۷۵۶۲۲۹
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتماد: حتی یک اقتصاددان در کابینه روحانی نیست

روزنامه حامی دولت تصریح کرد حتی یک اقتصاددان هم در کابینه روحانی وجود ندارد.

روزنامه اعتماد از قول حجت‌الله میرزایی معاون وزیر کار دولت یازدهم نوشت: اعتماد عمومی به دولت یکی از مهم‌ترین لوازم اداره کشور به شمار می‌رود. اما درحالی که فضای حاکم بر سیاست خارجی بر مشکلات اقتصادی افزوده دولت برای گفت‌وگو با مردم و تشریح وضعیت موجود و بیان برنامه‌هایش برنامه مشخصی ندارد. البته به طور مشخص دولت دوازدهم از ابتدا دچار لکنت زبان بوده و این وضعیت در ماه‌های اخیر بیش از پیش نمایان شده است.

اعتماد: حتی یک اقتصاددان در کابینه روحانی نیست

فقدان فضای ارتباطی قوی موجب شده تا اعتماد عمومی لطمه ببیند و بازسازی این اعتماد کار نسبتا دشواری است. یعنی مردم باورشان این است که دولت با ترکیب فعلی نمی‌تواند آثار و پیامدهای فضای سیاست خارجی را بر اقتصاد، مدیریت، کنترل و کاهش دهد.

این احساس هم ناشی از این است که به اعتقاد من دولت دوازدهم یک دولت گریزان از گفت‌وگو بوده و در برابر تحولات داخلی و خارجی رفتاری انفعالی از خودش بروز داده است. این رفتار انفعالی در کنار مقاومت در برابر پیشنهادهای خیرخواهانه و سطح پایین دانش در بخش اقتصادی دولت موجب شده تا اتخاذ «سیاست خوب» به تاخیر بیفتد.

ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت بارها از زبان افراد دلسوز مطرح شده اما به نظر می‌رسد ملاحظات شخصی و ... اغماض رئيس‌جمهور در برابر برخی اعضای دولت موجب شده تا ترمیم کابینه به تعویق بیفتد یا به کندی پیش برود. ترکیب تیم اقتصادی دولت به تعبیر برخی در ٧٠ سال گذشته بی‌سابقه بوده زیرا در کابینه حتی یک اقتصاددان هم حضور ندارد. دولت نیازمند یک تیم متخصص و یکدست است که توانایی طراحی برنامه‌های خاص برای شرایط خاص را داشته باشند.

در صورتی که رئیس‌جمهوری این تغییرات را هرچه زودتر قطعی کنند و در بیانیه‌ای به اطلاع مردم برسانند گام اول بازسازی اعتماد اجتماعی را خیلی محکم بر می‌دارند. البته مقصود من از تغییرات لزوما آن چیزی نیست که برخی منتقدان دولت مدنظر دارند بلکه منظور دعوت به کار از افرادی است که با هدف افزایش توانمندی دولت و کاهش آسیب‌هایی که در شرایط جدید به مردم تحمیل می‌شود؛ به همکاری فراخوانده می‌شوند.

دومین اقدام دولت در شرایط فعلی باید معطوف به خروج از انفعال ارتباطی باشد. مجموعه مدیران ارشد دولت باید با بدنه عمومی گفت‌وگو کنند و برنامه‌های‌شان را توضیح دهند و در برابر انتقادها هم پاسخگو باشند. اتخاذ چنین رویکردی می‌تواند لکنت زبان کنونی دولت را اصلاح کند و به تقویت آرامش اجتماعی منجر شود. سکوت و انفعال اما به تعمیق بی‌اعتمادی می‌انجامد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • AAAAA

      بابا روحانی کاری نمیداند اقتصاد چیست کسی که ترسو باشد هزار بار میمیرد ولی کسی که مرد باشد یک بار چهره روحانی را در مذاکره به یاد بیار ترس تمام وجود آن را گرفته بود.

      پاسخ ها

      • میلاد

        فرمایش شما کاملا درسته...

    • همان

      معلومه دیگه هرچی آدم بی سواده هجوم آوردن تودستگاه دولت...

    • بدون نام

      درکابینه روحانی جزنفوذیها چیزدیگری نیست آینده خیلی چیزها برای ملت ایران مخصوصا ۲۴ ملیونی احساساتی بی بصیرروشن میشه

    • بدون نام

      اقتصاد دان که چه عرض کنم .بگو یه ادم باسواد که عقل درست داشته باشه و دلسوز ملت

    • بدون نام

      درود..برشما..کاربلد نیستن.اکثرا دنبال ثروت هستن.کارچاق کن.دروغگو.

    • ناشناس

      چون کابینه روحانی صد در صد امنیتیه.همشون کارمند وزارت اطلاعات هستند.

    • Mansour hajati

      برای همین است که وضع اقتصادی کشور اینقدر عالی است که ملت هیچ مشکلی ندارند..بیکاری..ازبین رفته..تورم ازبین رفته..مشکل مسکن حل شده..مشکل ازدواج حل شده..مشکل بهداشت حل شده..همه ی مشکلات حل شده وبرجام هم به سرانجام رسیده............

    • بدون نام

      همشون امنیتین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج