۷۵۶۹۹۱
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

تحلیل یک نماینده از پیشنهاد ترامپ برای مذاکره

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند.

خبرگزاری ایلنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند.

کمال دهقانی فیروزآبادی درباره دور اول تحریم‌های آمریکا، گفت: اینطور نیست که با تحریم‌های آن‌ها وضعیت پولی ما به هم بریزد یا اینکه در موارد غذایی به مشکل بر بخوریم. ما یک کشور صادرکننده هستیم یعنی تراز تجاری کشور ما مثبت است یعنی صادرات ما بیشتر از واردات ماست.

وی تصریح کرد: ما کشور ضعیفی نیستیم که بتوانند با محاصره‌ای ساده کشور را به زانو درآورند. ما ۴۰ سال است که در تحریم هستیم و شرایط را پله پله بر ما سخت‌تر کرده‌اند و در نتیجه رشد و مقاومت ما هم بیشتر شده است. این یک واقعیت است. اما من منکر این نیستم که نباید در حوزه پولی و بانکی و دیپلماسی دست‌ روی‌ دست بگذاریم؛ دنیا دنیای چند قطبی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: الان همه دنیا با ترامپ بد هستند. ترامپ فقط معتقد به برتری آمریکا است اما هند، چین، فرانسه،انگلیس، آلمان، روسیه و جمهوری اسلامی ایران هم در جهان هستند. الان همه دارند با هم تعامل می‌کنند و ما هم در این شرایط باید از توان دیپلماسی خود استفاده کنیم و قطع به یقین بسیاری از مشکلاتمان رفع خواهد شد.

در همین ارتباطات فی‌مابین و ارتباط با همسایگان خیلی از مشکلات ما در حوزه صادرات و مبادلات بازرگانی حل می‌شود. تحریم‌ها بی تاثیر نخواهد بود اما هم تاثیر مثبت و هم تاثیر منفی خواهد داشت.

وی درباره رویکردهای متناقض ترامپ مبنی بر القای تهدید و درخواست مذاکره و ملاقات با مقام‌های ایرانی گفت: ترامپ از درخواست مذاکره و ملاقات چند هدف دارد. ما پیش از این با آمریکا درباره برجام هم مذاکره و هم ملاقات کردیم.

این عضو فراکسیون امید ابراز داشت: آمریکا که مذاکره می‌کند و تعهد می‌دهد، سپس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل صادر می‌شود که پشتوانه‌ای برای رعایت برجام در بین همه کشورهای عضو سازمان ملل باشد، وقتی آمریکا از آن خارج می‌شود این برای انسانی که به صورت عاقلانه قدم بر می‌دارد غیرمنطقی است. وقتی که می‌بینیم طرف مقابل ما عقلانیتی ندارد چطور می‌توانیم روی او حساب کنیم؟

دهقانی با بیان اینکه مقامات ما با بی اعتمادی با آمریکا مذاکره کردند و الان که این کار صورت گرفته معلوم است که بر بی اعتمادی ما افزون شده است، گفت: آمریکا از طرح این مسائل هدف دارد. آنها بازی‌های سیاسی‌شان را می‌کنند.

یعنی سخت می‌گیرند و می‌خواهند بین ملت و دولت شکاف ایجاد کنند و بعد به ملت بگویند دیدید که ما به دولت شما پیشنهاد مذاکرده دادیم و آن‌ها قبول نکردند؟ الان دولت و ملت باید یکی باشند این‌ها به قصد رخنه و ایجاد تفرقه و تقابل گروه‌ها موضوع مذاکره و ملاقات را پیش کشیده‌اند. ما اگر انسجاممان را حفط و مقاومت کنیم از این گردنه هم عبورخواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وظیفه مسیولین مبارزه با فساد اقتصادی و وظیفه مردم حفظ وحدت و انسجام هست تا به امید خدا از این بحران عبور کنیم

    • بدون نام

      شماکاملادرست می فرماییدامااین کاردرصورتی عملی می باشد که فاصله طبقاتی بین ملت نباشدودولت تماماقشارراتاحدتوان تامین وبه یک چشم نگاه کند چراعده ای شعارمرگ برآمریکاداده ولی خانواده وفرزندانشان مقیم آمریکاواروپاباشند چرافاصله حقوقها بایدچندین برابریک حقوق بگیر ساده باشد بله هروقت این مسایل درمملکت ماحل شد انوقت شایدامرشماقابل اجراباشد

    • بدون نام

      ۴۰ سال اقایان چنان افزایش حقوق برا خودشون دادن که کاملا نسبت به تحریم ها مقاوم شدن و اما هر دولتی اومد باری شد بر دوش مردم وتحریم ها هم که خوب گل سرسبدشون
      شکر خدا مشکلی هم پیش نیومده ژرفیت مردم ِ...... ما بیش از اینه تحریم چیه

    • بدون نام

      برو پی کارت چی میگی واسه خودت...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج