۷۵۶۶۶۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

۱۰ بازیکن و ۱۱ سرمربی نامزدهای بخش اصلی مراسم برترین های فیفا در سال ۲۰۱۸ هستند.

وبسایت نود: به نقل از فیفا، مراسم برترین های فیفا موسوم به The Best در سال ۲۰۱۸ روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در شهر لندن برگزار خواهد شد. رای گیری برای انتخاب برترین های هر بخش از سوی کاربران تا پایان روز جمعه (به وقت اروپای مرکزی) در وبسایت فیفا ادامه دارد. ابتدا نگاهی اجمالی به نامزدهای بهترین بازیکن و مربی (در بخش مردان) سال ۲۰۱۸ می‌اندازیم:

برترین بازیکن:

کریستیانو رونالدو (پرتغال/یوونتوس، رئال مادرید)، کوین دی‌بروینه (بلژیک/منچسترسیتی)، آنتوان گریزمن (فرانسه/اتلتیکو مادرید)، ادن هازارد (بلژیک/چلسی)، هری کین (انگلیس/تاتنهام)، کیلیان ام‌باپه (فرانسه/پاریسن‌ژرمن)، لیونل مسی (آرژانتین/بارسلونا)، لوکا مودریچ (کرواسی/رئال مادرید)، محمد صلاح (مصر/لیورپول) رافائل واران (فرانسه/رئال مادرید)

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

برترین مربی:

ماسیمیلیانو آلگری (یوونتوس)، استانیسلاو چرچسوف (روسیه)، زلاتکو دالیچ (کرواسی)، دیدیه دشان (فرانسه)، پپ گواردیولا (منچسترسیتی)، یورگن کلوپ (لیورپول)، روبرتو مارتینز (بلژیک)، دیگو سیمئونه (اتلتیکومادرید)، گرت ساوتگیت (انگلیس)، ارنستو والورده (بارسلونا)، زین الدین زیدان (رئال مادرید)

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

در ادامه نگاهی آماری خواهیم داشت به نامزدهای معرفی شده از سوی فیفا:

۱۰۰: ۱۰۰ درصد بازیکنان حاضر در این فهرست در جام جهانی گلزنی کردند. ۷ بازیکن از این ۱۰ بازیکن به نیمه نهایی جام رسیدند و تنها ۳ بازیکن از حضور در این مرحله بازماندند؛ محمد صلاح به همراه مصر در مرحله گروهی حذف شد و کریس رونالدو و لیونل مسی به همراه پرتغال و آرژانتین در یک هشتم از دور رقابت ها کنار رفتند.

۵۴: کریس رونالدو با زدن ۵۴ گل برای رئال و تیم ملی پرتغال در بازه زمانی ۳ جولای ۲۰۱۷ تا ۱۵ جولای ۲۰۱۸-مقطع زمانی مورد نظر فیفا برای انتخاب برترین ها-بهترین آمار گلزنی در بین نامزدها را داشته است. بعد از او هری کین و لئو مسی (۵۲)، محمد صلاح (۵۰)، آنتوان گریزمن (۳۷) و کیلیان ام‌باپه (۲۹) قرار می‌گیرند.

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

۹: پیرترین و جوان ترین مربیان حاضر در این بخش تنها ۹ سال و ۱۰ ماه اختلاف سنی دارند. روبرتو مارتینز ۴۵ ساله جوان ترین نامزد است و استانیسلاو چرچسوف سرمربی تیم ملی روسیه با ۵۴ سال سن، مسن ترین مربی این بخش محسوب می‌شود. نکته جالب آن است که در بخش زنان، اختلاف بین جوان ترین و مسن ترین مربی به ۳۰ سال می‌رسد.

۱۳: جوان ترین و پیرترین بازیکن نامزد این جایزه ۱۳ سال و ۱۰ ماه اختلاف سنی دارند. ام‌باپه ۱۹ ساله است و کریس رونالدو با ۳۳ سال سن، مسن ترین بازیکن این بخش است. زمانی که رونالدو در اکتبر ۲۰۰۶ برای نخستین بار نامزد جایزه بهترین بازیکن فیفا شد، ام‌باپه تنها ۷ سال داشت.

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

۳: از بین مربیان این فهرست، سه نفر در دوران بازی بیش از ۱۰۰ بار پیراهن تیم ملی کشورشان را به تن کردند؛ زین الدین زیدان (۱۰۸)، دیگو سیمئونه (۱۰۶) و دیدیه دشان (۱۰۳). مکس آلگری، زلاتکو دالیچ، یورگن کلوپ و روبرتو مارتینز مربیانی هستند که در دوران بازی هرگز نتوانستند برای تیم ملی خود به میدان روند.

۳: از بین ۱۰ بازیکن معرفی شده، ۳ بازیکن هستند که پای چپ، پای تخصصی‌شان محسوب می‌شود؛ آنتوان گریزمن، لیونل مسی و محمد صلاح

نگاهی دقیق‌تر به نامزد‌های مراسم سالانه فیفا

۲: فرانسه و انگلستان دو کشوری هستند که در هر چهار جایزه اصلی، نامزد دارند. (برترین مربی بخش زنان و مردان و برترین بازیکن بخش زنان و مردان)

۱: رافائل واران تنها بازیکنی است که به عنوان یک مدافع، نامزد جایزه امسال شده است. سایر نامزدهای این بخش هافبک و یا مهاجم هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج