جاباما
۷۵۷۰۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منچسترِ مورینیو در فصل جدید موفق خواهد بود؟

ژوزه مورینیو روز پنجم آگوست بعد از شکست ۱-۰ منچستریونایتد در مقابل بایرن مونیخ گفت تیمش در صورتیکه دست‌کم یک بازیکن دیگر به خدمت نگیرد، فصل دشواری در پیش خواهد داشت.

ورزش سه: ژوزه مورینیو روز پنجم آگوست بعد از شکست ۱-۰ منچستریونایتد در مقابل بایرن مونیخ گفت تیمش در صورتیکه دست‌کم یک بازیکن دیگر به خدمت نگیرد، فصل دشواری در پیش خواهد داشت.

مورینیو آن زمان مطمئن بود که یک دفاع وسط دیگر به تیمش اضافه خواهد شد. اما این اتفاق نیفتاد. با وجود هیجانی که این اواخر در باره‌ی خبر انتقال دیه‌گو گودین اروگوئه‌ای به یونایتد بوجود آمد، این خبر خیلی زود تکذیب شد.

اما چرا یونایتدی‌ها بازیکن دیگری به خدمت نگرفتند ؟ پاسخ کوتاه این سوال این است که یونایتد نمی‌توانست بازیکن مناسب را پیدا کرده و با او به توافقی مناسب دست یابد.

اطمینان مورینیو به اینکه باشگاهش یک بازیکن دیگر استخدام خواهد کرد به این خاطر بود که یونایتد در آن زمان چند هدف را دنبال می‌کرد. از رافائل واران رئال مادریدی گرفته تا یری مینا، بازیکن بارسلونا ( که در نهایت به اورتون پیوست) و همچنین جروم بواتنگ و همین اوخر گودین.

اما مساله‌ی دومی که ژوزه مورینیو و یونایتد را آزار می‌دهد ماجرای آنتونی مارسیال است. می‌توان گفت تنها چیزی که باعث شده در این باشگاه بر سر استراتژی کوتاه‌مدت اختلاف نظر بوجود بیاید، مساله‌ی آنتونی مارسیال بوده. بیست روز پیش در جریان تور آمریکا مشخص شد که مورینیو می‌خواهد به مارسیال اجازه دهد یونایتد را ترک کند.

درحالیکه پنجره‌ی نقل و انتقالات انگلیس به هفته‌ی آخر وارد شد شایعاتی سر زبانها افتاد که مارسیال ممکن است برای جبران هزینه‌ی انتقال ایوان پریشیچ از اینتر به یونایتد، فروخته شود. مورینیو از مدتها پیش گفته بود از دوست‌داران و تحسین‌کنندگان پریشیچ است.

اما منابع درون منچستریونایتد با اصرار این شایعات را تکذیب کرده و می‌گفتند مارسیال فروخته نخواهد شد. و البته در نهایت ثابت شد حق با آنها بوده است.

اگر تحلیل مورینیو را بپذیریم که او امسال فصل دشواری در پیش دارد، باید قبول کرد که این سرمربی پرتغالی به خصوص در چند ماه اول، روزهای بسیار دشواری را در پیش خواهد داشت. شکی نیست که او بازیکنانی که می‌خواسته را در اختیار ندارد. مورینیو در یونایتد به جوانها هم فرصت داده ولی او در عین حال معتقد است اگر تیمی بخواهد حاکمیت منچسترسیتی بر لیگ برتر را به چالش بکشد باید شالوده‌ی تیمش بر هسته‌ای از بازیکنان باتجربه و باکیفیت استوار باشد. بازیکنانی که بیست و هشت تا بیست و نه سال سن دارند و قیمت‌‌شان نجومی نیست.

اما کسانی که در منچستریونایتد حرف آخر را می‌زنند و چک‌ها را امضا می‌کنند نظر دیگری دارند. برای مثال پل پوگبا با مبلغ هنگفت ۸۹میلیون پوند به یونایتد پیوست. او تنها در توییتر ۵.۶۲ میلیون دنبال‌کننده دارد. بله، در فوتبال مدرن، این مسائل مهم هستند.

اما آیا بازیکنانی که مورینیو امسال در اختیار دارد برای پر کردن فاصله‌ی ۱۹ امتیازی فصل قبل با منچسترسیتی و مقابله با تهدید لیورپول که به نظر می‌رسد امسال تیمی احیاشده خواهد بود، کافی است ؟

مورینیو گفته بود در پایان ماه نوامبر مشخص خواهد شد که کدام تیم‌ها مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هستند.

اگر منچستریونایتد تا آن زمان یکی از آن تیمها نباشد، می‌توان انتظار داشت که در راهروهای بالاترین طبقات ساختمان باشگاه، تلاش برای آماده‌سازی برنامه‌ای برای جانشینی آقای خاص آغاز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج