۷۵۷۳۱۰
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

جزئیات تصرف زمین‌های اطراف کاخ سعدآباد

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی جزییات تصرف ۴۰ ساله زمین‌های اطراف کاخ سعدآباد و تعیین تکلیف هزار کانیتر قاچاق در کمرگات را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی جزییات تصرف ۴۰ ساله زمین‌های اطراف کاخ سعدآباد و تعیین تکلیف هزار کانیتر قاچاق در کمرگات را تشریح کرد.

کاظم پالیزدار ‌اظهار کرد: ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با همراهی دستگاه‌های فعال در زمینه اقتصاد و به ویژه قاچاق توانسته مقادیر زیادی از تخلف و فساد‌های اقتصادی را کشف کند.

وی با اشاره به آخرین کشفیات این ستاد،‌ تصریح کرد: عمده پرونده‌های بررسی شده مربوط به فیروزکوه، شهرک سیرجان و استان البرز است که برخورد لازم با آنها شد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورد یکی از پرونده‌های حجیم اخیر این ستاد،‌ گفت: یکی از پرونده‌های حجیم که این ستاد و همچنین نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و سپاه را به خود مشغول کرده،‌ مربوط به تصرف اراضی شمال غرب کاخ سعدآباد است که این ساختمان در اختیار افرادی بود که حاضر به تخلیه آن نبودند.

پالیزدار افزود: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بر روی این پرونده حجیم چند سال تمرکز کرد و اکنون توانسته بخشی از این املاک را از تصرف این افراد متخلف خارج کند؛ البته کشمکش‌هایی بر روی چند ساختمان دیگر هنوز باقی مانده است و پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده تکلیف آنها مشخص و با هماهنگی مراجع قضایی از اختیار آنها خارج شود.

وی اضافه کرد: افراد متصرف حدود ۳۰-۴۰ سال، ساختمان‌های مربوط به شمال غرب کاخ سعدآباد را تصرف کرده بودند که با هماهنگی مراجع قضایی و دادستانی بازپرسی ویژه‌ای برای این پرونده تشکیل و در نهایت این ساختمان‌ها استرداد شد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی اضافه کرد: بعضی از این ساختمان‌ها قطعاتی ۱۰۰ تا ۵۰۰ متری هستند که به افراد مختلفی فروخته شده و این موضوع موجب پیچیده‌تر شدن رسیدگی به پرونده شده است.

پالیزدار گفت: اکنون ساختمان‌های بازستانده شده در اختیار میراث فرهنگی و سپاه قرار دارد. وی در مورد پرونده‌های قاچاق، اظهار کرد: حدود ۱۰هزار کانتینر کالا در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و همچنین در گمرک رسوب کرده بود که تکلیف این حجم از اقلام چندی پیش مشخص شد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: برای تعیین تکلیف این کانتینرها هماهنگی‌هایی با سازمان تعزیرات حکومتی، گمرک ایران، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و همچنین استانداری هرمزگان انجام شد.

بیشتر این کالاها در گمرکات هرمزگان بود که مقامات استانی نهایت همکاری را برای به سرانجام رسیدن و بررسی این کانتینرها داشتند. پالیزدار مطرح کرد: این کانتینرها که سال‌های زیادی بلاتکلیف در دستگاه‌های مربوطه باقی مانده بود، شناسایی و در نهایت امور ترخیص و تحویل آنها به نحو احسن انجام شد.

وی بیان کرد: صاحبان این کانتینرها بنا به دلایل نامشخصی برای تحویل کانتینرهای مذکور پیگیری‌ نمی‌کردند و این موضوع موجب شده بود تا فضای زیادی در انبارهای گمرکات ایران و یا سازمان اموال تملیکی اشغال شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، افزود: برخی از کالاها که منشا و نحوه واردات آنها مشکوک و یا نامعلوم بود در اختیار دستگاه‌های مرجع قرار گرفت. پالیزدار گفت: بخشی از کالاهای قاچاقی که دستگاه‌های قضایی و نظارتی حکم‌های لازم برای تعیین سرنوشت آنها ( انهدام، عرضه در خارج کشور، فروش داخلی ) صادر نکرده بودند هم تعیین تکلیف شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نظر

      سلام خداقوت%

    • بدون نام

      كثافت سرتا پاي اين مملكت رو گرفته

    • بدون نام

      دروغ و دزدی دو بال پرواز خودیهاست .

    • بدون نام

      خانه اقای ولایتی هم بهش رسیدگی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج