۷۵۶۶۷۲
۵ نظر
۵۰۲۷
۵ نظر
۵۰۲۷
پ

دعایی: نظام پذیرفته که ما به «کاکا» وفاداریم

سیدمحمود دعایی: یک بار در دفاع از خاتمی در مقابل دادستان مطلب نوشتیم و باز هم احضار شدیم. در این باره ما نمی‌خواستیم این مساله رسانه‌ای شود که آقای اژه‌ای مطرح کرد که ما با قرار کفالت آزاد هستیم. به هر حال نظام پذیرفته که ما به «کاکا» وفاداریم.

خبرگزاری ایسنا: مراسم اهدای قلم طلایی سال ۹۶ امروز (۱۷ مرداد) به مناسبت روز خبرنگار در کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

سیدمحمود دعایی در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: شرمنده همه الطاف عزیزان حاضر هستم، چراکه همه خصلت‌های خوب را که من اهلش نیستم، به من نسبت دادند. جامعه افسرده ما گاهی به عناصر ساده‌ای مثل من دل می‌بندد و من شرمنده هستم.

دعایی: نظام پذیرفته که ما به «کاکا» وفاداریم

دعایی با اشاره به دلیل حضور خود در این مراسم اظهار کرد: محمود علیزاده طباطبایی کسی است که هزار روز کاری برای رضای خدا و رایگان از مظلومین دفاع کرده است. چون ایشان به بنده اصرار کرد من حاضر شدم به این مراسم آمده و این جایزه را بپذیرم.

او بیان کرد: زمانی که موسسه اطلاعات به من سپرده شد به حاج احمد آقا گفتم من تجربه‌ای برای کار مطبوعاتی ندارم و امثال آقایان بهشتی و باهنر و خامنه ای و هاشمی را پیشنهاد دادم. بعد از قبول مسئولیت پیش شهید بهشتی رفتم و راهنمایی گرفتم و از طریق ایشان با آقای محمدجواد مظفر آشنا شدم.

فرد دیگری که مرحوم بهشتی به من معرفی کردند میرحسین موسوی بود که ایشان آن موقع سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی بودند. دیگر کسی که به ما کمک زیادی کرد شمس ال احمد بود که سردبیری اطلاعات را عهده‌دار شد.

حجت الاسلام دعایی افزود: اگر می‌خواهید از مشی روزنامه اطلاعات در دفاع از آزادی بگویید باید نام خیلی از همکاران ما برده شود. این ها شایستگی گرفتن این جایزه را دارند.

دعایی خاطرنشان کرد: من نماینده یک جریان هستم. اگر شخصا رسانه ای با عدم مسئولیت پاسخگویی به یک نهاد را در اختیار داشتم می توانستم خیلی فراتر از این عمل کنم.

مدیرمسئول روزنامه اطلاعات یادآور شد: می‌خواهم شهادت بدهم درتمام دوران حیات امام مورد تاکیدی قرار نگرفتم که فلان مطلب را بنویس یا ننویس.

فقط یک بار امام مدیران مسئول روزنامه ها را خواستند و گفتند شما دیگر حق ندارید خبر من را در صفحه اول بیاورید. بروید سراغ کسانی که به مملکت خدمت می کنند مثل پلیسی که در سرما و گرما در خیابان ها است یا مسئول اورژانسی که برای مردم زحمت می کشد.

دعایی با ذکر خاطره ای از دوران فعالیتش د روزنامه اطلاعات اظهار کرد: یک بار من به مقام معظم رهبری گفتم آقای گلزاده غفوری در زمینه توحید کتاب خوبی نوشته چه اشکال دارد ما آن را منعکس کنیم. ایشان گفتند اشکالی ندارد. وقتی که چاپ شد خود آقای گلزاده غفوری به خاطر فاصله ای که از نظام گرفته بودند تعجب کرد.

او ادامه داد: رسانه‌ای که کمتر عذرخواهی کند دلیل بر آن است که بهترین راه را رفته که اطلاعات هم خوشبختانه همین طور بوده است.

دعایی با اشاره به اینکه در این سال‌ها به طور رسمی دوبار به دادگاه احضار شده است، گفت: یک بار در انتخابات سال ۷۶ آقای حجتی در مقاله‌ای از آقای خاتمی تعریف و از آقای ناطق نوری انتقاد کرد که ستاد آقای ناطق نوری به حق از ما شکایت کرد اما دریادلی آقای ناطق باعث شد تا ایشان دستور دهند که این شکایت پس گرفته شود.

یکی دیگر هم در دفاع از خاتمی در مقابل دادستان مطلب نوشتیم و باز هم احضار شدیم. در این باره ما نمی‌خواستیم این مساله رسانه‌ای شود که آقای اژه‌ای مطرح کرد که ما با قرار کفالت آزاد هستیم. به هر حال نظام پذیرفته که ما به «کاکا» وفاداریم.

او در پایان گفت: با امام عهدی داشتم و آن هم وفادار بودن به اینکه همان طلبه باشیم. به خاطر طلبه بودن هیچگاه کارمند نشدم و از مسیر طلبگی زندگی خود را اداره می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گلعلی

      اطلاعات و کیهان وزن سگینی داشتند ارزان میخریدم و گران به قصابی محل میفروختیم این اخنلاص عمومیت داشت ولی از انصاف نگذریم جدول کیهان عالی بود ومردانه در ضمن کیهان سنگینتر بود با ستونی جنجالی در صفحه دوم ولی اطلاعات همیشه موازی بود وخنثی دریغ از یک کلمه شجاعت با جدولی زنانه

    • سعید

      ما هم به رونالدینیو وفاداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز
        اگر دعایی و صداقت و ساده زیستی او را می دانستی اینگونه مسخره نمی کردی .دعایی در این چند سال در اطلاعات ذره ای خلاف نکرد در ۶ دوره نمایندگی مجلس کسی سراغ ندارد سوء استفاده کرده باشد .
        واقعا یار وفادار امام و رهبری است
        دکتر پورفرج

    • بدون نام

      اگرهرکس وهرچیزسرجای خودش بودامروزاین وضعیت رانداشتیم. پزشک مشاوراملاک زده. مشاوراملاک سرمیدانهاقرص وشربت می فروشه. روحانی خواننده شده. خواننده درترینون هاپندوموعظه می دهد.

    • شفیعی

      جناب حجت الا سلام دعایی با سلام واحترام.درسال ۱۳۶۰ من از جنا بعا لی در مورد پیوستن به گروه ها واحزاب وجریانات سیاسی سوال کردم شما پیوستن به این گروه ها را قا طعا نه رد کردید ولی شما به گروه آقای خاتمی پیو ستید آیا میشود دراین مورد توضیح بفرمایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج