۷۵۵۹۱۹
۶ نظر
۵۰۱۲
۶ نظر
۵۰۱۲
پ

رحیمی: مردم را به خودی و غیرخودی تقسیم نکنیم

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: افرادی که به مردم برای حضور و اعتراض فراخوان می‌دهند؛ مخصوصاً در شرایطی که تحریک‌آمیز باشد و منجر به اختلال در نظم و امنیت کشور شود، صرف‌نظر از اینکه فراخوان دهنده امام‌جمعه، مسئول یا وزیر باشد حتماً باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

اعتمادآنلاین: علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تجمعات اعتراضی مردم در برخی از شهرها، گفت: تجمع و راهپیمایی مردم صریحاً در قانون اساسی پیش‌بینی‌شده است و ضمانت اجرایی قانون اساسی در قوانین عادی است و باید آزادی شهروندان و آزادی عمل مردم را در نظر گرفت.

رحیمی: مردم را به خودی و غیرخودی تقسیم نکنیم

او گفت: عمل دولتمردان و وزارتخانه‌های مختلف هم مهم است که چقدر به این اصل قانونی در خصوص تجمعات مردم تمکین می‌کنند. نکته قابل‌توجه اینکه در مواردی شاهد بودیم به‌صورت تبعیض‌آمیز با اعتراضات و تجمعات مردم رفتار شده است. بنابراین در وهله اول مهم این است که این تبعیض برداشته شود. آزادی در راهپیمایی‌ها و تجمعات در قانون اساسی به صراحت نوشته شده و اعلام‌شده نباید مردم به خودی و غیرخودی تقسیم شوند و بعضی صداها شنیده شود و برخی دیگر خیر.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای تجمعات دستورالعملی در وزارت کشور و آیین‌نامه هیات وزیران وجود دارد که بر مبنای آن به تجمعات مجوز می‌دهند اما بحث ما این است که قبل از گرفتن مجوز همه تبعیض‌ها برداشته شود. یعنی همه باید مجوز بگیرند و اگر مجوز صادر می‌شود تبعات مجوز ذیل آن به‌عنوان حق باید پیش‌بینی شود. مانند حق آزادی بعد از راهپیمایی، حق شنیده شدن صدا، حق ترتیب اثر دادن به خواسته‌های افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی.

رحیمی در پاسخ به سؤالی که به فراخوان علم الهدی برای تجمع اشاره داشت، گفت: افرادی که به مردم برای حضور و اعتراض فراخوان می‌دهند مخصوصاً در شرایطی که تحریک‌آمیز باشد و منجر به اختلال در نظم و امنیت کشور شود، صرف‌نظر از اینکه فراخوان دهنده امام‌جمعه، مسئول یا وزیر باشد حتماً باید موردتوجه و پیگیری قرار بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص اینکه آیا تجمعات در کمیسیون مطبوعش بررسی می‌شود، گفت: کمیسیون امنیت ملی به همان نسبت که در حوادث دی‌ماه ورود پیدا کرد در موضوعات مهم کشور مخصوصاً در حوزه‌های امنیتی و انتظامی حتماً کمیسیون امنیت به‌صورت کلی ورود پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر علم الهدی فراخوان داد بدانید کار ضدانقلابی انجام ولی اگر پهلوی وجاسوسان ونفوذی های آمریکا فراخوان دادند به گفته جناب رحیمی عین قانون وثواب است؟!!!!!؟؟؟؟؟

    • خلیلی قوشچی

      این عمل رو کردید
      یه نگاه به جامعه بندازید
      یه نگاه به ادارات و سازمانها بندازید
      چی فکر کردید ملت مگه نفهمن مگه نمیبینن
      این مسوولین هستن که خودشون رو به کری و کوری زدن

    • بدون نام

      کاملا حرف درستیه. همه مردم غیر خودی هستند و باید تا میتوانیم دخلشان را درآوریم

    • شکیبه

      حالا ؟ چهل سال گروه کوچکی خودی بودن و بقیه نخودی !

    • بدون نام

      خیلی وقته کردید

    • بدون نام

      من غیر خودی ام و عاشق ترامپ ایشالا بزنتتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج