۷۵۶۷۵۵
۱۶ نظر
۵۰۰۹
۱۶ نظر
۵۰۰۹
پ

نماینده اهواز: سندی درباره صادرات آب نداریم

نماینده مردم اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

خبرگزاری ایلنا: نماینده مردم اهواز تاکید کرد: وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

علی ساری درباره وضعیت آب خوزستان، با بیان اینکه آب کشاورزی و آب شرب را باید در این استان دسته بندی کرد، گفت: در حوزه آب کشاورزی که وضعیت استان خوب نیست و خود این برنامه‌ها و زمان‌بندی‌ها گواه این است که اتفاقاتی در حال رخ دادن است. هرچند که چالش داریم امیدوارم که بتوانیم تابستان امسال را با چالش کمتری بگذرانیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره وضعیت آب شرب شهری و روستایی در استان خوزستان، تاکید کرد: ‌به وزیر نیرو راجع ‌به آب شرب روستایی تذکر داده‌ام و ایشان قبلا در نامه‌ای گفته بود که ۹۳ درصد روستاهای شما دارای آب شرب است. درصورتی که داده‌ها غیر از این را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال در حوزه شهرستان اهواز حدود ۲۵۰ روستا مشکل آب دارند و در کل حوزه انتخابیه تقریبا ۴۵۰ روستا داریم. وزیر نیرو معتقد به این است که ۹۳‌ درصد از روستاها دارای آب شرب است اما به ایشان عرض می‌کنم که بخش اسماعیله در چالش زیادی به سر می‌برد و آبی که آنجا وجود دارد و به روستائیان می‌دهند با تانکر است و آبی که در لوله‌ها جاری است از رودخانه‌‌ها برداشت شده و به خورد مردم می‌دهند. اگر خود توانستند از این آب بنوشند من به روستائیان می‌گویم که از این آب استفاده کنید.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش غیزانیه هم همینطور است. من دنبال سیاه‌نمایی نیستم، وزیر نیرو در بخش کارون گام خوبی را برداشت و آغاز و پایان طرح آب‌رسانی قابل تقدیر است اما کماکان باوی و اهواز و حمیدیه به شدت در ضعف به سر می‌برند این مناطق خود یک سوم جمعیت کل استان است که حدود ۱ میلیون ۵۰۰‌ هزار نفر می‌باشد تشکیل می‌دهند.

ساری با اشاره به سفر خود به حوزه انتخابیه خاطرنشان کرد: مردم خوزستان اعتراضات زیادی دارند. در بخش اسماعیلیه این موضوع آب مورد اعتراض شدید مردم بود که یا آب نداشتند یا با تانکر آب می‌آوردند و آب لوله‌کشی هم به طور مستقیم از رودخانه به خورد مردم می‌دهند. وقتی به حوزه انتخابیه رفتم مردم جمع می‌شدند و نسبت به وضعیت آب اعتراض می‌کردند.

این نماینده اصلاح‌طلب عنوان کرد: حوزه آب به شدت قابل تامل است که ما نباید سیاست‌های حوزه آب را مثل گذشته ادامه دهیم. من به کم کردن تدریجی سیاست انتقال آب و نه افزایش تدریجی آن اصرار دارم.

وزارت نیرو نه تنها رو به سوی کم کردن تدریجی نگذاشته بلکه با افتخار با دوستانی که صنایع را به فلات مرکزی می‌برند همکاری می‌کند، صنایعی که جایشان آن‌جا نیست و مانند هرسال طرح انتقال آب را دنبال می‌کنند که باعث از بین رفتن حوزه‌های دیگر است.

وی اظهار داشت: ‌من هیچ سندی در این باره که آب کشور دارد به سمت عراق صادر می‌شود ندارم و این فایل تصویری که منتشر شد دقیقا تلفیق صوت و تصویر از دو جای مختلف است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک اریایی

      چرا داریم خود روزنامه همشهری سال ۸۲ چاپ کرده که انتقال اب به کویت در حال انجام است که کپی روز نامه تو شبکه مجازی اومده بود

    • پیری

      سند نزده حرف میزنی الان مااب شهر داریم بااین نقشه ای که شما دارین میکشین هی کم مصرف پرمصرف میکنن پیش خودم میگم اصلا نه اب نهبرق هیچ کدام نداشتیم چی میشد همش داره به ما فشار میاد بعدا باانتقال اب مخالفم سند داره ولی نمیخواد رو کنه اقای متفکر

    • بدون نام

      سند وجود نداره!!!بیا این لوله ای که به بصره میره رو نشونت بدم تا از رو بری البته روتون زیادتره این حرفاس

    • بدون نام

      چطور میگی سند نداری؟بگو جرات حرف زدن ندارم

    • بدون نام

      یعنی تصویب نامه دولت در مورد انتقال آب به کویت به مدت سی سال که در روزنامه های وقت هم نوشته شد و رییس جمهور خاتمی امضا کرد لغو شده؟ پس لطفاً سند لغو این قرارداد را منتشر کنید

    • بدون نام

      ازماست برماست ایران کشورخشک وبی ابی وهم وطنانمون مجبورن کشاورزی کنن ازناچاری فقروبیکاری اگه۱۶ملیون ۱فغانیابرن ایرانیابرمیگردن شغلهای قبلیشون ویاجای اینها وکشاورزی کمترمیش وهمه جای دنیا ۴۰مترذخیراب فاجعس وخطرناک ولی ایران۸۰ردکردهنوزنمیگن فاجعس ونشست زمین به وجودمیاد وقتی میگن۹۰درصداب توکشاورزی مصرف میش وقتی۱پرس غذا مثل چلوکباب ۲۰۰۰هزارلیترمصرف میش ببنیدچقدرافغانیا اب مصرف میکنن و۱کیلوگندم۱۸۰۰لیتروگوشت۱۸۰۰۰هزارلیترمگه افغانیااینهارونمیخورن

    • بدون نام

      دم خروس پیداست سند میخواد چکار تازه اسناد رو که دست شما نمیدن

    • بدون نام

      ندارین یا نیرو اتش گزفته بود سند سوخت

    • بدون نام

      قابل توجه نماینده اهواز لطفا لوله آبی که از شوشتر بسمت آبادان کا گذاشته شده زا رد یابی کن ببین کجا رفته همان اوله ای که چندین سال پیش در پی اعتراض مردم شریف آبادان درپی بی آبی قولش داده شد وبسمتی دیگر رفت مثل کبک سرتان را در برف فرو برده اید آقاجان مردم دیگر آگاه هستن

    • بی نام

      بله سند علیه خودتون ندارین . نمیگین که

    • بی نام

      یند نداری یا جرات ندارین ...

    • بی نام

      ساری تو هم نماینده خائن هستی

    • بدون نام

      سند میخواهد لوله های که از روستای گلالک شوشتر خارج واز اهواز گذشتند خیلی دروغگو است

    • اهوازی

      پس بهتره مسیر لوله های آب از سد کارون رو دنبال کنی !

    • بدون نام

      خوده ما مردم حقمونو میگیریم، مسولین و نظام کلا دستشون تویه یه کاسس

    • بدون نام

      بس کنید دروغگویی را این همه تصاویر و اخبار چین و‌گزارش کشور عراق که حاکی از صادرات آب شرب به عراق هست
      تا کی دروغ میگید؟؟
      مگه دروغ گناه نیست!؟؟؟؟
      چرا هر روز دارید این عمل قبیح را انحام میدید؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج