۷۵۶۷۹۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

در سینماهای آمریکای شمالی شکل گرفت

کریستوفر رابین هم نتوانست رقیب تام کروز شود

با اینکه «کریستوفر رابین» فیلم جدید کمپانی والت دیسنی که ادغامی از بازیگران زنده و کاراکترهای کارتونی است، فروشی در حد انتظار نداشت و در رده دوم جدول سودسازان سینماهای آمریکای شمالی متوقف ماند اما مجموع فروش ۱۲ فیلم صدر جدول این منطقه از جهان در این هفته ۱۵ درصد بیشتر از میزان سودسازی آثار برتر سینمایی در همین مقطع از سال پیش بود.

بانی فیلم: با اینکه «کریستوفر رابین» فیلم جدید کمپانی والت دیسنی که ادغامی از بازیگران زنده و کاراکترهای کارتونی است، فروشی در حد انتظار نداشت و در رده دوم جدول سودسازان سینماهای آمریکای شمالی متوقف ماند اما مجموع فروش ۱۲ فیلم صدر جدول این منطقه از جهان در این هفته ۱۵ درصد بیشتر از میزان سودسازی آثار برتر سینمایی در همین مقطع از سال پیش بود و یکی از عوامل اصلی این فرآیند ادامه حضور قوی فیلم «مأموریت غیرممکن۶» در گیشه ها و در دومین هفته پخش اش در آمریکا و کانادا بود.

کریستوفر رابین هم نتوانست رقیب تام کروز شود

استمرار این حضور موفق سبب شد ماجراسازی های جدید تام کروز در قالب سری فیلم های «مأموریت غیرممکن» و در تازه ترین نسخه آن با درآمدسازی ۳۵ میلیون دلاری اش هم برای دومین هفته متوالی در صدر آثار پرسود سینماهای آمریکا بایستد و هم مجموع فروش خود را بعد از این مدت و به واقع بعد از ۱۲ روز به رقم جالب توجه ۴/۱۲۴ میلیون دلار برساند و از آنجا که ریتم و شدت فروش این فیلم رو به نزول خیره کننده ای نرفته، می توان از حالا مطمئن بود که درآمدسازی این فیلم در نهایت در آمریکای شمالی از مرز ۲۲۰ میلیون دلار هم عبور کند.

میزان تنزل در فروش این فیلم در قیاس با هفته نخست اکرانش به ۸/۴۲ درصد رسید که شاید در نگاه اول سقوط شدیدی به نظر برسد اما حتی برای فیلم های موسوم به بلاک باستر نیز این میزان تفاوت در فروش طی هفته های اول و دوم اکران، رقم بزرگی به حساب نمی آید و تا حدی طبیعی به نظر می رسد. به واقع در میان فیلم های شش گانه این فرانچیز میزان تنزل فروش این فیلم در هفته دوم پخش اش دومین رقم خوب و مثبت را در این زمینه شکل می دهد و فقط یکی از قسمت های قبلی این سری فیلم ها که نام جنبی «پروتکل خیالی» را یدک می کشد. تنزل فروشی کمتر از رقم یاد شده در دومین هفته اکرانش داشته است

و این هم شاید یک قیاس عادلانه بین شرایط و جایگاه و امکانات فیلم نباشد زیرا «پروتکل خیالی» در سال ۲۰۱۱ در قلب فصل تعطیلات اکران شد و این مسئله طبعاً در فروش زیاد و مستمر آن فیلم و رجحان نسبی آن بر فیلم فعلی که در روزهای معمولی و کاری سال به نمایش درآمده، تأثیر مستقیم و غیرقابل انکاری داشته است.

داستان مرد و خرس معروف

یک فیلم خبرساز این هفته که در سطور قبلی نیز از آن یاد شد، بی گمان فیلم «کریستوفر رابین» بود که آن را والت دیسنی ساخته و ارائه کرده است. کسب رتبه دوم در جدولی که یک بار دیگر بلاک باستری مثل «مأموریت غیرممکن» در آن پیشتازی کرده، شاید یک ناکامی از بسیاری منظرها جلوه نکند اما توقعاتی که از «کریستوفر رابین» می رفت، فراتر از این حرف ها بود و اکران آن در بیش از ۳۶۰۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا نیز بر این توقعات می افزود. در سال ۲۰۱۶ فیلم «اژدهای پیت» که مثل کریستوفر رابین ادغامی از بازیگران زنده و کاراکترهای کارتونی و به ویژه یک اژدهای ویژه بود، شروع اکرانی ۵/۲۱ میلیون دلاری داشت و به این ترتیب کریستوفر رابین که داستان دوستی کاراکتر اصلی اش (مردی با همین نام و با بازی اوان مک گرگور اسکاتلندی) با خرس معروف وینی دپو و شماری دیگر از حیوانات و موجودات جنگل ها است.

از رقیبی شبیه به خود پیش افتاده است و حتی عدم اکران فیلم های بزرگ و مشابه در روزها و هفته های پیش رو به معنای استمرار توفیق «رابین» و ادامه فروش خوب آن لااقل تا اواخر مردادماه است اما والت دیسنی بر این باور بود و هست که آغاز اکرانی حداقل ۳۰ و ۳۵ میلیون دلاری بهتر می توانست و می تواند حق مطلب را درباره این فیلم ادا کند. واقعیت امر هر چه باشد از تماشاگران هفته نخست این فیلم ۵۶ درصد زن و بقیه طبعاً مرد بودند و نیمی از آنها حداقل ۲۵ سال سن داشتند.

شبیه به تعقیب داغ

رتبه سوم در جدول پرفروش های سینماهای آمریکای شمالی این هفته نصیب فیلم کمدی اجتماعی «جاسوسی که رهایم کرد» شد و این فیلمی از کمپانی لایونزگیت است که به میزان ۳/۱۲ میلیون دلار در بیش از ۳۱۰۰ تالار در آمریکا و کانادا پولسازی کرد. این کمتر از چیزی است که لایونزگیت برای این فیلم پیش بینی می کرد و از حدود حدس زده شده توسط عده ای دیگر از منابع و سازمان های سینمایی هم اندک تر بود. شروع اکران این فیلم را می توان به آغاز نمایش فیلم «تعقیب داغ» تشبیه کرد که در سال ۲۰۱۵ و در روز مادر اکران شد.

آن فیلم با بودجه ساختی برابر با ۳۵ میلیون دلار در بدو نمایش ۹/۱۳ میلیون دلار کاسبی کرد و در نهایت با ۳۵ میلیون دلار درآمدسازی از سینماهای آمریکا و کانادا برچیده شد. «جاسوسی که رهایم کرد» چیزی حدود ۴۰ میلیون دلار بودجه تولید داشته و باز در قیاس با شرایط «تعقیب داغ» باید متذکر شد که هر دو فیلم بینندگانی در شروع نمایش خود داشتند که ۶۲ درصدشان زن بودند و ۷۰ درصد آنها بیش از ۲۵ سال سن داشتند. با این حال باید صبر کرد و دید این فیلم در یکی- دو هفته بعدی چه خواهد کرد و آیا می تواند در آمریکا و کانادا از مرز ۴۰ میلیون دلار عبور کند یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج