۷۵۶۷۲۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

عفو بین‌الملل: اروپا عامل مرگ پناهجویان است

سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال میلادی جاری، ۷۲۱ پناهجو در مسیر آفریقا به ایتالیا غرق شده‌اند، ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را مسئول مرگ پناهجویان می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: سازمان عفو بین‌الملل با اعلام این که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه سال میلادی جاری، ۷۲۱ پناهجو در مسیر آفریقا به ایتالیا غرق شده‌اند، ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را مسئول مرگ پناهجویان می‌داند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی درباره نجات پناهجویان در دریای مدیترانه اعلام کرده که مسئول مرگ این پناهجویان کشورهایی هستند که نمی‌کوشند جان آنها را نجات دهند بلکه سعی می‌کنند پناهجویان را از سواحل خود دور نگه دارند.

این سازمان حقوق بشری در گزارش خود همچنین به "افزایش برخوردهای دشمنانه" نهادهای دو کشور ایتالیا و مالت نسبت به سازمان‌های حقوق بشری غیردولتی انتقاد می‌کند. در این گزارش آمده است که این سازمان‌های حقوق بشری غیردولتی که جان بسیاری از پناهجویان را در آب های دریای مدیترانه نجات داده‌اند، با اتهام‌های فراوانی از طرف این دوکشور روبه‌رو شده‌اند.

عفو بین‌الملل بر این نظر است که همین سازمان‌های حقوق بشری که با سرزنش، ارعاب و شکایت‌های حقوقی مقام‌های این دوکشور روبه‌رو هستند، از آغاز ۲۰۱۷ تا ماه مه ۲۰۱۸ جان حدود ۴۰ درصد از پناهجویانی را نجات داده‌اند که در دریای مدیترانه با خطر غرق شدن روبه‌رو بودند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود با عنوان "در میان شیطان و دریای پرعمق و آبی‌رنگ" کشورهای اروپایی و به خصوص ایتالیا را متهم می‌کند که از نجات سرنشینان کشتی‌های درهم شکسته مهاجران خودداری می‌کنند.

در این گزارش آمده است، دولت ایتالیا حتی حاضر نیست کشتی مهاجران را در ساحل‌های خود بپذیرد. به این ترتیب مهاجران نجات یافته که در میان‌شان مجروحان، زنان باردار، شکنجه‌شدگان و کودکان هستند، مجبور می‌شوند روزها و حتی هفته‌ها در میان دریا سرگردان بمانند.

سازمان عفو بین‌الملل این اقدامات کشورهای اروپایی در نپذیرفتن پناهجویان را با حقوق اروپا و حقوق بین‌الملل در تضاد می‌داند. این سازمان حقوق بشری همچنین آماری را در ارتباط با مسیر پناهجویان از سواحل لیبی به اروپا منتشر کرده است.

بر مبنای این آمار در ماه‌های ژوئن و ژوئیه در سال جاری میلادی، از هر ۱۶ پناهجویی که از سواحل لیبی با قایق به سوی اروپا آمده‌اند، یکی در آب غرق شده است. این آمار چهار برابر بیشتر از شمار غرق‌شدگان در این مسیر در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۸ بوده است.

بر مبنای همین آمار شمار پناهجویانی که از ماه ژانویه تا ژوئیه ۲۰۱۸ از سواحل لیبی خود را با قایق به ایتالیا رسانده‌اند، ۱۸ هزار و ۶۴۵ تن بوده‌ است. این تعداد به نسبت پنج سال گذشته در همین محدود زمانی کمترین رقم پناهجویان وارد شده به ایتالیا است؛ ۸۰ درصد کمتر از سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج