۷۵۶۹۱۱
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

رییس اتاق ایران:

نقدینگی کشور باید به هر نحو ممکن مدیریت شود

رییس اتاق ایران گفت: نقدینگی کشور باید به هر نحو ممکن مدیریت شود.

ایسنا: غلامحسین شافعی، رییس اتاق ایران ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: امروز اولویتی بالاتر از مسائل اقتصادی در کشور ما نیست و بخشی از راهبری این موضوع در دست و افکار خبرنگاران نهفته است که به نظر من تا به الان نیز به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواد ما شاهد عمق‌نگری و جسارت خبرنگاران در عرصه‌های مختلف هستیم و ما زحمات قدران شما دوستان هستیم زیرا مسیری که شما در حال طی کردن هستید، پر از سنگلاخ و گاهی نا‌مشخص است.

رییس اتاق ایران عنوان کرد: ما در سال گذشته هم به این تاکید داشتیم تنها خدمت خوبی که ما می‌توانیم برای خبرنگاران انجام دهیم و پر فایده باشد، همان مساله آموزش است که امیدوارم که همکاران ما در این زمینه کم‌کاری نکرده باشند. این امر یک سرمایه‌گذاری است هر چه در این بخش اطلاعات بیشتر باشد نتایج مثبت آن شامل ما نیز خواهد شد. بنابراین در این ارتباط هر هزینه‌ای انجام دهیم برای خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

نقدینگی کشور باید به هر نحو ممکن مدیریت شود

شافعی افزود: به نظر من امروزه لازم است که اتاق بازرگانی و مسئولان آن ارتباط نزدیکی با اصحاب رسانه انجام دهند و در این امر همکاران ما باید با روابط دوستانه این ارتباط را برقرار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائلی که دنبال می‌کنیم امروزه در مورد اقتصاد است و به عنوان مثال می‌توان به قیمت دلار، نرخ تسهیلات بانکی و نرخ مالیات و... اشاره کرد. تغییرات این موارد نمی‌تواند اقتصاد را درست یا خراب کند زیرا این موارد ابزارهایی هستند که بتوانند اقتصاد را توسعه بدهند اما نگاه ما به اشتباه در شناخت این موارد به عنوان ابزار نیست بلکه هدف اقتصاد ما در این میان گم است.

رییس اتاق ایران با بیان ایکه مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما این است که ما نقشه راه جامع برآن نداریم که بتوانیم این ابزار را برای رسیدن به هدف خود تجهیز کنیم؛ تصریح کرد: زمانی که در جامعه نقشه راه نداشته باشیم به درمان‌های مقطعی متوسل می‌شویم و هرگونه اقدام مثبتی که انجام گیرد، تنها به صورت کوتاه مدت تاثیر خود را خواهد گذاشت.

شافعی بیان کرد: هیچ مسئولی نیست که اعلام کنند اولویت ما تولید نیست؛ تاکنون در این زمینه صحبت‌های بسیاری انجام گرفته اما در این زمینه تغییری به وجود نیامده است.

وی در خصوص تصمیمات فروردین ماه در مورد نرخ ارز، تاکید کرد: تصمیمات گرفته شده در این زمینه اشتباه بود، و در این زمینه نظرخواهی از فعالان اقتصادی صورت نگرفته و متاسفانه زمانی به این واقعیت برخوردند که خسارت‌های بسیاری را شاهد بودیم و منابع زیادی تلف شده بود.

رییس اتاق ایران افزود: اگر فردا صبح هم تحریم‌های کشور برداشته شود، اقتصاد ایران گلستان نمی‌شود زیرا مشکلات داخلی اقتصاد ما بسیار بیشتر از تحریم‌ها موثرند.

شافعی اضافه کرد: در حال حاضر ما قادر به آن هستیم که در مقابل تحریم‌ها تغییراتی را ایجاد کنیم و با استفاده از موقعیت‌های ویژه‌ مانند منابع طبیعی، انسانی و موقعیت‌های جفرافیایی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

وی بیان کرد: بزرگترین مشکل اقتصادی کشور حجم بالای نقدینگی است که آخرین آمار آن 1500 هزار میلیارد تومان بوده این حجم از نقدینگی به هر حوزه‌ای که وارد شود مانند سیل همه‌چیز را با خود می‌برد لذا به هر شکل باید نقدینگی را مهار کرد.

رییس اتاق ایران تصریح کرد: باید فعالیت در بخش‌های مولد اقتصاد جذابیت پیدا کند، در حالی که این عمل عکس آن بوده و ناخودآگاه تمام جذابیت را برای فعالیت‌های غیرمولد است.

شافعی بیان کرد: در حال حاضر شیوه حمایت از صنایع و تولید ما اشتباه است باید این حمایت به صورت هدفمند، کاهنده و دارای زمان باشد. اگر این نگاه عملیاتی نشود ما را از رقابت باز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور حال خوشی ندارد؛ بیان کرد: اقتصاد ایران به اقدامات اورژانسی نیاز دارد اما این اقدامات نباید ما را از برنامه‌های درازمدت در این عرصه دور کند زیرا این مریض همان‌گونه که به پانسمان نیاز دارد به جراحی عمیق هم نیازمند است.

رییس اتاق ایران در خصوص تخلفات ارزی نیز خاطرنشان کرد: در این رابطه هرکس تخلفی کرده، باید به اشد مجازات برسد و کسانی که در این بخش سواستفاده کردند باید محکوم شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پایش جدید کارت‌های بازرگانی آغاز شده و در اتاق مشهد در این خصوص تلاش‌های زیادی صورت گرفته است؛ تصریح کرد: همچنین در این راستا سازمان بازرسی نیز ورود پیدا کرده تا در خصوص تخلفات صورت گرفته زودتر به نتیجه برسیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دزدها نمیزارند که بیت المال سالم بماند .

    • بدون نام

      سلام بابا مردم را مسخره نکنید یکبار میگوید نقدینگی یکبار میگوید تحریم اگر تو مملکت دست دزدان کوتاه شود ما هیچ مشکلی نداریم والسلام

    • بی نام

      وقتی یک کار آفرین برای راه انداختن یک کار تولید ی این همه موانع جلوش میزارند تا مجوز بدهند که اگر بدهند حق داره بره توی کار غیر مولد

    • کارمند

      مدیریت نقدینگی یعنی باهم بخورند تا مثل ۹میلیارد دلار خبرش لو نرود هرچندپرونده ی این ۹میلیارد دلار هم پس از پرداخت حق وحساب بایگانی خواهد شد و مثل بقیه ی دزدیها هیچوقت پیدا نخواهد شد
      خیانتی که در این کشور درحال انجام است درطول تاریخ بی سابقه است تاراج بیت المال توسط هرکسی که سرسفره ی انقلاب جایی داشته باشد به بدترین شکل انجام میشود خدا ازسر تقصیراتتان نگذرد که اسلام را خراب کردید

    • بدون نام

      انهمه پول اینهمه بیکار ک دنیایی کار.
      پیدا کنید یکی را ابنهارو ربط بده

    • بدون نام

      سلام واقعا جالب متسفانه گاهی اوقات ادم فکر می کنه مسیولین از تیمارستان فرار کردن یا مردم و دیوانه فرز کردن سراغ مردم میری و وضیعیت شون می بینیم و به خودمونو اطرافمون نگاه میکنیم خبری از پول نیست سراغ دولت و سارمانهای مختلف می ریم که چرا این همه خرابی وجود داره و پروژه نیمه کاره می گه پول نداریم اموزشو پرورش می گه کلی مدرسه اجارهای در حال تخریب داریم پول نداریم درست کنیم .... پول نداریم کار ایجاد کنبم ..... ببمه سلامت و 700 میگیرن میگن پول نداریم ..... میگیم چرا دلار و سکه گرون شده و تورم زیاد میشه میگن نقدینگی زیاده مردم هجوم میارن میخرن گرون میشه بعد سلطان سکه دستگیر میشه بعد رییس بانک مرکزی می گه ما گفتیم بخره از بانک مرکزی پول گرفته حالا میگن چند میلیلرد دلار گم شده اونم تو دولتی که تو ادارها بری یه خودکارم برچسب اموال داره و همچین میگن نه نمیشه قانونه و باید فلان بشه اله ببشه مملکت نیست که دیونه خونس

    • بدون نام

      کدام نقدبنگی ...

    • موسی غلامی

      سلام ناظر محترم لطفا نظر بنده را حتما در دید عموم قرار بدبد با تشکر فراوان از برترینها

    • AAAAA

      چه مدیریتی ۹ میلیارد دلارگم شده همش طبق سخنان نماینده است. قراردادهای یواشکی.این نفهمه آن نفهمه درب خزانه باز پولهای این مردم به تاراج رفت. شما بگرد یک مدیر در تیم دولت پیدا کن

    • بدون نام

      مونده چیزی؟

    • بدون نام

      مسکن وطلا و ارز و ماشین وگرون کردید.یه راه دیگه مونده بزور پولهای مردم بگیرید.

    • بدون نام

      چه خوابی برای ملت دیدین میشود ولی شما کرم دارین که حاضر نیستین یک قدم مثبت برای مردم انحام بدین جیب نزنی فقط شما چه طور خوابت میبره

    • بدون نام

      اگر آقازاده های محترم خوش ژن شما اجازه بدن کسی کاری به نقدینگی کشور نداره .

    • بدون نام

      منظورش این هست مردم بروند دلار و سکه بخرند تا به نرخ های دلار۲۰ تومنی و سکه ۶ تومنی و بعد با سقوط هر دو پول مردم بسوزد مثل سال ۹۲

    • بدون نام

      هر کدام دلت خواست میزاری بقیه چی که تا چند ساعت دیگه ۲۴ساعت میشه بازم خسته نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج