جاباما
۷۵۶۱۳۵
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

آذری: هدفم جایزه مرد سال فوتبال آسیاست

هافبک جوان استقلال گفت: هم تیمی هایم من را رضا خطر صدا می‌کنند.

خبر ورزشی: رضا آذری پس از دو سال دوری از استقلال بار دیگر به تیمی برگشت که فوتبالش را از آنجا استارت زده بود. بازیکنی کم سن و سال که مانند بازیکنان باتجربه، پختگی خاصی در فوتبالش دیده می‌شود. او که در دیدار با ذوب‌آهن ضریب اشتباهاتش صفر بود در گفت‌وگویی که داشت درباره شرایط بازگشتش به این تیم و اهدافی که برای خود ترسیم کرده، حرف زد.

مدل موهایت را از کسی تقلید می‌کنی که چتری می‌زنی؟

نه! الان خیلی سال است موهایم این مدلی است. راحتم.

فکر نمی‌کنی کمی چهره‌ات را خشن کرده است؟

اتفاقاً در تیم اسمم را گذاشته‌اند «رضا خطر».

از بازگشتت به استقلال می‌گویی؟

من فوتبالم را در آکادمی استقلال شروع کردم. تقریباً ۸ سال پیش در سن ۱۲، ۱۳ سالگی. در دورانی که امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی سرمربی استقلال بودند هم مدتی برای تمرین کنار بزرگسالان حاضر شده بودم. بعد وقتی به سن سربازی رسیدم رفتم دفترچه گرفتم و خودم را سرباز کردم تا از این بابت مشکلی نداشته باشم. بعد از آنکه خدمتم تمام شد با اینکه چند پیشنهاد داشتم به صدای قلبم گوش کردم و به استقلال آمدم.

آذری: هدفم جایزه مرد سال فوتبال آسیاست

در ترکیب تیم خیلی با اعتماد به نفس بازی می‌کنی.

از اول این‌طوری بودم. وقتی توپ را دارم و بازیکن حریف می‌آید تا آن را بگیرد فکرم بهتر کار می‌کند و هرچه نفراتی که سراغم می‌آیند بیشتر باشند راه بهتری برای پاس دادن پیدا می‌کنم. به نظرم فشار در تمرینات سخت‌تر از مسابقه است...

اما همه برعکسش را می‌گویند.

نه! برای من برعکس است. وقتی مسابقه شروع می‌شود انگار دور زمین یک نوار آبی کشیده‌اند. نه صدایی می‌شنوم نه چیزی غیر از توپ و تیم خودم می‌بینم. انگار بازی بدون تماشاگر است.

شفر به تو گفته بود باید فرمانده تیمش باشی. فکر می‌کنی بتوانی جای خالی ابراهیمی را پر کنی؟

همین که توانسته‌ام با ۲۰ سال سن در بدو ورود به استقلال در دو بازی اول به میدان بروم را به فال نیک می‌گیرم. خیلی از بازیکنان می‌آیند و بعد از دو، سه سال فرصتی که در اختیار من قرار داده شد را به دست می‌آورند. برای همین باید تلاش کنم. شک نکنید قدر اعتمادی که شفر به من دارد را به خوبی می‌دانم و از این فرصت نهایت استفاده را می‌برم.

با این وصف اهداف بزرگی در استقلال برای خودت ترسیم کرده‌ای؟

بله! وقتی ۱۵ سالم بود روزی در تمرین به ایوب اصغرخانی که حق بزرگی بر گردن من دارد و سرمربی‌ام بود گفتم می‌خواهم روزی مرد سال فوتبال آسیا شوم.

فکر می‌کنی بتوانی به این جایگاه برسی؟

الان در لیگ قهرمانان آسیا فرشید اسماعیلی که خیلی بازی اش را دوست دارم با پاس گل‌هایش کاندیدای بهترین هافبک سال است. وقتی او می‌تواند چرا من نتوانم؟ شکر خدا بعد از این دو بازی هم که برای استقلال کرده‌ام مردم خیلی از بازی‌ام راضی بودند و این مسائل بیشتر به من روحیه می‌دهد تا تلاشم را بیشتر کنم.

بازی با تراکتورسازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

قطعاً بازی سختی است، اما ما دیگر نباید از این دیدار به بعد امتیاز از دست بدهیم. بزرگتر‌های تیم همه هم‌قسم شده‌اند تا در اولین گام تیم در لیگ قهرمانان آسیا از سد السد بگذرد و بعد هم به قهرمانی برسیم. بعد هم باید در لیگ عنوان قهرمانی را پس از مدت‌ها به دست بیاوریم. تراکتورسازی از تیم‌های خوب است ولی ما در تهران و مقابل هواداران‌مان باید نتیجه خوبی بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخ کیسه کوچولو , برای قائدی هم همین چیزها رو می گفتن

    • بدون نام

      خخخخخ بچه از تو بزرگتر هم نتونستند اینا را گفتند ولی رفتند تو اسیا 6تا6تا خوردند .مرد سال فوتبال اسیا خخخخ

    • بدون نام

      بشین تا بیارن در خونتون یه کیسه طلایی

    • 《 ** پاسارگاد ** 》

      برووو بابا ... باد بیاد ...
      تو دهنت بوی شیر میده ... نمیدونم این کیسه کشها تا کی میخوان از جوگیرشدن و از خود بیخود شدن حرف زدن ها و رفتارها دست بردارند .... نمیدونم والله!!!

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      اخه کیسه ی نفهم کدوم یک ازبازیکنای کیسه تاحالا تونستن بهترین بازیکن باشن که توی جوجه فوکلی بتونی باشی برو تو غار درم ببند تیم حکومتی پانزده میلیاردی توهمون مواظب خودت باش مثل قاتلی نشو بقیش پیش کش انتر کیسه یجوری حرف میزنه اون بزرگای کیسه اسطولشونم نتونستن هیچ غلطی بکنن چه برسه به جوجه قاتلی وبقیه البته یه راه داره تیم حکومتی که هستین اونادخالت کنن و تیم مافیاییم هستین فقط مافیا رو تا فیفا کسترش بدین شاید شایدا

    • احمد

      من موندم چرا لنگ حمومی تو مسائلی که بهشون ربطی نداره میان نظر میدن. در ضمن ادمین که لنگی باشه هر شر و وری رو میاد اینجا میزاره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج