۷۵۶۵۰۰
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

بازداشت ۶۵ متهم در پرونده تلفن همراه و ارز

دادستان تهران از صدور ۲۳ فقره کیفرخواست در پرونده‌های ارزی و تلفن همراه و بازداشت ۶۵ متهم در این دو پرونده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران در روز جاری ضمن تبریک روز خبرنگار، در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی به شعب بازپرسی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه ارز و واردات خودرو و گوشی تلفن همراه اطلاع‌رسانی کرد و به شرکت های تجاری وارد کننده کالا هشدار داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی با تاکید بر این که «رسیدگی به این پرونده‌ها در شعب ویژه دادسرا با سرعت و دقت در حال انجام است»، از بازداشت ۶۵ نفر و ممنوع‌الخروجی ۱۰۶ نفر از متهمان این پرونده‌ها خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۳ متهم در پرونده‌های ارزی و واردات گوشی تلفن همراه و ۱۲ نفر در پرونده واردات اتومبیل بازداشت شده‌اند.

وی افزود: دادستانی تهران در پرونده‌های ارزی و تلفن همراه تا کنون ۲۳ فقره کیفرخواست صادر کرده که به موجب آن ۲۴ متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و به زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد.

دادستان تهران با هشدار به شرکت‌های تجاری که در امر واردات کالا، ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت دریافت کرده و بر خلاف تعهد خود نسبت به واردات کالا اقدام نکرده و یا در صورت انجام واردات، کالاهای وارده را به نرخ آزاد به فروش رسانده‌اند، اظهار کرد: تصور مدیران این شرکت‌ها مبنی بر این که می‌توانند به صرف پرداخت جریمه گران‌فروشی بر اساس قانون تعزیرات حکومتی از مسوولیت خطیر خود در ایجاد وضع بحرانی در حوزه ارز واردات کالا شانه خالی نمایند.

محکوم به بطلان است و به مدیران این شرکت هشدار داده می‌شود که اقدامات ارتکابی از سوی آنان به موجب قانون مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹ و اصلاحات آن مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت که وفق بند ب از ماده‌ یک آن، «گران‌فروشی کلان» و «احتکار عمده» ارزاق یا سایر نیازمندی‌های عمومی با توجه به شاخص‌های «میزان خسارت وارده».

«مبالغ مورد سوء استفاده» و «آثار فساد مترتب بر آن» چنان‌چه با وصف فوق رخ دهد، اقدام مجرمانه محسوب ‌شده و مجازات آن، پنج تا بیست سال حبس، ضبط اموال حاصل از اعمال مجرمانه و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق در انظار عمومی است؛ و چنان‌چه این اقدامات در چهارچوب اتهام افساد فی‌الارض باشد، در صورت اثبات اتهام متهم با مجازات اعدام مواجه خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حاتم

      باید تمام اموال اینها را مصادره کنند و بخاطر ضربه ای که به مردم زده اند تمام اموال آناه را به عنوان یارانه بین مردم تقسیم کنند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ساده لوحیا گردن کلفتهارانمیگیرن

      • بهروز

        منم موافقم احسنت به شما

    • بدون نام

      هیچ اتفاق خاصی نمی افتد، نوچه هارا گرفتند، چندماه یاچندسال زندانی میکشند، بعد آزادمیشوند، دراین مدت هم اربابهاهوای خانواده آنهارادارند، مثل فیلمهای سینمایی، ولی این واقعیست..

    • بدون نام

      اگر چنین میشد که دیگر مجرمی نبود آن وقت میدانی چند نان از کار بی کارمیشدند؟

    • بدون نام

      ایکاش فکری هم فاسدین مصالح ساختمانی اعم از تیرآهن ومیلگرد دستگیر رسیدگی میشد تا ساخت وساز درمملکت به جریان بیافته وقیمت مصالح ساختمانی مثل سکه و دلار پایین میامد

    • بهروز

      آنها را به خاک سیاه بنشانید بی وجدانهای بی درد وخائن به مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج