۷۵۶۱۳۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

پیگیری مرگ تلخ دو نوجوان یزدی

مقامات استانی یزد خواهان رسیدگی سریع به مرگ دو نوجوان ایرانی در گرجستان شده اند.

ورزش سه: ۳۲ بازیکن عضو مدرسه فوتبال آرمان کویر در قالب دو گروه ۲۰ و ۱۲ نفره به بهانه برگزاری اردو در گرجستان چند روز پیش راهی این کشور شدند، اما در اتفاقی تلخ ۲ نفر ازاعضای این مدرسه فوتبال به دلایلی که هنوز مشخص نشده و خفگی عنوان می شود، از دنیا رفتند.

درخصوص علت مرگ و محل غرق شدن این دو فوتبالیست یزدی اخبار ضد و نقیض زیادی نقل قول می‌شود، اما هنوز مشخص نیست که محمد حسین ورمزیار و امیرمحمد کاربخش (دو نوجوان غرق شده) در استخر، رودخانه و یا دریا غرق شده اند. البته به نظر می رسد این مسئله و اتفاقی که رخ داده کاملا فوتبالی نیست و به همین جهت حساسیت ها هم روی این موضوع بالا رفته است.

بر طبق قوانین روند برگزاری بازی های دوستانه اینگونه است که باشگاهی که خواهان برگزاری دیداری دوستانه در خارج از کشوراست به فدراسیون فوتبال به صورت رسمی نامه ارسال می کند. این نامه در بخش روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بررسی می شود و آنها با بخش بین الملل فدارسیون کشور مقصد نامه نگاری می کنند. البته فقط انجام همین مکاتبات کافی نیست؛ یک شورای برون مرزی هم وزارت ورزش و جوانان دارد که در این خصوص نظر می دهد ولی برگزاری تور تفریحی نیازی به هیچ یک از این مجوزها ندارد.

شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مورد گفته است: برای برپایی هرگونه فعالیت و اردوی ورزشی در خارج از کشور نیاز به مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان است که متاسفانه اعزام کنندگان این نوجوانان این مجوز را نداشته و در قالب تور گردشگری و تفریحی به گرجستان سفر کرده اند.

در مورد این موضوع روایت های مختلفی وجود دارد و برخی از شنیده ها نیز به این موضوع اشاره دارد که به دلیل دریافت ارز دولتی این تور برگزار شده است. چرا که با این روش هزینه این سفر جبران می شده و احتمالا سود هم برای آنها در پی داشته است؛ گمانه زنی هایی که هنوز جواب واضحی پیدا نکرده است.

بازیکنان مدرسه فوتبال آرمان کویر طی دو گروه ۲۰ نفره و ۷ نفره، به همراه ۷ نفر همراه به گرجستان سفر می کنند که متاسفانه به دلایل نامعلوم دو عضو این مدرسه فوتبال از دنیا رفته اند و هنوز هم جنازه های این دو کودک معصوم به ایران بازگردانده نشده است !

زمانی قمی استاندار یزد نیز در پی این حادثه تلخ در نامه‌ای خطاب به «مسعود شریعتی» مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد آورده است: « خبر تلخ و ناگوار درگذشت دو فوتبالیست نوجوان عزیز یزدی در اردوی کشور گرجستان موجب تاثر و تالم عمیق اینجانب گردید. شایسته است دستور فرمایید در اسرع وقت ضمن تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دقیق ابعاد و علل وقوع این حادثه تلخ، گزارش جامع آن را به اینجانب ارائه نمایند.»

حالا باید منتظر ماند و دید چه زمانی با پیگیری های دیپلماتیک میان ایران و گرجستان پیکر دو نوجوان فوت شده به ایران بازگردانده می شود و به خانواده های داغدار آنها تحویل داده می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شک نکنیدپای یه ژن خوب درمیانه که میخواسته ازاین طریق جیبشوپر کنه تف

    • یونس پرسپولیسی

      همه جای دنیا خانواده ها بچه هاشون رو میفرستن مدرسه فوتبال که پیشرفت کنن اینجا جون بچه ها رو میگیرن ، واقعا متاسفم، خدا رحمتشون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج