۷۵۶۴۵۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

ظریف: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نداشتند

وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی ها هیچگاه صداقت نداشته اند و حرکت و اظهارات ترامپ تبلیغاتی بود.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی ها هیچگاه صداقت نداشته اند و حرکت و اظهارات ترامپ تبلیغاتی بود.

محمد جواد ظریف روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای وزارت خارجه را گرامی داشت.

وی در پاسخ به این که رییس جمهوری در مصاحبه زنده تلویزیونی درباره صداقت آمریکایی ها اظهار داشت اگر آمریکایی ها می خواهند صداقت داشته باشند باید به برجام برگردند و از سال ۱۳۳۲ به مردم ایران غرامت پرداخت کنند، آیا آمریکایی ها در این زمینه صداقت دارند یا خیر، افزود: آمریکایی ها هیچگاه صداقت نداشته اند و حرکت ترامپ تبلیغاتی بود. دلیل مهم آن این است که ترامپ نه نسبت به مردم ایران و نه به تعهدات بین المللی حساسیت ندارد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: هدف ترامپ ضدیت با مردم ایران است چرا که اولین تحریمی را که برگرداند، مربوط به حوزه هواپیماها بود که قرار بود ۲۰۰ فروند هواپیما به ایران داده شود که لغو کردند.

ظریف درباره صحبت های رئیس جمهوری در خصوص صداقت آمریکایی ها گفت: آمریکایی ها هیچ گاه صداقت در این حوزه نداشتند وحرکت ترامپ یک حرکت تبلیغاتی بود.

وی همچنین گفت: تحریم هواپیماها اولین تحریمی بود که ترامپ برگرداند و این یکی از دلایل مهمی است که می توانیم به آن برسیم ترامپ نه نسبت به مردم ایران و نه نسبت به تعهدات بین المللی آمریکا هیچ حساسیتی ندارد و در واقع با مردم ایران ضدیت دارد.

وی افزود: حتی قبل از روز ششم اوت که گروه اول تحریم ها برگشتند اولین کاری که اداره کنترل وزارت خزانه داری آمریکا انجام داد این بود که مجوز ۲۰۰ هواپیما را که قرار بود توسط مردم ایران استفاده شود ، لغو کرد.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکایی ها به مردم ایران باید خیلی توضیح بدهند، در واقع با این بی اعتمادی متراکمی که آمریکایی ها در طول سال ها و دهه های گذشته ایجاد کردند مردم ایران چه دلیلی دارند که نسبت به آنها احساس کنند که باید با آن ها صحبت کنند؟ این نکته ای بود که آقای دکتر روحانی رییس جمهوری مطرح کردند.

ظریف خاطرنشان کرد: اگر بحث مذاکره باشد ما دو سال مذاکره فشرده با آمریکایی ها داشتیم و برجام نتیجه این مذاکرات بود، اما دولت ترامپ از آن خارج شد؛ حتی به فرض محال که با آنها صحبت کردیم، چطور می شود به آمریکا اعتماد کرد که پس از اینکه به یک توافق جدید رسیدیم آنها به همان توافق خودشان نیز متعهد بمانند.

وی تاکید کرد: روش،رفتار و برخورد آمریکا هیچ اعتمادی را نه تنها برای ایرانف بلکه برای هیچ کس در جامعه بین المللی باقی نگذاشته است.

دنیا در برابر تحریم های آمریکا ایستاده است

وزیر امور خارجه درباره تنگناهای صادراتی به ایران در زمان تحریم ها و نقش معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه هم گفت: وظیفه معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، تسهیل فعالیت بخش خصوصی و فعالان بخش دولتی است.

این معاونت تلاش می کند امکانات صادرات را در خارج از کشور شناسایی کرده و زمینه را هم برای ارتباط بخش خصوصی ایران و کشورهای خارجی فراهم کند و برای رسیدن به اهداف در این بخش کمک خواهد کرد.

ظریف تصریح کرد: فعالیت معاونت اقتصادی باید در دوران پسا بازگشت آمریکا به تحریم ها با جدیت بیشتری دنبال شود، امروز ما یک تفاوت جدی با دوران گذشته داریم دنیا در برابر تحریم های آمریکا ایستاده است.

وی افزود: در گذشته هر زمان که آمریکا یک تحریمی را تصویب می کرد چون مستظهر به چند قطعنامه شورای امنیت بود فورا سایر کشورها نیز نه تنها آن تحریم ها را اجرا می کردند، بلکه خود آنها هم تحریم های جداگانه ای تصویب می کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقاي دکتر ظريف متل اينکه به خودت خيلي اعتماد داري

    • بدون نام

      عجب تازه دوزایش افتاد !!! خخخخخخخ

      پاسخ ها

      • bsaa

        نه اینکه مسولین ما صداقت دارن

    • محمدرضا بختیار

      جناب دکتر صداقت آمریکایی ها که داشتند و یا نداشتند در مذاکرات قبلی به این موضوع یقین نداشتید دکتر جان مذاکره با آمریکا اگر مجبور به امتیاز دهی به آنها نباشیم چیزی از ما کم نمی شه یا حداقل با امتیاز دادن امتیاز بگیرید و یا هیچ امتیاز و نفع و سودی هم که برای ایران نداشته باشد حداقل کم شدن یا برچیده شدن تحریم ها را به همراه دارد اوضاع بحرانی داخل کشور و تمام شدن طاقت ملت در زیر حجمه فشارها و گرانی ها در نظر بگیرید

    • بدون نام

      آقای باسواد پر ادعا اگر آمریکا که نماد شیطان بزرگ درجهان هستی است صداقت ندارد پس چرا اینقدر برای مذاکره یقه چاک دادی......تاریخ اثبات خواهدکرد.این خط واین نشان.

    • بدون نام

      اونها مثل شما نماز خوان و مومن راستگو نیستند و دروغ میگن

    • بی نام

      نه اینکه تو و امثال تو صداقت داشتین ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      این موضوع بعداز سیصد سال تاریخ ننگین وسراپا جنایت وتاراج ملت‌ها وایجاد جنگهای دروغین وکشتار انسانهای بیگناه وچهل سال تحمیل ناحق جنگ نظامی وپس از شکست‌های رسواکننده وشهادت جوانان ومردان وزنان وبچه ها وپیرزنان وپسر مردان بیگناه وحال هم جنگ اقتصادی وروانی وایجاد زمینه بلوا وغبار آلود کردن فضا برای ناامید کردن ملت(که هرگز نخواهند توانست انشاءا...) وعلیرغم فریاد رسای حضرت امام(ره) مبنی برام یکا شیطان بزرگ است رابطه باامریکارا میخواهیم چه کنیم وتاکید وتوصیه مکرر وموکد مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتمادبه استکبار ومخصوصا امریکا متاسفانه هزینه چندین میلیاردی وصرف پنج سال وقت کشی وعدم انجام تعهدات به ملت بزرگ والامقام وشریف وصبور وتوسعه فقر عمیق ملت غیور تازه دوریالی شما آنهم به این راحتی فکرمیکنید حق الناس از شما پاک میشود زهی خیال باطل برشما وهمه بادمجان دورقاب چین های شماهرگز وهرگز گاک نخواهد شدوباید از راه ملت خدایی وامام زمانی و لایی
      تمام دولت مردان تمام قد علاوه برعذر خواهی قسم یادکنیدباقیمانده دوره خدمت راباتمام توان ملت بزرگوار راد مسیر رفع مشکلات حاصل ازاین کوتاهی ها جبران وباسربلندی دولت خود را به انسانهای شایسته وکار آمد تحویل نمایید آرزوی هر انسان دعابرای اجرای عدالت اجتماعی برای همه آحاد ملت‌ها بوده ومیباشد تابتوانیم مدعی آماده ظهور منجی عالم بشریت هستیم. انشاءا...


      رف

    • بدون نام

      برو از جلیلی عذر خواهی کن و دستش را ببوس .

    • بدون نام

      حاجی شما بخواب . زوده بیدار بشی .
      ۵سال ما را معطل همین امریکا کردی .
      یادت رفته با کری خوش بودین ...
      امضای کری میگفتین تضمین هست .
      آی بدم میاد از یه مشت آدم دو رو . فک میکنن مردم هم آلزایمر دارن .
      نه جونم مردم خوب یادشونه .
      چه حرفا ک به منتقدینتون نزدین حالا متوجه شدی امریکا فلانه

    • بدون نام

      پس اینهمه برو بیا و برجام واینهمه هزینه و درآخر نابود کردن صنعت هسته ایی کشور واسه چه بود؟
      چرا کشور رو تو این چند سال به عقب برگردوندید؟
      جواب عدم پیشرفت کشور تو این چندسال کی باید بده؟
      الان با کدام هزینه میخواهید دوباره هسته ایی اراک را از نوع بسازید؟

    • بدون نام

      این فقراو پابرهنه ها را فراموش کردید که آمریکا شیر شده اینا محصول نفرین همین طبقه فقیر وپابرهنه است این فقرا پابرهنه ها بودند که شاه را بیرون کردند ودر مقابل صدام ایستادند اگه به فکر اینها باشید کشور از هر گزندی در امان است

    • بدون نام

      خداجوابتونو بده شما ک از اول اینو میدونستید براچی اینهمه بودجه مملکت رو خرج برجام کردید انرژی هسته ای رو نابود کردیدمملکت رو نابود کردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج