگی کردند و من هم تلاش می‌کنم نتیجه خوبی بگیریم؛ اگر یک عده فکر می‌کنند با شعار دادن من میدان را ترک می‌کنم، بدانند تا روزی که مسؤولان باشگاه بگویند من کارم را ادامه می‌دهم؛ عذرخواهی می‌کنم که این حرف را می‌زنم ولی نه به عده‌ای روی سکوها پول می‌دهم و با اینطور کارها را انجام داده‌ام.

عزیزی راجع به تشویق علی کریمی از سوی تماشاگران سپیدرود گفت: با کسی تعارف ندارم ولی تماشاگران از دقیقه 12 علی کریمی را تشویق کردند که البته حق هم دارند؛ پارسال هم وقتی علی کریمی بود، علی دایی را تشویق می‌کردند؛ گفتن «حیا کن، رها کن» را هم حق آنها می‌دانم ولی از دقیقه 35-30 به خانواده‌ام توهین کردند که دیگر این کار را نمی‌توان توجیه کرد.

او درمورد وضعیت مالکیت سپیدرود اظهار کرد: زمانی که من با این مجموعه قرارداد بستم، مالک باشگاه آقای نوین بود که قرارداد او را هم دیدم ولی بعد یک نفر دیگر هم پیدا شد.

خداداد در خصوص اخراج حسین کعبی از تیم سپیدرود ابراز کرد: علت انجام این کار مسائل فنی بود و به همین خاطر ایشان در اختیار باشگاه قرار گرفت و از مجموعه ما جدا شد ولی اگر آقایان دوست دارند بگویند عاشق این تیم هستند و بخاطر هواداران اخراج شدیم، بدانید که به این دلایل چنین اتفاقی رخ نداده و فقط مسائل فنی بوده است.

سرمربی سپیدرود تصریح کرد: اگر می‌خواستم بخاطر احترام به هواداران بازیکنی را اخراج کنم باید حسین ابراهیمی، رضا مهدوی و ... را هم اخراج می‌کردم؛ حسین کعبی بخاطر مسائل فنی اخراج شد.

خداداد خطاب به فردوسی پور گفت: شما که آستانه تحمل بالایی مقابل فحاشی‌ها دارد، کلاسی هم برای ما بگذارید تا مثل شما شویم!

او راجع به جدایی محسن ایران‌نژاد گفت: ایران‌نژاد با باشگاه صحبت کرد و به دلیل یک سری مشکلات خواست تا از ما جدا شود ولی او را اخراج نکردیم؛ زمانی که من به سپیدرود رفتم، قرارداد هشت نفر با این باشگاه ثبت شده بود که یکی از آنها حسین کعبی بود.

خداداد عزیزی عنوان کرد: من با دنیزلی کار کردم که بعد از پنج هفته بازیکن را اخراج کرد؛ من چنین جسارتی نمی‌کنم که کعبی خطایی کرده است چون شیطنتی از او ندیدیم و فقط از نظر فنی در اختیار باشگاه گذاشتیم تا بازیکن جدید بگیریم؛ ما گفتیم آقای کعبی نمی‌تواند از نظر فنی به ما کمک کند.

* به دلیل پیروزی 6 بر یک سپاهان در رشت برابر سپیدرود، کلیپی از بهترین بردهای خارج از خانه تاریخ لیگ برتر پخش شد.

* جهانبخش: آلکمار با انتقال من رکورد شکست

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی برایتون انگلیس در گفت‌وگوی اسکایپی با برنامه نود راجع به روند سریع مطرح شدن او در فوتبال اظهار کرد: با افتخار می‌گویم همیشه هدف داشتم و از بچگی و وقتی در داماش بازی می‌کردم، دوست داشتم قدم‌های بزرگی بردارم و هدفم را دنبال کنم؛ یکی از اهدافم رسیدن به اروپا بود که در سن خوب به فوتبال این قاره رفتم.

او ادامه داد: مشورت‌هایی که گرفتم موجب رفتنم به فوتبال هلند شد و با وجود اینکه پیشنهادهای دیگری داشتم، قدم خوبی برداشتم؛ از رفتن به هلند خیلی خوشحال هستم که دو سال خوب در نایمخن داشتم و می‌دانستم بعد از دو سال نیز باید از این تیم جدا شوم و مسیر بعدی مهم است که همان مقطع با باشگاه برایتون مذاکره‌ای انجام دادم ولی تصمیم گرفتم به آلکمار بروم که سه سال خوب در این تیم داشتم؛ آلکمار به بهترین شکل برای من تمام شد و دوست داشتم از فوتبال هلند بیرون بروم و قدم بهتری بردارم.

جهانبخش عنوان کرد: شاید کلیشه‌ای باشد ولی دوست داشتم آرام آرام قدم بردارم و به برایتون بروم؛ پروسه انتقالم بزرگ بود و باشگاه آلکمار شرایط سختی برای ترانسفر من گذاشت که همین موضوع موجب انتقال دیرهنگام من شد؛ آلکمار می‌خواست دریافتی خوبی از ترانسفر من داشته باشد که همین اتفاق افتاد و رکورد نقل و انتقال این باشگاه شکست و آنها درآمدزایی کردند.

ستاره ایرانی برایتون عنوان کرد: شاید داشتن شرایط آرمانی برای شروع بازی‌ها سخت باشد ولی تلاش می‌کنم به شرایط مطلوبی تا زمان بازی‌ها برسم.

جهانبخش در خصوص حضور در دو دیدار تدارکاتی برایتون ابراز کرد: بازی با نیس در فرانسه، نخستین مسابقه من برای برایتون بود که بعد از چهار، پنج روز تمرین مربی از من خواست به میدان بروم؛ بخاطر همین بازی اول برای من سخت بود و آمادگی کامل را نداشتم که به من گفتند انتظارات از من بالاست.

او تصریح کرد: بازی با نانت فرانسه در استادیوم خانگی خودمان بود که فرصتی شد هواداران‌مان را ببینم و بازی کنم.

مهاجم ایرانی برایتون راجع به شرایطی که باید برای بازی در هفته اول لیگ برتر انگلیس پیدا کند، گفت: همیشه هماهنگی با محیط جدید زمان می‌برد ولی رقابت از اول فوتبالم بوده و هیچ جایی به آدم قول نمی‌دهند شرایط خوبی دارید، اما تمام تلاشم را انجام می‌دهم به شرایط فیزیکی و بدنی خوبی برسم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برابر واتفورد در ترکیب است یا خیر، اظهار کرد: نمی‌شود پیش‌بینی کردم که فیکس هستم یا نه ولی تمرینات خوبی طی روزهای اخیر داشتم و کارم را جدی انجام می‌دهم.

این ستاره ایرانی درباره حضور بیسوما در برایتون ابراز کرد: او بازیکن خوبی است که از لیگ فرانسه آمده است؛ برای انتقال او هم باشگاه برایتون پول سنگینی داد که در پست هافبک وسط بازی می‌کند؛ پروپر هلندی هم در تیم ما است ولی باشگاه می‌خواهد قدم رو به جلوتری بردارد و جزو ده تیم برتر لیگ انگلیس قرار بگیرد.

جهانبخش یادآور شد: همیشه حمایت ایرانیان از بنده بوده و در باشگاه‌های قبلی و حالا در برایتون برای مسؤولان باشگاه‌ها جالب است که مردم ایران به اندازه زیادی پیگیر فوتبال ما هستند که این مسائل برای ما دلگرمی است و انگیزه زیادی می‌دهند که از تمام آنها تشکر می‌کنم.

او راجع به عدم رفتن لستر سیتی و پیوستن به برایتون گفت: از شرایط حضورم در برایتون رضایت دارم که این تیم را انتخاب کردم؛ سعی کردم نسبت به علاقه باشگاه با آنها صحبت کنم؛ سه سال پیش برایتون پیگیر انتقالم بود ولی در نهایت تصمیم گرفتم به آلکمار بروم؛ اینکه باشگاه برایتون سه سال قبل به دنبال صعود به لیگ برتر بود و به آن رسید، اتفاق جالبی برای من محسوب می‌شد که در انتخاب این تیم تاثیر گذاشت.

جهانبخش تاکید کرد: سرمربی برایتون در یکی، دو سال اخیر بازی‌های من را پیگیری می‌کرد ولی در لستر سیتی، مدیر باشگاه علاقه‌مند به انتقالم بود؛ پیشنهاد لستر سیتی خیلی بهتر از برایتون بود ولی آن خواستن و تلاش برایتون برای انتقال من خیلی قابل احترام بود/

او اضافه کرد: لستر سیتی به دلیل بزرگ بودن باشگاه‌اش، شاید خواستن واقعی را به من نشان نداد و من هم با مشورت‌هایی که از پدر و مادرم، مدیر برنامه‌ام، کارلوس کی‌روش و ... گرفتم به برایتون رفتم؛ شاید انتقالم به تیم بزرگ سریع اتفاق نیافتاد، اما آهسته بود و امیدوار هستم پیوسته باشد.

مهاجم ایرانی برایتون عنوان کرد: بازی راحت در لیگ انگلیس وجود ندارد و در هفت هفته اول دو بازی سخت در خانه و دو مسابقه دشوار بیرون از خانه داریم؛ از یک نظر هم خوب است که در همین ابتدای فصل که آنها شکل درستی نگرفتند، با آنها مسابقه داریم ولی در انگلیس شرایطی وجود دارد که هر تیم امکان برد تیم دیگری را دارد.

جهانبخش ابراز کرد: قدمی که برداشتم، دوست داشتم قدم رو به جلویی برای من باشد و به فوتبالم کمک کند؛ دوست داشتم ورودم به لیگی مثل انگلیس، در شرایط خوبی صورت بگیرد.

او راجع به حضور بازیکنان ایرانی در اروپا گفت: امیدوار هستم عملکرد خوبی داشته باشم و از طرف دیگر بچه‌های زیادی از ایران به فوتبال اروپا بیایند؛ تمام تلاشم را می‌کنم تا فصل خوبی در انگلیس داشته باشم؛ امیدوار هستم مردم ایران هم من را دعا کنند.

* آنالیزی از بازی تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال تهران پخش شد.

* آنالیزی از بازی پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ برتر و عملکرد درخشان سرخ پوشان و به ویژه نمایش خوب خط هجومی این تیم پخش شد.

* گزارشی از عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر پخش شد

* پارس جنوبی جم ۲ نفت مسجدسلیمان صفر

نکته بازی: نفت مسجدسلیمان، تنها تیم بدون گل زده لیگ هجدهم.

- کنفرانس مربیان

عبدالله ویسی: در تمام نقاط زمین، تیم پارس جنوبی جم از ما بهتر بود و توانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند و برنده شوند.
مهدی تارتار: بچه‌های ما روی شکم سیری بازی کردند و موقعیت‌های زیادی از دست دادیم؛ نیم‌فصل دوم اینطور نیست که چنین موقعیت‌هایی به دست بیاوریم و از دست بدهیم.

* استقلال خوزستان 1 پدیده مشهد 2

نکته بازی: اولین شکست استقلال خوزستان برابر پدیده در تاریخ لیگ برتر.

- کنفرانس مربیان

یحیی گل‌محمدی: نیمه اول بازی خوبی انجام ندادیم، گل خوردیم، اخراجی دادیم و موقعیت خاصی ترتیب ندادیم ولی در نیمه دوم نمایش خوبی داشتیم، حملات زیادی ایجاد کردیم و با زدن دو گل کار خوب تیم تکمیل شد.

محسن یزدی: اگر دقت مهاجمان تیم ما بیشتر بود می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم؛ عدم آمادگی بدنی بازیکنان، مشکل اصلی ما در نیمه دوم بود.

* صنعت نفت آبادان 1 گسترش فولاد 1

نکات بازی

فیروز کریمی ۱۱ بازی و تنها یک برد برابر مربیان خارجی.
گسترش فولاد بدون شکست برابر صنعت نفت.

- کنفرانس مربیان

فیروز کریمی: اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، هر دو تیم حملات زیادی داشتند و تساوی نتیجه عادلانه‌ای بود.
سرجیو: گرفتن یک امتیاز، بهتر از شکست بود ولی استحقاق بیشتری داشتیم.

* کارشناسی داوری

- سپیدرود و سپاهان

توپ به دست پورقاز خورد ولی پنالتی نبود چون او دست خود را کشیده بود.
توپی که منجر به گل اول سپاهان شد، قبل از آن در میانه زمین خطا روی بازیکن سپیدرود رخ داده بود.
روی صحنه گل چهارم سپاهان، مشخص نبود که مهرداد محمدی در آفساید است یا نه.
دروازه‌بان سپیدرود به دلیل زدن توپ با دست بیرون از محوطه جریمه در دقایق ابتدایی نیمه دوم، باید کارت قرمز می‌گرفت.
خطای پنالتی برای سپیدرود به درستی اعلام شد چون مدافع سپاهان دست مهاجم سپیدرود را کشید.
در دقیقه 82 خطای مدافع سپاهان روی مهدوی، هافبک سپیدرود باید اعلام می‌شد.

* اصفهانیان: داوران با سفر هوایی به محل بازی‌ها می‌روند

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: عملکرد داوران در هفته اول مطلوب بود ولی اشتباهاتی داشتند که برنامه‌ای در رابطه با تنبیه‌های انضباطی داشتیم.

او راجع به موضوع سفر زمینی داوران به مسابقات لیگ برتری عنوان کرد: وقتی با آقای تاج صحبت کردیم، گفتند اصلا اینطور نیست و داوران با هواپیما به محل بازی‌ها می‌روند.

اصفهانیان درباره دلیل سفر زمینی تیم داوری بازی ذوب‌آهن و استقلال به اصفهان گفت: آنها به دلیل اینکه در همدان بودند، باید به تهران می‌آمدند و بعد با پرواز تهران به اصفهان می‌رفتند که به همین دلیل خودشان اعلام کردند با ماشین از اصفهان به اصفهان می‌رویم.

* وضعیت آشفته مالکیت باشگاه سپیدرود رشت سوژه گزارش برنامه نود بود که در کلیپی به این موضوع پرداخته شد و گفت‌وگوهایی ضبط شده با الماس‌خاله رئیس هیأت فوتبال استان گیلان، تن‌زاده مالک سابق باشگاه سپیدرود و ... انجام گرفته بود.

* کارشناسی داوری

- پرسپولیس و فولاد خوزستان

اخطار دوم به سینا مریدی و اخراج او به درستی داده شد.
علی علیپور در محوطه جریمه فولاد تمارض کرد و باید کارت زرد می‌گرفت.

- پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان

خدایی‌اصل، مدافع چپ نفت به دلیل خطای شدید روی بازیکن پارس جنوبی باید اخراج می‌شد.

- استقلال خوزستان و گسترش فولاد

نمی‌توان تشخیص داد قنبری، بازیکن پدیده خطایی مرتکب شده و آیا اخطار دوم به او درست بوده یا خیر.

بازیکن پدیده به دلیل اینکه بدون توپ مدافع استقلال خوزستان را زد، باید اخراج می‌شد که داور خطا هم تشخیص نداد.

کارت زرد دوم به بازیکن استقلال خوزستان و اخراج او به درستی انجام شد.

کمک داور در اعلام آفساید مهاجم استقلال خوزستان که در موقعیت تک به تک بود، اشتباه کرد

اخطار به بازیکن استقلال خوزستان به دلیل تکل در میانه زمین درست بود.

* نتیجه نظرسنجی

بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که ۵/۴۳ درصد از آنها اعتقاد داشتند پرسپولیس موفق‌ترین تیم در نقل و انتقالات بوده است.

برنامه نود این هفته ساعت ۰۲:۳۲ بامداد روز سه‌شنبه، شانزدهم مردادماه خاتمه یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این برنامه نود در طول نزدیک دو دهه فقط بعنوان مخرب فوتبال عمل کرده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج