۷۵۵۷۵۸
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

میرزایی نکو: به پیشنهادهای خاتمی توجه شود

میرزایی‌نکو می گوید: برای سربلندی ایران و جمهوری اسلامی باید قبل از حمله براندازان داخلی و خارجی سریعا به ١٥ موردی که جناب خاتمی اشاره کردند، توجه شود و اقدام عملی نیز صورت گیرد. راه برون‌رفت از این شرایط همبستگی و وحدت ملی، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی، آزادی همه مطبوعات است

بررسی ابعاد مختلف جلسه سوال از رییس‌جمهور در گفتگوی روزنامه اعتماد با قاسم میرزایی‌نکو:

سوال از رییس‌جمهور به جریان افتاده است. به نظر شما آقای روحانی چطور باید این موقعیت را برای خود به فرصت تبدیل کند؟

بحث سوال از رییس‌جمهور از یک سال قبل مطرح بوده و طیف خاصی آن را دنبال می‌کنند، گویی نان هر شب‌شان سوال و عنوان ناکارآمدی دولت و شخص آقای روحانی است. حالا که کار به اینجا رسیده به نظر من رییس‌جمهور باید خیلی سریع به مجلس آمده و با نمایندگان صحبت کند.

میرزایی نکو: به پیشنهادهای خاتمی توجه شود

فکر می‌کنید مردم و نمایندگان انتظار شنیدن چه حرف‌هایی را دارند؟ روحانی چه بگوید که همه قانع شوند؟

رییس‌جمهور باید بپذیرد که کم گذاشته، با بدنه اصلاحات تعامل تام و تمام نداشته، با همه کسانی که او را یاری کرده و تلاش کردند که برای دور دوم در پاستور کرسی داشته باشد، نامهربانی کرده و به آنان بی‌توجه بوده است. مهم‌تر از همه به خواست مردم بی‌توجهی کرده و کمترین خواسته سیاسی آنان را پیگیری نکرده یا اگر هم کاری کرده به مردم گزارش نداده است. پس حالا باید بعد از عذرخواهی از ناگفته‌ها در مورد موانع پیش روی خود و تصمیم‌گیری‌های خارج از اختیارش بگوید. باید بگوید که مشکلات دولت از کجا نشات می‌گیرد.

به فرض که روحانی به مجلس آمده و خیلی هم تند صحبت کند. این ماجرا چه سودی برای طراحان سوال دارد؟ منفعت آنان از فراخواندن رییس‌جمهور در شرایط فعلی به مجلس چیست؟

نمی‌دانم؛ این را باید از آن‌ها بپرسید. فکر می‌کنند اگر آقای ربیعی یا هر وزیر دیگری برود ظرف دو ماه آن وزارتخانه گل و بلبل می‌شود. اصلا این طور نیست. شاید تغییرات در حد ١٠ یا ١٥ درصد باشد، اما با تغییر افراد تحول خاصی ایجاد نمی‌شود. فرض کنیم که اکنون استیضاح کرده، عدم کفایت رییس‌جمهور را کلید زده و بعد هم رییس‌جمهور دیگری انتخاب کنند؛ مگر با این روش شرایط کشور تغییر می‌کند؟ به نظر من این آدرس غلط دادن است.

منظورتان این است که روحانی با مردم حرف بزند و بعد در یک همه‌پرسی از مردم بپرسیم که قانع شده‌اند یا خیر؟

بله، باید روشن شود که نظر مردم چیست. روحانی به عنوان رییس‌جمهور اختیاراتی دارد و می‌تواند نظرخواهی و همه‌پرسی از مردم را مطرح کند. می‌تواند از مردم در مورد سیاست خارجی، رابطه با امریکا، پاسخ به ترامپ در مورد گفتگو و... بپرسد. اگر مردم در سرنوشت خودشان رای و نظری داده باشند تا آخر دفاع و ایستادگی می‌کنند.

شما از ابزار همه‌پرسی به عنوان یک ابزار مناسب در شرایط فعلی صحبت می‌کنید، اما چه کسی باید این را طرح کند. مردم که نمی‌توانند بگویند همه‌پرسی برگزار کنید. این وظیفه شما به عنوان نماینده یا خود رییس‌جمهور است.

بله، من هم به همین‌خاطر امروز می‌گویم که اکنون وقت همه‌پرسی است. من کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم. در چارچوب حقوق و قوانین حاکم بر نمایندگی می‌گویم که باید مردم را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کرد. اگر مردم در صحنه باشند ما به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

چطور باید به نتایج خوب رسید؟ به نظر شما راهکار‌های آقای خاتمی برای برون‌رفت از این وضعیت کفایت می‌کند؟

بله، برای سربلندی ایران و جمهوری اسلامی باید قبل از حمله براندازان داخلی و خارجی سریعا به ١٥ موردی که جناب خاتمی اشاره کردند، توجه شود و اقدام عملی نیز صورت گیرد. راه برون‌رفت از این شرایط همبستگی و وحدت ملی، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی، آزادی همه مطبوعات است. در یک کلام باید شنیدن حرف مردم را سرمشق فکر و تصمیم و اجرا قرار دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما غلط میکنید اظهار نظر میکنی منافق خائن

    • بدون نام

      تو میدونی دماوند کجاست . لعنت به شماها و خلتمی و..... شکم سیر احمق

    • بدون نام

      خودتان اعتراف می کنید به مردم توجهی نکرده پس چرا به سوال کنندگان ایراد می گیرید . متاسفم .

    • بدون نام

      خاتمی یک خائن خود باخته است که در فته ۸۸ باید اعدام می شد ...

    • جعفر عبافروش

      رئیس بگوید چه اتفاقی افتاده که 1 مردم به نان شب محتاج شده اند. 2.... چه کرده است که دشمن دارد عربده مستی می کشد 4 از کجای کار می ترسید؟؟؟.
      به ما پابرهنه ها بگویید...

    • بدون نام

      خداوند پدرتون رو بيامرزد بااين بیانات شیوایتان، اما واقعاً تومملکت ما کسی به مردم ويا نظر اونها اهمیت ميده؟ ...مردم یعنی ماشین رٱی دادن اجباری در مواقع ضروری. دربعدازاین موقعیت مردم ونظر آنها کشکه....

    • بدون نام

      نوووووش جون اصلاح طلبها .
      هنوز میگن ما چیزی از دولت نخاستیم .
      بیا همش مال خودتون .
      لعنت الله علیکم اجمعیت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج