۷۵۷۰۴۸
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

نماینده گلپایگان: تجمعات، ساختارشکنانه نبود

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود اعتراض دارند.عدم هماهنگی و انسجام در بین بخش های اقتصادی کشور سبب ایجاد وصعیت اقتصادی کنونی شده است.

ایسنا نوشت: نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود اعتراض دارند.عدم هماهنگی و انسجام در بین بخش های اقتصادی کشور سبب ایجاد وصعیت اقتصادی کنونی شده است.

علی بختیار در خصوص تجمعات شکل گرفته در روزهای اخیر بیان کرد: این تجمعات از باب معیشتی و اقصادی در کشور رخ داده است و مردم نسبت به وضعیت موجود ناراصی هستند که در این زمینه هم دولت و هم مجلس مقصر است که تدابیر لازم را در زمان معینی نیندیشیده است.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که شاهد آشفتگی در بازار ارز و سکه هستیم و نقدینگی نیز در کشور سیال می‌شود شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم و تاثیر مستقیم آن بر روی معیشت مردم هستیم. مستاجرین زمانی که برای تمدید قرار داد مراجعه می‌کنند با اجاره‌ای دو برابر سال قبل مواجه می‌شوند و قیمت خیلی از کالاها افزایش یافته است در حالی که خیلی از کالاها اصلا ارتباطی به دلار ندارند.

اهم اظهارات بختیار به شرح زیر است:

*باید بر روی قیمت کالا ها نظارت شود و آن‌ها را کنترل کرد. بازار سکه و ارز نیز باید مدیریت شود. تشکیل بازار ثانویه می‌تواند مشکل ارز را کنترل کند. مردم انتطار دارند مجلس و دولت به داد آن‌ها برسد. ما نیز به طور ویژه در مجلس پیگیر این موضوع هستیم. تجمعات جنبه ساختارشکنانه نداشت و مردم نسبت به وضعیت معیشتی اعتراض دارند.

* یکی از فوایدی که برجام می‌توانست برای ما به دنبال داشته باشد این بود که می‌توانستیم با دنیا همان طور که مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام نیز بر آن تاکید دارند، تعامل سازنده داشته باشیم، اما متاسفانه همه حاکمیت به برجام اعتقاد نداشتند لذا در نهایت با منتفی شدن آن نتوانستیم از منافع آن بهره‌مند شویم. یکی از مهم‌ترین دستاوردهایی که می‌توانست برجام داشته باشد ورود سرمایه‌گذار به کشور بود. ما امروز در داخل نیروی جوان و خلاق به میزان کافی داریم و مسئله ما بحث سرمایه است.

*در داخل کشور نیز دولت دچار لختی و کندی است و شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی تسهیل نشده است. امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران در گرفتن مجوز با مشکل مواجه هستند. ما باید در کنار تلاش برای جدب سرمایه‌گذار خارجی، برنامه‌ریزی هدفمندی برای جذب سرمایه‌های داخلی نیز داشته باشیم.

عدم هماهنگی و انسجام در بین بخش‌های اقتصادی کشور سبب ایجاد وصعیت اقتصادی کنونی شده است. اگر بخش های مختلف اقتصادی با یکدیگر منسجم شوند و تصمیمات به موقعی را اتخاذ کنند قطعا می‌توان مشکلات را مدیریت کرد.

* تصمیم‌گیری سریع و به هنگام مهم‌ترین عامل برای حل مسائل اقتصادی است. اگر ما نرخ ارز را ثابت نگه نمی‌داشتیم و متناسب با تورم هرسال ۱۰ الی ۲۰ درصد نرخ ارز افزایش می یافت امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      کدام نماینده مجلس طراح طرح دوفوریتی برای جلوگیری از واگذاری سکه به ثبت نام کننده ها در طرح پیش فروش سکه بود
      چه کسی التهاب در جامعه ایجاد کرد. چرا درطرحی که برای ایجاد تعادل در میزان عرضه والا بود تداخل شد. یک بنک دار وپخش مواد غذایی ویاد میدان تره بار باسرمایه اش شاید 50 تن میوه و یا مواد غذایی از کارخانه خریداری کند وبین مغازه داران توزیع کند کجای این کار جرم است چه کسی مداخله در کار ریس بانک مرکزی کرد. طرحی که درسال 91 هم اجرایی شد ولی کسی اعتراضی نکرد

    • عنقا

      نگاه کن خودت میگی بعضی از کالاها حالایامیخواد مواد غذایی باشه یا هرچیز دیگر ی نباید به دلارارز تعلق بگیره مثلا همین تخم مرغ وهمین مرغ وگوشت چراباید بره بالابعدا الان این حرف میزنی دوروز دیگه یادت میره الان میگی مردم مشکل اقتصادی دارن بعدا چرا برای حاملها وبنزین نقشه میکشین که همین برنامهها میشه دیگه میان تجمع میکنن بعدا میگن تورم وحشتناک

    • بی نام

      این روز ها کسی به داد کسی نمیرسه
      بعضی هم تو ی کار تخصصی دخالت می‌کنند موانع روال عادی می‌شوند فقط به خاطر مردم نه خدایی نکرده فکر کنید برای منافع خودش دلش بحال مردم سوخته آره

    • بدون نام

      واقعا چه احمقین بر سکان زندگی مردم تکه زدن وبا علم دین احمقی بیسوادیشان را مخفی میکنند میگن کال داخلی که ربطی به ارز تحریم چقدر ندارد احمق در بازار تمام کالا خدمات نسبت به هم قیمتگذاری میشود مگر من که کالای بدون ارز ددارم هزبنه زندگم با بره در ساخت کالای خود تاثیر نمیکنه واقعا بر پدر مسببش لعنت

    • محمد

      یکی از اقدامات مهم دولت در راستای معیشت مردم نظارت در بازار خرده فروشی است همان بازاری که اجناس اولیه یک زندگی ساده را تشکیل می دهد شاید شما خنده کنید ولی بازار نان و سبزی و کرایه ماشین ‌و چیزهایی که مردم همه روزه با آن سر و کار دارند باید مورد نظارت جدی باشد همان که آرامش را با بالا رفتن قیمتها از مردم می گیرد و انگیزه ای می شود برای تمردهای اجتماعی یکی از موفقیت های دولت آقای روحانی نسبت به دولت قبل توجه به این آرامش بود ولی با روند مشکلات ارز و مسایل اقتصادی این حوزه رها شد می بایست دو باره فکری برای آن کرد حتی اگر لازم بود در خصوص گران کردن بعضی از اقلام ضروری توسط دولت باید تجدید نظر کرد و از وجوه یارانه ای که بی هدف به افراد غیر نیازمند کمک می شود کسر و در مقابل به بعضی از اجناس و خدمات یارانه پرداخت کرد تا مردم فرودست آسیب کمتری ببینند و کشور این پیچ مهم تاریخی را با سربلندی طی کند.

    • بی نام

      نماینده محترم
      میشدی ریس کل بانک مرکزی فقط به فکر سکه هستی
      بجای اینکه مشکل شهرتون را حل کنی همش به فکر قیمت سکه هستی!

    • بدون نام

      یه شبه همه چیو چند برابر افزایش دادین این مردم مگه درامدشمدشو چند برابر کردین که کل اجناس گرون کردین ؟

    • بی نام

      نمیدونم نماینده گلپايگان فکر و همو غمش شده سکه مگر وظیفه نماینده دفاع برای رفع بی عدالتی درحوضه انتخابی خویش نیست وبرای پیشرفت شهرش نباید تلاش کنه بیا تو کارشناس سکه وارز شو یا ریس اتحادیه طلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج