جاباما
۷۵۶۱۵۳
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش اتحادیه اروپا به تحریم آمریکا علیه ایران

اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی که از تجارت با ایران خودداری کنند هشدار داد با تحریم های این اتحادیه روبرو خواهند شد.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا به شرکت‌های اروپایی که پس از تهدیدهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قصد قطع همکاری و خروج از بازار ایران را دارند هشدار داد که با تحریم های این اتحادیه مواجه خواهند شد.

«ناتالی توچی»، مشاور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه به شبکه ۴ رادیوی «بی. بی. سی» انگلیس گفت: «اگر شرکت‌های اتحادیه اروپا از تحریم های ثانویه آمریکا تبعیت کنند از طرف اتحادیه تحریم خواهند شد».

توچی برداشتن این گام‌ها را «برای ارسال این پیام دیپلماتیک به ایران مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای جدی است»، ضروری دانست.

موگرینی نیز امروز (سه‌شنبه) گفت اتحادیه اروپا شرکت‌های کوچک و متوسط را برای تجارت با ایران تشویق می‌کند تا مردم ایران را از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند کند.

اتحادیه اروپا همچنین روز دوشنبه همزمان با احیای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، از اجرایی شدن نسخه به روز شده قوانین مسدود ساز تحریمی، برای مقابله با این تحریم‌ها، خبر داد.

در بیانیه مشترک موگرینی با وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان، ضمن ابراز تأسف از بازگشت تحریم‌های آمریکا در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، آمده بود: «ما مصمم هستیم که از فعالان اقتصادی اروپایی که در حال انجام تجارت قانونی با ایران هستند حفاظت کنیم.

به همین دلیل است که نسخه به روز شده قوانین مسدود ساز اتحادیه اروپا روز ۷ اوت (سه‌شنبه/۱۶ مرداد) اجرایی می‌شوند تا از شرکت‌هایی که در ایران تجارت قانونی انجام می‌دهند، در برابر آثار تحریم‌های فراسرزمینی ایالات متحده محافظت کنند».

اتحادیه اروپا اولین بار در سال ۱۹۹۶ با هدف مقابله با آثار فراسرزمینی تحریم‌های یکجانبه آمریکا، قوانین مسدودساز تحریمی را تدوین کرد.

این قوانین شرکت‌های اروپایی را از تبعیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا بازداشته و این امکان را به آن‌ها می‌دهد که با شکایت از ایالات متحده یا افرادی که به واسطه تحریم بر آن‌ها خسارت تحمیل کرده‌اند، غرامت دریافت کنند.

قوانین مسدودساز شرکت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم می‌کند ظرف ۳۰ روز پس از آنکه به واسطه آثار فراسرزمینی تحریم‌های اتحادیه اروپا متحمل خسارت شدند، شورای اروپا را در جریان قرار دهند.

شرکت‌های اروپایی همچنین از رعایت آثار فراسرزمینی تحریم‌های مشمول قوانین مسدودساز، منع شده‌اند. علاوه بر این، این قوانین احکام دادگاه‌های خارجی که بر اساس آثار فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا وضع شده باشند را در اتحادیه اروپا بی‌اثر می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      تبریک عرض میکنم .

    • بدون نام

      مسئولان ما تفاهم ندارند و مانند زوجین که به علت عدم تفاهم طلاق میگرن شدن، از طرفی انگلیس وسط شماست! آدیداس هم چند ماه پیش گفتید باید همکاری کنه ..الان براحتی والبته باادب عذرخواهی کرد. ما امادگی داریم ماشین وهمه چی خریدیم هرغلطی دوست دارید بفرمایید!!! فقط : این ماشین که خریدم فرمون راست و سمت شاگرد هست باید چکار کنم؟

    • امین

      ای جانم.
      به گفته رئیس جمهور عزیزم.
      اتحادیه اروپا واقعا سنگ تمام گذاشته

    • مسعود

      الان ترامپ میاد همه جد و آباءتونو تحریم میکنه

    • محمدرضا بختیار

      این اخبار در موضع گیری های بد و نگاه بی اعتمادی برخی توپچیان سیاسی کشور نسبت به اروپا را رد می کند و مقداری مایه خرسندی تیم برجامی کشور هستش!!!!

    • بدون نام

      چرت

    • محمدنژاد

      اتحادیه اروپا از طرفی در حمایت از تجارت و روابط اقتصادی با ایران بیانیه میدهد و شرکتهائی که از ترس تهدید امریکا با ایران قطع رابطه کنند تهدید به جریمه میکند ولی از طرف دیگر دولت المان اجازه برداشت نقدی ۴٠٠ میلیون یورو پولمان را نمیدهد
      پیدا کنید پرتقال فروش را

    • بهروز

      چه عجب احسنت بالاخره بااینکارشان فاتحه آمریکاراخواندند گرچه شرکتهای بزرگ جایشان خالیه ولی همین هم خوبه ماهم که با امریکا معامله ای نداریم گور پدرشان

    • بدون نام

      دروغه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج