۷۵۵۸۷۷
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

نبرد‌های به یادماندنی استقلال و تراکتور در آزادی

حساس‌ترین بازی این هفته‌ی رقابت‌های لیگ برتر بین دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود.

وب‌سایت نود: دو هفته از رقابت‌های لیگ برتر در حالی گذشته است که دو تیم پرطرفداران کشورمان استقلال و تراکتورسازی با سرمربیان خارجی خودشان "وینفرد شفر" و "جان توشاک" هنوز نتوانسته‌اند بردی را در لیگ هجدهم بدست آورند. این دو تیم حالا بعد از دو تساوی در بازی‌های اول خود در لیگ برتر جمعه شب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

شرایط این دو تیم در شروع لیگ امسال شبیه شرایطشان در فصل گذشته است. آن‌ها در لیگ هفدهم هم در حالی در هفته‌ی سوم به مصاف هم رفتند که هیچکدام هنوز نتواسنته بودند بردی را بدست آورند و در آن بازی استقلالی‌ها که "علیرضا منصوریان" را روی نیمکت خود می‌دیدند، موفق شدند با شوت دیدنی "سرور جپاروف" هافبک ازبکستانی خود، از سد تراکتورسازی بگذرند و اولین برد خود در لیگ هفدهم را بدست آورند.

برد فصل گذشته استقلال در خانه مقابل تراکتورسازی به روند پیروزی‌های تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی پایان داد. به بهانه‌ی بازی هفته‌ی سوم استقلال و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی، چند برش از بازی‌های به یادماندنی این دو تیم در این ورزشگاه را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

آخرین بازی جادوگر در شب تلخ استقلالی‌ها

تراکتورسازی لیگ سیزدهم را با "مجید جلالی" آغاز کرد و با "تونی اولیویرا" پرتغالی به پایان رساند. آن‌ها در هفته‌ی پایانی رقابت‌ها باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران می‌رفتند. استقلالی‌ها وقتی به بازی با تراکتور در هفته‌ی پایانی رسیدند، در کنار ۳ تیم فولاد خوزستان، پرسپولیس و نفت تهران شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشتند.

نبرد‌های به یادماندنی استقلال و تراکتور در آزادی

آن‌ها اگر از سد تراکتورسازی می‌گذشتند، حداقل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست می‌آوردند. بازی اما آنطور که شاگردان "امیر قلعه‌نویی" در تیم استقلال می‌خواستند پیش نرفت و تراکتورسازی تبریز بود که با نتیجه‌ی ۳ بر یک موفق شد میزبان خود را در ورزشگاه آزادی تهران شکست دهد.

کاشته‌ای که "محمد نصرتی" مدافع تراکتورسازی در آن بازی به "سید مهدی رحمتی" زد، هیچ وقت از یاد هواداران تراکتورسازی نمی‌رود. استقلالی‌ها با آن باخت تلخ در آزادی، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادند و بعد از تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران در لیگ برترهم پنجم شدند.

آن بازی دو تیم تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه آزادی، آخرین بازی علی کریمی ستاره و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان بود. علیرضا نیکبخت واحدی هم در آن بازی برای آخرین بار در لیگ برتر بازی کرد.

بهترین برد در ورزشگاه آزادی

در هفته‌ی بیست و نهم لیگ چهاردهم دو تیم استقلال و تراکتورسازی در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تراکتوری‌ها در کورس قهرمانی بودند و استقلالی‌ها هم که شانس کمی برای قهرمانی داشتند، باید هفته‌ی آخر رقابت‌ها به مصاف رقیب سنتی خودشان پرسپولیس می‌رفتند.

تراکتورسازی که آن روزها "تونی اولیویرا" هدایت آن را بر عهده داشت، در یک بازی برتر در روزی که "سامان نریمان جهان" هت‌تریک کرد، موفق شد حریف تهرانی خود را با نتیجه سنگین ۴ بر یک شکست دهد تا بهترین برد آن‌ها در تاریخ لیگ برتر مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی بدست آید.

نبرد‌های به یادماندنی استقلال و تراکتور در آزادی

تراکتوری‌ها بعد از آن بازی، در هفته‌ی آخر رقابت‌ها در تبریز به مصاف نفت تهران در روزی که اتفاقات عجیبی در ورزشگاه افتاد، رفتند که آن بازی در نهایت به تساوی ۳ بر ۳ انجامید و منجر شد تراکتورسازی قهرمانی را در خانه از دست بدهد و سپاهان اصفهان با هدایت "حسین فرکی" قهرمان لیگ برتر شد.

استقلالی‌ها هم در بازی آخر خود در لیگ چهاردهم، با تک گل "علی علیپور" مقابل شاگردان "برانکو ایوانکوویچ" در تیم پرسپولیس شکست خوردند تا "قلعه‌نویی" که روزی استاد بردن بازی‌های دربی بود، در آن فصل رفت و برگشت همراه با استقلال به پرسپولیس باخته باشد. آن شکست مقابل پرسپولیس در هفته‌ی آخر لیگ چهاردهم، آخرین تجربه‌ی "امیر قلعه‌نویی" روی نیمکت استقلال تهران بود.

جامی که با باخت از دست رفت

آخرین باری که استقلالی‌ها در لیگ برتر صدر جدول رده بندی را تجربه کردند به لیگ پانزدهم برمی‌گردد. آن‌ها در هفته‌ی بیست و نهم رقابت‌ها صدرنشین بودند و باید در ورزشگاه آزادی مقابل تراکتورسازی‌ای قرار می‌گرفتند که "امیر قلعه‌نویی" را روی نیمکت خود می‌دید.

نبرد‌های به یادماندنی استقلال و تراکتور در آزادی

باخت پرسپولیس در هفته بیست و هشتم مقابل نفت تهران و برد ارزشمند استقلالی‌ها مقابل ساپیا، استقلال و "پرویز مظلومی" را در آستانه قهرمانی قرار داده بود. آن‌ها اگر موفق می‌شدند از سد تراکتورسازی بگذرند، شانس زیادی برای قهرمانی داشتند اما این شاگردان "امیر قلعه‌نویی" بودند که موفق شدند با نتیجه‌ی ۳ بر ۲ از سد استقلال بگذرند تا استقلال نتواند قهرمان لیگ برتر شود.

استقلالی‌ها در هفته‌ی آخر بازی‌ها مقابل صبای قم هم متوقف شدند تا بعد از استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران همراه با "پرویز مظلومی" به مقام سومی لیگ برتر برسند. لیگ پانزدهم هم آخرین دوره‌ای بود که "مظلومی" نشستن روی نیمکت استقلال تهران را تجربه کرد. آن‌ها در همان فصل به فینال جام حذفی هم رسیده بودند که در ضربات پنالتی مقابل ذوب‌آهن در خرمشهر شکست خوردند تا در بدست آوردن جام قهرمانی در آن فصل ناکام باشند.

دومین تیم

روز جمعه در حالی استقلال و تراکتورسازی به مصاف هم می‌روند که در لیگ برتر، تراکتورسازی بعد از راه‌آهن که ۹ بار شکست داده، هیچ تیم‌هایی را به اندازه‌ی دو تیم پرطرفدار پایتخت نبرده است. آن‌ها در ۲۰ تقابل مقابل استقلال در لیگ برتر، ۸ برد بدست آورده‌اند. استقلالی‌ها هم ۵ برد مقابل تراکتورسازی داشته‌اند و ۷ بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است. در این ۲۰ بازی تراکتورسازی ۲۷ گل به استقلال زده است که به طور میانگین ۱،۳۵ گل زده در هر بازی می‌شود. استقلالی‌ها هم در این ۲۰ بازی ۲۴ گل به تراکتورسازی زده‌اند که ۱،۲ گل زده در هر بازی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج