۷۵۶۱۶۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

دعوت انگلیس از آمریکا به گفتگو درباره برجام

وزیر دفاع انگلیس روز سه‌شنبه از دولت آمریکا خواست با شریکانش درباره توافق هسته‌ای برجام گفت‌وگو کند.

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع انگلیس روز سه‌شنبه خواستار گفت‌وگوی آمریکا با شریکانش و ایران درباره توافق هسته‌ای برجام شد.

«گاوین ویلیامسون»، وزیر دفاع انگلیس در سخنانی در اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: «برجام توافقی بود که به نظر ما بهترین توافق قابل دسترس بود.»

او در ادامه گفت: «هیچ‌کدام از ما هیچ موقع وانمود نکردیم که برجام توافق بی‌نقصی است، اما در واقع این توافق باعث وقوع اتفاقات مهمی شد که به نظر من همه از آن منتفع می‌شوند.»

«ویلیامسون» تأکید کرد: «بنابراین، ما ایالات متحده را تشویق می‌کنیم گفت‌‌وگو با شریکانش و ایران را آغاز کند تا بتواند راهی [برای حل مسائل] پیدا کند.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری به مشارکت این کشور در توافق هسته‌ای برجام پایان داد. خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای همان روز اعلام کرد در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه تحریم‌ها علیه ایران را احیا خواهد کرد.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران از یک سو و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان (گروه ۱+۵) حاصل شد و قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

دولت قبلی آمریکا اجرای این توافق را از دی‌ماه همان سال با معرفی تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران آغاز کرد و در ادامه مسیر هم با کارشکنی‌های مختلف تلاش کرد مزایای ایران از این توافق را به حداقل برساند.

دونالد ترامپ به این کارشکنی‌ها شدت داد و سرانجام در روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه آمریکا را از این توافق هسته‌ای خارج کرد. او بعد از این اقدام، کارزای همه‌جانبه برای اجرای تحریم‌ها و اعمال فشار بر ایران به راه انداخته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      در کل برون رفت از برجام و سند و معاهده بین الملل فقط زمینه ساز اعمال تخریبی از سوی کل دول ها می شود و سر آمد آنها هم اسرائیل و عربستان هستند!!!!

    • بدون نام

      همه از برجام متنفع شداند از ایران امتیاز اقتصادی گرفتند وتعداد ی از مسولین هم رشوه واختلاص کرداند ومتنفع شداند جز مردم ایران

    • بدون نام

      غلط کرد ایران درباره برجام گفتگو با هیچ کس ندارد

    • محسن

      از قبل هم معلوم بود تحریمها از طرق دیگر مثل حقوق بشر، حمایت از تروریسم و موشکی اجرا میشه اینو دکتر ظریف، دیپلمات بزرررررگ! نفهمید، این دولت بره اگه کسی خواسته یا ناخواسته باعث هدر رفتن اعتبار کشور شدن باید جواب پس بدن الان قدرت دارن بعدا چی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج