۷۵۵۹۴۱
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

منتجب‌نیا: آقای روحانی، بیشتر با مردم صحبت کنید

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:رئیس جمهور باید شفاف‌تر با مردم سخن بگوید؛ چراهمه هزینه‌هارا رئیس جمهور و دولت باید پرداخت کند؟ چرا بخشی از هزینه‌ها را به عهده کسانی که خودشان به مردم هزینه تحمیل می‌کنند نمی‌گذارید؟

ایسنا: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:رئیس جمهور باید شفاف‌تر با مردم سخن بگوید؛ چراهمه هزینه‌هارا رئیس جمهور و دولت باید پرداخت کند؟ چرا بخشی از هزینه‌ها را به عهده کسانی که خودشان به مردم هزینه تحمیل می‌کنند نمی‌گذارید؟

رسول منتخب نیا گفت: وگوی تلویزیونی شب گذشته رئیس جمهور با مردم اظهار کرد: مسئولین فراموش نکنند که برای پیشبرد اهدافشان باید ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشند به این معنا که، چون مسئولین نماینده مردم هستند و مردم اختیاراتی به آن‌ها تفویض کردند لازم است هر گامی که بر می‌دارند مردم را در جریان آن قضایا بگذارند. اعلام برنامه‌هاو اعلام گزارش‌ها هم شامل قدم‌های مثبت می‌شود وهم اگر احیانا ناتوانی‌ها وکم وکاستی‌هایی وجود دارد برای مردم گفته شود.

منتجب‌نیا: آقای روحانی، بیشتر با مردم صحبت کنید

وی ادامه داد: اگر مسئولین برای پیشبرد اهدافشان مانعی پیش روی خود می‌بینند باید آن موانع را به مردم اعلام کنند. مردم باید کاملا در جریان مشکلات مسئولین قراربگیرند. مردم ما مردم آگاه و قدرشناسی هستند. آن‌ها واقع گرا و واقع بین هستند. ممکن است عامه مردم اطلاعاتشان ضعیف باشد، اما اگر اطلاعات لازم در اختیارشان قرار بگیرد قضاوتشان قضاوتی صحیح و منطقی خواهد بود. مردم در داوری و برخورد با اطلاعات درست اشتباه نمی‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یاد آور شد: شخص رئیس جمهور به عنوان منتخب مردم باید مرتبا مردم را درجریان برنامه‌هایش قرار دهد. این که دو ماهی یک بار دفعه با مردم صحبت کنند، کافی نیست. رئیس جمهور باید مرتبا با مردم در ارتباط باشد و برایشان شفاف سازی کند.

وی افزود: من از همین تریبون می‌خواهم استفاده کنم تا به رئیس جمهور بگویم که کسانی مثل ما می‌دانیم که شما اختیاراتتان محدود است و تحت فشار‌های فراوان وغیر قانونی مواجه هستید که برایتان محدودیت‌هایی ایجاد بکند. شما ۵۴ میلیون رای آوردید که رای کمی نیست، از شما انتظار دارند که مشکلاتشان را برطرف کنید و به مطالباتشان پاسخ دهید.

منتجب نیا ادامه داد: اگر چنانچه محدودیت‌هایی بر سر راهتان است چه قانونی وچه غیر قانونی باید برای مردم بیان کنید. لازم نیست به کسی توهین شود یا در تقابل با مقام ونهادی قرار بگیرید، اما به صراحت اعلام کنید که ما تا این حد اختیار قانونی داریم و تا این اندازه اختیارات فراقانونی داریم. مثلا در حوزه‌ی اقتصادی قانونا دولت باید سیاست اقتصادی را تبیین کندو پاسخگوی مردم باشد، اما بخشی از مسائل اقتصادی بدون آن که در قانون اساسی و قوانین کلی باشد در اختیار نهاد‌های دیگر است. در حوزه‌هایی مثل واردات، تولید، صادرات و سرمایه گذاری نهاد‌هایی هستند که حتی در رقابت با دولت قرار میگیرند و خدای نکرده برای دولت کارشکنی می‌کنند. دولت باید این شرایط را در فضای عمومی به مردم توضیح دهد.

وی تصریح کرد:‌چراهمه هزینه‌ها را رئیس جمهور و دولت باید پرداخت کند؟ چرا بخشی از هزینه‌ها را به عهده کسانی که خودشان به مردم هزینه تحمیل می‌کنند نمی‌گذارید؟ من صریحا از رئیس جمهور می‌خواهم که پیش از آنکه قضاوت مردم نسبت به دولت و رئیس جمهور تغییر کند شفاف با مردم صحبت کند. رئیس جمهور باید بگوید من تا این حد اختیارات قانونی دارم و عده‌ای غیر قانونی جلوی من می‌ایستند. افکار عمومی اگر با مشکلات آشنا شوند قطعا با دولت همراهی می‌کنند و از سوی دیگر مقامات عالی نظام هم متوجه اقدامات غیر قانونی می‌شوند و جلوی آن‌ها را می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: چرا با شفاف نکردن فضا مردم را علیه دولتقرار دهیم. مقصر اصلی باید پیدا شود و جلوی آن‌ها باید گرفته شود. من مصرانه از شخص رئیس جمهور درخواست دارم تا هم ارتباطشان را با مردم بیشتر کند و وزرایشان دائما شفاف سازی کنند و هم مقصر اصلی شرایط فعلی و نهاد‌هایی با اختیارات غیر قانونی را به مردم معرفی کنند. اگر صدا و سیما تریبون کافی به دولت نمی‌دهد رسانه‌های مکتوب و مجازی هستند که بتوانند افکار عمومی را در راستای شفافیت‌ها هدایت و کنترل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خلیلی قوشچی

      آقای منتجب نیا یه راه حل خوب میخواین یه نوار از حرفهای روحانی رو ضبط بکنید و یه روز در میان تو تلویزیون و رادیو و همه جا پخش بکنید؟؟؟؟
      مثلا حرفهای دیروز و سال پیش روحانی چه فرقی داشت؟
      پر از واژه های باید و نباید و میشود و میتوانیم و ....

    • بدون نام

      کاش همین دو کلمه را هم نمیزد. آیا میتونه بگه ااونایی که باعث این وضع شدند از طایفه ......به هوا کنندگانند؟ یا دلواپسان تحریم دوست؟

    • بدون نام

      ... با حلوا حلوا که دهان شیرین نمیشه !!!

    • بدون نام

      کاملا درسته چون در فریب دادن مردم استاده خخخخخخخ

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      مگر ملت صحبت میخورند ملت گرسنه است صحبت روحانی بدرد من گرسنه چه سودی دارد...

    • بدون نام

      حرف مفت.بدرچی میخوره.عمل باحرف فرق داره

    • بدون نام

      اره راس میگه اقای روحانی برا ملت لالایی بخونین هنر دیگه ای که ندارین شاید خوابشون ببره

    • بدون نام

      آقای روحانی ارزش پول ایران را به یک سوم تقلیل دادید این سخنان شما و احیانا معذرت شما چه دردی از حال من و باقی مردم دوا می کند چه باری از شانه ما برداشته میشود آیا باید از آقای سیف و امٹال ایشان باید قدردانی کرد یا بایستی محاکمه میشدند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج